2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Feléleszti 6. századát a RAF

JETfly  |  2010. 09. 07., 12:11

A mindenre kiterjedő megtakarítási programok és leépítések közepette is előfordul néha, hogy a Royal Air Force (Brit Királyi Légierő) előrefelé is halad, nem csak vissza. Most például ilyesmiről adhatunk hírt, ugyanis 2010. szeptember 6-ával hivatalosan is újra aktívvá minősült a 2007-óta ’alvó’ 6. repülőszázad, immáron Eurofighter Typhoon vadászbombázókkal. Ezzel a RAF újabb lépést tett afelé, hogy lecserélje kiöregedő Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépeit.

A 6. repülőszázad a skóciai Leuchars légitámaszponton kezdte meg müködését új repülőgépeivel. Itt nem kisebb feladat vár rájuk, mint Nagy-Britannia északi légterének védelme, ugyanis 2011-ig az F3-as Tornadókkal felváltva, majd attól kezdve kizárólag a Typhoonokkal látják majd el a készültségi szolgálatot (NATO-terminológiában QRA, vagyis Quick Reaction Alert). A század egyébként az egyik legújabb Eurofighter-változat 12 példányával áll fel, az FGR4 variáns már képes a légtérvédelem mellett csapásmérésre és felderítésre is.

Érdekesség, hogy a 6. század lesz az első olyan brit Typhoon-egység, mely az anyaországban üzemel, de nem a lincolnshirei Coningsby bázison. Ezen kívül jelenleg csak a Falkland-szigeteken található Mount Pleasant támaszpont funkcionál az 1435. repülőszázad honi bázisaként, az összes többi egység (17., 29., 3. és 11. századok) mind Coningsbyben települtek. 2011-ben és 2012-ben két további Typhoon-század kerül majd Leucharsba, az egyik a 43. lesz, a másikról még nem tudni többet. Mindegyik egység 12 repülőgéppel rendelkezik majd, így 2012 után 36 Eurofighter lesz majd megtalálható a skóciai támaszponton.

A 6. század, mint már említésre került, egyelőre nem lesz egyeduralkodó új bázisán, ugyanis ott még 2011-ig vele párhuzamosan üzemel majd a 111. repülőszázad is Panavia Tornado F3 vadászrepülőgépekkel. Eddig e típus biztosította Nagy-Britannia északi légterét, és még egy ideig fogja is. Annyi bizonyos, hogy volt dolguk bőven, hiszen az orosz távolsági bombázók felújított hosszú távú repülései sok munkát adnak a brit készültségi gépeknek.

A RAF a 6. századot a SEPECAT Jaguar GR.3 vadászbombázók rendszerből való kivonása után, 2007 májusában deaktiválta. Addig fő feladatuk a közvetlen légi támogatás (CAS) és a taktikai felderítés volt. Az 1914. január 31-én megalakult egység beceneve (’A hadsereg szeme’) sokkal inkább ráillett az előző időszakra, mint a mostanira, bár az FGR4-es Typhoon már képes a felderítő szerepkör ellátására is.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.