Az Olasz Nagykövetség Abu-Dzabi-i szóvivője bejelentette, hogy a búvárok megtalálták a 2011. november 18-án, Deira Palm Island közelében tengerbe zuhant olasz M-346-os kiképzőgép roncsának néhány kisebb darabját. Időközben a gép kétfős személyzete is elhagyhatta a kórházat, egyikőjük a katapultálás során lábát törte, melyet a Rashid kórházban műtöttek.
Az elmúlt héten a dubaji rendőrség kutató csapata a légierő segítségével beazonosította a baleset pontos helyszínét, melyet bójákkal határoltak körül. A roncs felkutatása múlt szombaton vette kezdetét, azonban a munkálatokat igencsak megnehezítik a víz alatti rossz látási viszonyok. A most felkutatott darabokat 20 méteres mélységből kell a felszínre hozni. A kutatási folyamat megerőltető, 8 búvár napi 18 órát dolgozik, hogy megtalálják a roncsokat. Ez mellett, videókat is kell készíteni, melyeket az Egyesült Arab Emirátusok, illetve az Olasz Légierő illetékeseinek, továbbá az Alenia Aermacchi gyárnak is továbbítanak.
Az UAE légierejének szóvivője szerint egy ilyen kutatás akár hónapokat is igénybe vehet, a jelenlegi állapot szerint azonban a rendőrség és a légierő olyan összhangban dolgozik, hogy várhatóan egy héten belül megtalálhatják az M-346-os roncsát. Ezt követően a darabokat, részegységeket, a fekete dobozt visszaszállítják Olaszországba, ahol megkezdődhet azok vizsgálata.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.