A szlovák védelmi miniszter, L´ubomír Galko, visszautasította azokat a vádakat, mely szerint az elmúlt hét végén az ország légierejének két MiG-29-es vadászgépe túlságosan is közel repült a Qatar Airways egyik Airbus A330 utasszállító repülőgépéhez és így veszélybe sodorták a gépen utazókat. Az esetről szóló hírek 2011. október 25-én árasztották el a szlovák médiát, az eredeti forrás kilétét azonban nem hozták nyilvánosságra.
A szlovák fegyveres erők részéről L’ubomír Svoboda nyilatkozott: „A Fulcrumok és az Airbus közötti távolság vízszintesen 9 kilométer, függőlegesen pedig körülbelül 300 méter volt, így nem beszélhetünk valós veszélyről. A távolság éppen csak eltért a „normálistól”.
A média arról is beszámolt, hogy a szlovák LPS (Aviation Operation Service) szintén megerősítette az információt, mely szerint október 22-én két vadászgépet emeltek egy az ország légterében áthaladó katari A330-as elfogásához, miután az utasszállító elveszítette a rádió kapcsolatot a földi irányítással. A két MiG-29-es az LPS szerint is túl közel repült a katari utasszállítóhoz. A vadászgép-pilóták a híresztelések ellenére egyértelmü jelzést kaptak az Airbus-ról, hogy az utasok biztonsága nem került veszélybe. Utóbb kiderült, hogy technikai probléma miatt nem tudtak bejelentkezni rádión az Airbus pilótái.
Galko továbbá azt is hozzátette, hogy a védelmi miniszter extrém szituációkban - például, ha egy gép a bohunicei atomerőmü felé veszi az irányt - elrendelheti annak elfogását.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.