2010. december 28-án, moszkvai idő szerint 21:30-kor lezuhant az orosz légierő RA-09343 lajstromszámú An-22 Anteusz típusú szállítógépe. A roncsokat hajnali három körül találták meg a Tula körzet, Krasny Oktyabr település közelében. A szállítógép gyakorló repülés közben zuhant le, úti célja a Tver-Migalovo repülőtér volt, azonban egy órával a felszállását követően Tula körzetben eltűnt a radarok képernyőiről.
Elsődleges információk szerint a fedélzeten tartózkodó személyzet mind a tizenkét tagja életét vesztette. A katasztrófa okairól egyelőre nem nyilatkoztak, de hozzátették, hogy vélhetően hajtómü hiba okozta a szállítógép lezuhanását. A hírek szerint a gép fekete dobozát megtalálták, azonban ezt a vizsgálatot vezető szervek és a légierő vezetése sem erősítette meg.
Az orosz védelmi minisztérium időközben bejelentette, hogy a vizsgálatok befejezéséig az összes An-22-es repülését, valamint a Tu-95MSz stratégiai bombázók repüléseit is leállították, ugyanis a bombázón ugyanaz a Kuznyecov NK-12M hajtómü van, mint az An-22-esen. A katasztrófát szenvedett gépen ez év februárjában hajtották végre a kötelező nagyjavítást. Jelenleg az orosz légierő - a Flightglobal MiliCAS felmérése szerint - összesen öt An-22-est üzemeltet.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.