Az orosz MiG és Szuhoj repülőgépgyártó cégek felléptek a Kínával kötött újabb szerződés ellen, amelynek értelmében RD-93 típusú hajtóműveket adnának el az ázsiai országnak, amelyeket a kínai FC-1 típusú repülőgépbe, illetve annak exportváltozataiba kerülnének beépítésre. Mihail Pogoszjan, a holding vezérigazgatója véleménye szerint a nemzetközi piacon a kínai FC-1 az orosz MiG-29 közvetlen versenytársa.
A levélben, amelyet a nemzeti katonai-müszaki együttmüködési ügynökségnek, valamint a Roszoboronexport cégnek küldött meg a repülőgépgyártó holding, Pogoszjan kifejtette, hogy véleménye szerint az újabb exportot egyeztetni kellett volna az orosz repülőgépgyártókkal, hogy az újabb kivitelnek köszönhetően ne szenvedjenek kárt, illetve hátrányt. Hírügynökségi információk szerint Pogoszjan többek között azért lépett fel a Kínának szánt újabb hajtómüeladások ellen, mivel Kína legújabb szándéka, hogy az általa gyártott FC-1 vadászrepülőgépeket Egyiptomnak is eladja, holott ezen a piacon az orosz repülőgépgyártó cég a MiG-29 típust kívánja értékesíteni.
2010 áprilisában Egyiptomban tárgyalt a Roszoboronexport vezérigazgató-helyettese 32 darab MiG-29 vadászrepülőgép eladásáról. Az egyiptomi vezetés azonban párhuzamosan tárgyalásokat kezdett a kínai féllel FC-1 típusú gépek vásárlásáról.
A hírügynökségek emlékeztetnek arra, hogy a kínai FC-1 (JF-17) gép tulajdonságai nagyban hasonlítanak a MiG-29 jellemzőire, ugyanakkor sokkal olcsóbb – 10 millió dollár áll szemben a 35 millió dollárral.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.