A Bolgár Légierő reményei szerint július végére újra szolgálatba állhat hat üzemidő hosszabbításon átesett MiG-29-esük.
A bolgár Védelmi Minisztérium 2002. március 27-én írt alá szerződést az RSK MiG-gel 20 BVVS Fulcrum modernizálásáról. Azonban 2002 végén, 2003 elején felfüggesztették a munkákat, mivel a bolgárok szerint az RSK MiG nem teljesítette a kötelezettségeit, valamint vita támadt a hajtómüvek nagyjavításának licenc jogai és a bolgár alvállalkozóval, a TEREM-mel való munkamegosztás körül. 2002 novemberében a bolgár védelmi miniszter, Nyikoláj Szvinarov figyelmeztetett, hogy lépéseket fognak tenni a szerződés érvénytelenítésére, ha az orosz fél újabb anyagi követelésekkel áll elő a TEREM hajtómü nagyjavítási jogosultságaival kapcsolatosan, amely a szerződés részét képezi. Az „új követelményeket” tartalmazó dokumentumért kért összeg állítólag 20 millió amerikai dollár, ami tartalmazza a „know-how” és a szükséges eszközök átadását a TEREM részére. Ha az RSK MiG az új határidőig, 2003. július 30-ig nem teljesíti hat Fulcrum repülőképes állapotba történő helyreállítását, 10 millió dolláros kötbért kell fizetnie, és el kell fogadnia a szerződés felmondását.
Úgy tudni, hogy már véglegesítették a Fulcrumok limitált avionikai modernizációjának konfigurációját (ami csak új navigációs berendezésekre, kommunikációs eszközökre és IFF-re korlátozódik a NATO interoperabilitásnak megfelelően), de részletek nem kerültek nyilvánosságra. Az avionikai berendezések fő szállítója a francia Thales Avionics lesz, míg a rendszerek integrációját az RSK MiG-gel közösen végeznék. A szerződés ezzel kapcsolatos anyagi részletei sem ismertek. Hogy javítson ajánlatán, kompenzálja a késést és ellensúlyozza a rossz hírverést, az RSK MiG felajánlotta egy vegyes vállalat létrehozását, amely egyéb országok MiG-21-eseinek, MiG-23-asainak és MiG-29-eseinek karbantartásával foglalkozna. Bolgár részről a védelmi minisztérium felügyelete alá tartozó TEREM javító vállalat venne részt a vegyes vállalat alapításában. Az erről szóló tárgyalások várhatóan ebben a hónapban kezdődnek. Nyilvánosságra került, hogy az RSK míg felelne a marketingért és a „know-how”, valamint az alkatrészek biztosításáért, a TEREM plovdivi Georgij Benkovszki üzeme pedig végezné a sárkányokon és hajtómüveken végzendő munkákat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.