2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Akikért izgulhatunk…

JETfly  |  2003. 06. 23., 11:49

Múlt hét folyamán megkezdte hivatalos külföldi repülőnap látogató körútját a Magyar Légierő két MiG-29-es bemutató pilótája Molnár Gábor (Bagira) és Szabó Zoltán (Topi).

Elérkezett az idő, hogy végre a magyar közvélemény is megismerje őket, ugyanis nem csak külföldön lehet majd velük találkozni, hanem az augusztus 16-17-én Kecskeméten megrendezésre kerülő nemzetközi repülőnapon is!

MiG-29-es bemutató pilótáink

Bagira

Molnár "Bagira" Gábor

Topi1985-ben ismerkedtem meg a repüléssel, konkrétan a légcsavaros formájával, miután \'84-ben az akkori MHSZ-es repülőoktatók sikeresen agitáltak a repülő-orvosi vizsgálatra, ami három nap lógást jelentett a szakközépiskolából. 1986-ban a felvételit és a bevonulást követően három héttel már utaztunk is ki az akkori Szovjetunióba az egyéves itthoni előképzés (orosz, ált.kat. ismeretek stb.) nélkül, mivel kiderült, hogy a már kint tartózkodó csoport létszáma a kelleténél alacsonyabb. Krasznodárban 100 óra orosz alapozóval kezdtük , és három évvel később sikeresen államvizsgával, valamint fejenként cirka 210 óra repidővel- ebből kb. 90 óra L-39 Albatroszon- fejeztük be kinti pályafutásunkat. Ebbe beleértve a MiG-21-es harci alkalmazást és az éjszakai repülést is. Taszárra kerültem, miután Szolnokon a "bizottság" kérdésére Kecskemét volt az első válaszom. Ezután közölték velem, hogy a második válaszom: Taszár.

Hat évig repültem ott, jó közösség, jó hangulat jellemezet Taszárt mind emberi, mint szakmai szempontból. 1996-ban kiképzési repülést már nem folytattunk ott, hetente átjártunk Pápára egy évig. 1997-ben kerültem Kecskemétre, ahol jelenleg repülöm a világ legjobb gépét, a MiG-29-est, amely típuson léptem át a 950. órát a repidőben a Dongó század kötelékében.

Szabó "Topi" Zoltán

Gyermekkoromat a határ mentén töltöttem (Zákány majd Csurgó), amely megadta a kezdeti lendületet a katonai pályára kerüléshez. Egerben, a katonai kollégium növendékeként és a Dobó István Gimnázium diákjaként 1980-ban kezdtem el a középiskolát. Lehetőségem volt 1983-ban háromnapos orvosi vizsgálatra Kecskeméten (a ROVKI-ban), melynek célja a "jelölt" egészségügyi vizsgálata repülési szempontból- és részemről egyfajta kíváncsiság. Sikeres felvételi után tanulmányaimat Szolnokon, a Repülő Müszaki Főiskolán folytattam, ahol egyéves felkészítés történt az orosz nyelvre és a tanári diploma megszerzésére. Kiváló hallgatóként fejeztem be az évet. 1985 őszén az akkori Szovjetunióba utaztunk L-39-es (Albatrosz) és MiG-21 BISZ elméleti és repülő képzésre a Krasznodari Repülőiskolába, ahol 1987 novemberében államvizsgáztam. 1987 decemberében volt a tisztavatás Szolnokon. 1988 elején három hetet töltöttem ejtőernyős táborban. 1988 tavaszán megkezdtem az itthoni átképzést MiG-21 MF-re, és 1994-ig repültem ezt a típust. Ezt követően átképzést kaptam MiG-29-esre 1998-ban Németországban három hónapos törzstiszti tanfolyamon vettem részt. 2001-ben Angliában négy hetes STANAG nyelvi felkészítéssel gyarapítottam az angol nyelv ismeretét.

Jelenleg is MiG-29 -esen repülők.

A teljes cikk az Aranysas magazin júliusi számának 78. oldalán lesz olvasható!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.