2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kész az első ausztrál Wedgetail-személyzet

JETfly  |  2010. 11. 15., 10:26

Tavaly novemberben megérkezett a megrendelőhöz Ausztrália első két Boeing Wedgetail AEW&C repülőgépe. Azonban a kengurus légierő korai előrejelző és légi irányító típusa akkor még korántsem volt szolgálatra késznek nevezhető, mivel legfontosabb rendszere, a Northrop Grumman MESA radarja nem állt készen, ráadásul kiképzett személyzet sem volt hozzá. Nos, örömmel jelenthetjük be, hogy ez utóbbi problémára sikerült megoldást találnia a RAAF-nak.

1200 órányi tanulás után ugyanis készen áll az aktív szolgálatra a Royal Australian Air Force első teljes Wedgetail-személyzete. A nyolc fő oktatásával hét hónapon keresztül foglalkozott nyolc amerikai és három ausztrál Boeing-szakember. Ezen idő alatt a kadétok töviről-hegyire kiismerték a repülőgép harci irányító rendszerének müködését és vezérlését, mellyel a Wedgetail a vízen és a levegőben tartózkodó objektumok felderítését és irányítását végzi. A Boeing 737-700-as utasszállítón alapuló AEW&C repülőgép személyzete 10 különböző konzol segítségével figyelheti a légi és vízi célpontokat egy időben.

A Boeing Defence Australia elvégezte az első személyzet kiképzését az összes nem-taktikai területen, tehát képesekké tette őket a küldetésvezérlő rendszer, az adattovábbító rendszer, a kommunikációs rendszer és a MESA lokátor, valamint kapcsolódó berendezéseinek kezelésére. Ezután már ők végezhetik a többi csoport kiképzését ezekre, mellyel felgyorsulhat a személyi állomány feltöltése.’ – mondta Todd Barker, A Boeing Australia vezető oktatója.

A RAAF összesen hat AEW&C feladatú Wedgetail repülőgépet rendelt, melyek közül három már Ausztráliában van. 2010-ben a tervek szerint további kettő érkezik még, a maradék egy pedig 2011 első negyedévében, a személyzetek kiképzése tehát tényleg időszerü. Bár az elmúlt években a RAAF többször is krónikus emberhiánnyal küszködött, ezt mára nagyobb részt sikerült leküzdenie, így remélhetőleg lesz elegendő jelentkező a Wedgetailek fedélzetére is.A program maga egyébként is hosszú és csúszásokkal teli pályafutást tudhat a háta mögött. Jelenleg körülbelül három éves lemaradásban vannak az eredeti ütemtervhez képest, amit elsősorban a MESA radar fejlesztése és integrációja során fellépő, nem várt nehézségek okoztak.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.