Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2010 szeptemberében Izsma városának elhagyott katonai repülőterén hajtott végre sikeres kényszerleszállást az orosz Alrosa légitársaság egyik Tu-154 típusú utasszállítója. A repülőgép körülbelül 100 méterrel szaladt túl a pályán, a környező bokros-fás területen eltöltött féléves „üresjárat” után azonban a Tu-154 a napokban ismét a levegőbe emelkedhetett.
A napvilágra került információk szerint az RA-85684 lajstromú gép - fedélzetén 72 utassal és 9 fő személyzettel – az áramellátás és egyéb müszaki problémák miatt kényszerült útjának megszakítására. Komolyabb személyi sérülés nem történt, az utasokat Mi-8-as helikopterekkel szállították el a helyszínről. A Tu-154-es azonban nem úszta meg ilyen könnyen az esetet, a gép megrongálódott a földetérést során. A Tupoljev cég szakemberei átvizsgálták a gépet, és elvégezték a szükséges javításokat annak érdekében, hogy a Tu-154-es ismét felszállhasson. Az utasszállítót a GosNll kutató intézet kiválasztott tesztpilótái - mindössze 800 méter nekifutás után - emelhették ismét a magasba, nem volt könnyü dolguk, hiszen a hóval borított kifutópálya mindössze 1300 méter hosszúságú. A féléves kényszerpihenő után a Tu-154-es sikeresen landolt az Izsmától 160 km-re, délre található Ukhta repülőterén, ahol további ellenőrzéseket hajtanak végre. A gépet ezt követően a szamarai Aviakor repülőgépgyárba repülik át további javítási munkálatok elvégzése végett, melyek után a Tu-154-es ismét szolgálatba állhat az Alrosa légitársaságnál.
A kényszerleszállás utáni pillanatok
Féléves kényszerpihenő után ismét repült a Tu-154-es
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.