1903 decemberében Kitty Hawkban két kerékpárszerelő fiatalember készülődött, kipróbálják, hogyan működik motorral hajtott repülőeszközük. A próba sikerült, a gép elemelkedett és 12 másodpercig repült. Ez a negyven méteres táv volt a motoros repülés első útja
Az utódok méltóképpen ünnepelték meg az eseményt a világ minden táján, így Angliában is. A RIAT 2003. évi rendezvényének vezető fő témája a száz éves emlékezés volt. Ebből az alkalomból a megszokott statikus bemutatók mellett egy külön területen mutatták be, mi történt a repülésben 1903 óta. A kiállításra belépve az angol repülő múzeumoktól megszokott profi látvány fogadta az érdeklődőt. Egy-egy gépet egy megkomponált területen, korhü környezetben mutattak be. A sort természetesen a Wright fivérek Flyer gépének replicája nyitotta meg, amit a Bleroit XI és Farman III replicája követett.
Élő dioráma
Hawker P1127
Az angolok, ha tehetik mindig megemlékeznek háborúikról. Itt sem volt másként. Nemcsak a két világháborúban részt vett gépek, hanem a falklandi ütközet légi résztevőit is kiállították. Az utasszállítóból átavanzsált Nimrod, a Sea Harrier FA2, a Jet Provost T5, a VC 10K és a Hercules C3, mind az argentin-angol fegyveres konfliktusra emlékeztetett.
A modernkor gépei is képviseltették magukat. Nem hiányozhattak a Tornadok, Jaguarok, a legújabb Hawk és a nagy szállítógép a Globemaster III sem.
100 év repülőgépe egy közel két órás séta alatt. Ennyi idő minimálisan kellett, hogy ha nem is teljesen, de áttekintsük mi történt 1903 óta a Wright Flyer első repülésétől.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.