Tisztázatlan okok miatt két orosz nemzetiségű férfi vesztette életét Makassarban, akik az indonéz légierőnek segítettek a most megérkezett Szuhoj vadászgépek összeszerelésében és üzemeltetésében. A Makassarban található Hasanuddin légibázis parancsnoka, Agus Supriatna légimarsall megerősítette a két halálhírt és elmondta, hogy az ügy kivizsgálása még folyamatban van.
„Igaz a hír a két orosz haláláról, de ameddig véget nem ér a vizsgálat, semmit nem mondhatok az okokról” - mondta Agus. A két áldozat, akiket csak Alexanderként és Voroninként azonosítottak, annak a 12 fős csoportnak voltak a tagjai, amely szeptember 5-én érkezett a bázisra. A parancsnok nem hozta nyilvánosságra a halálok dátumát, de elmondta, hogy az első gyanú akkor merült fel, mikor Alexander nem szállt fel arra a buszra, amely rendszeresen szállította a müszaki személyzetet a hotelből a repülőtérre. Ezek után a holttestet a szobájában találták meg, az ágy alatt.
Az elsődleges orvosi vélemények szerint Voronin halálát szívroham okozta, míg egy harmadik társukat egy eddig ismeretlen betegséggel kezelték. A marsall elmondta, hogy kapcsolatban vannak a légierő parancsnokságával Jakartában, és az orosz nagykövetséggel. Boncolásra is engedélyt kértek, ám ezt eddig még nem kapták meg. Elmondták azt is, hogy a holttesteket repülővel szállítják vissza Oroszországba a Hasanuddin légibázisról.
A Szuhoj gépek gyártója, a komszomolszki repülőgépgyár három pilótát és 37 technikust küldött Indonéziába két csoportban, egy évre, miután az ország három darab Szu-27SzKM és szintén három Szu-30MK2 gépet vásárolt. A gépek, melyek még összeszerelésre várnak, Makassarban állomásoznak majd, és a 11. századot fogják erősíteni. Az első három gép 2008 decemberében érkezett meg, kettő pedig múlt pénteken, és a hatodikat a hónap végére várják.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.