2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Virtu-reális Puma találkozó

JETfly  |  2003. 11. 17., 06:19

Az informatika rohamos fejlődésével természetesen lépést tartottak a szimulátor programok fejlesztői is, az egyre élethűbb programok megteremtették rajongótáborukat, akik esténként hatalmas légicsatákat vívnak egymás ellen virtuális gépeiken a virtuális légtérben. Századokba, ezredekbe szerveződnek, példaképeket választanak maguknak.

Az Il-2 szimulátor program hazai kedvelői közül néhányan a második világháború csatáit vívják újra Puma fejjel díszített Messerschmitteken, ők a virtuális Puma ezred tagjai. Zongora, Retek és Drótkefe századokban sokszor az öreg pilóták beceneveivel rádiózva indulnak esténként bevetésre, hogy győzzenek, vagy „meghalljanak”.

A kecskeméti Pumák először a rendkívül igényesen szerkesztett honlapjukról szereztek tudomást a másik Puma alakulatról, amit nemsokára egy kecskeméti reptérlátogatás követett. Már akkor kialakult egy kölcsönös szimpátia, és már akkor érezhető volt, hogy fognak még találkozni a virtu-reális pilóták. A szimulátor bajnokság jó alkalom volt, sajnos az Il-2 program pilótái a földön maradtak, mindössze egyikőjük repült egy bemutatót egy Me-109-el. Ott született az ötlet, hogy egy pohár ital mellett is találkozni, beszélgetni kellene. Gyorsan kialakultak a dolgok, a kecskeméti Pumák parancsnoka meghívta mindkét alakulat pilótáit a tiszaugi tanyájába, ahol már nagyon sokszor sikerült jó hangulatúvá varázsolni az estét.

Nem volt ez most sem másképp. A virtuális pilóták ámulva hallgatták a kecskemétieket, de ők is csodálkozásra tudták késztetni a MiG pilótákat. Sokan nagyon meglepődtek közülük, amikor hallották, hogy az Interneten milyen légi hadviselés zajlik, mennyire kidolgozták a taktikájukat a virtuális Pumák, milyen mély tisztelettel beszélnek a háborús veterán Pumákról. Mennyire ismerik az alig huszonéves srácok a régi gépeket, fegyvereket, mennyire szeretik az informatika által generált öreg madarakat, amelyben mindössze egy csöves adóvevő képviselte az elektronikát… Arról nem is beszélve, hogy számukra ez „csak” szabadidős tevékenység, ezek a srácok keményen dolgoznak, hogy este leülhessenek a gépük elé.

Természetesen nevettek is, hiszen az Interneten ha valaki „meghal” elég újra kezdeni a játékot, a virtuális pilóták a felettük aratott légigyőzelmeket is számon tudják tartani. Jó, hogy itt lehet nevetni egy csúnya légi baleseten, vagy egy túlerővel vívott vesztes ütközeten. Arról nem is beszélve, hogy a számítógép mellé oda lehet készíteni egy korsó sört, és a légicsata szüneteiben akár jól meg is lehet húzni…

Késő estébe nyúlt a találkozó, és azt hiszem minden résztvevő várja a visszavágót!

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.