2025. 01. 02. csütörtök
Ábel
: 412 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Aircraft Industries a GE M601-es és H80-as hajtóműveit választotta az L410-es repülőgéphez

JETfly  |  2011. 02. 09., 14:37

Öt évre szóló értékesítési megállapodást kötött egymással a GE Aviation és az Aircraft Industries cseh repülőgépgyártó vállalat, melynek keretében a cseh fél M601-es és H80-as hajtóműveket vásárol a GE-től. A megállapodás szerint évente legalább 10 darabot gyártanak le a hajtóművekből, amelyek az L410-UVP-E20-as kéthajtóműves, úgynevezett ingázó repülőgépekhez készülnek.

„A GE büszke arra, hogy stratégiai partnerkapcsolatra lépett az Aircraft Industries vállalattal, mely a H80-as hajtómüvekre szóló első megállapodásunkat eredményezte az ingázó gépek piacán” – jelentette ki Paul Theofan, a GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlegének elnöke és ügyvezető igazgatója. „Jelenleg az L410-es gépek döntő többsége Oroszországban, Dél-Amerikában és Afrikában teljesít szolgálatot. Örömmel várjuk, hogy a flotta más régiókban is kibővüljön a GE H80-as hajtómüvével felszerelt L410-es gépekkel.”  

GE H-80

A H80-as hajtómü lényegesen jobb felszálló teljesítményt nyújt a forró nyári melegben, és nagyobb utazósebességre képes a nagyobb magasságokban, így az ilyen hajtómüvel felszerelt L410-es gépek a korábbiak mellett újabb útirányokba is repülhetnek.  Az Aircraft Industries 2012 közepére tervezi befejezni a GE H80-as hajtómüveivel felszerelt L410-es gépek tanúsítási eljárását. Ha meglesz a tanúsítvány, a vállalat a már legyártott, M601-es hajtómüvel felszerelt gépek hajtómüveit is H80-as hajtómüvekre cseréli. Az első L410-es repülőgép 1969-ben állt szolgálatba. A mai napig több mint 1 100 darab készült belőle. Jelenleg több mint 450 ilyen típusú repülő közlekedik világszerte.   A csehországi Kunovicében található Aircraft Industries (korábbi nevén LET Kunovice) az L410-es repülőgépek gyártására szakosodott. A vállalat az 1930-as évekig vezeti vissza eredetét; ekkor alakult meg ugyanis repülőgép-javító üzemként, mely a II. Világháborút követően minden fajta repülőgép javításával foglalkozott. A LET az 1950-es években új gyárat épített Kunovicében, és 1957-ben tervezte meg az első általános célú repülőgépét. Azóta az Aircraft Industries jelentős sikereket ért el a mezőgazdasági permetező-repülőgépek, az oktatógépek és a vitorlázó repülőgépek gyártása terén, és természetesen az ingázó repülőgépek terén, amelyek gyártására mostanra szakosodtak.  GE H-80A GE Aviation üzleti és általános célú turbólégcsavaros gépekkel foglalkozó részlege által gyártott M601-es hajtómüvek közül jelenleg több mint 1 600 áll szolgálatban; a hajtómüvek 30 repülőgépben eddig együttesen több mint 17 millió órát repültek. A H80-as hajtómüvet jelenleg a Thrush 510G repülőgépben tesztelik. A tanúsítási tesztet követően üzleti és általános célú, kisegítő és mezőgazdasági repülőgépekben fogják alkalmazni.  A H80-as hajtómü az M601-es hajtómü elegáns, erőteljes küllemét ötvözi a GE három dimenziós aerodinamikai tervezési technikáival és korszerü anyagaival, így az eredmény egy, az M601-es hajtómünél nagyobb teljesítményü, üzemanyag-takarékosabb és tartósabb hajtómü, amelynél nincs szükség időszaki üzemanyag-fúvóka vizsgálatra, továbbá nincs szükség a magas hőmérsékletü részek vizsgálatára sem. A H80-as hajtómü élettartama is hosszabb: 3 600 repülési óra, illetve 6 600 ciklus két nagyjavítás között.  A H80-as hajtómünél alkalmazott egyszeres vagy kettős müködésü légcsavar állásszög változtató mechanizmus lehetővé teszi a különböző légcsavarlapát típusok kiválasztását és használatát.

A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek és turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója.  A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik.  Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Tudjon meg többet a GE Business & General Aviation divízióról a http://facebook.com/GEBGA weboldalon. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren (http://twitter.com/GEAviation), valamint a YouTube-on ( http://www.youtube.com/user/GEAviation).

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 02., 10:54
Lássuk hát őket és a többieket és, ha már a nyitóképen a kínai Air Central Boeing 747-ese van, kezdjük a tengerentúli, valaha szebb időket látott gyártó típusaival.
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.

  Legfrissebbek most

A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.