2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Beindul a Baku-Budapest cargo légihíd

JETfly  |  2014. 02. 17., 15:00

Az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság bejelentette, hogy 2014. március 1-től heti két budapesti járatot terveztek a menetrendjükbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel. Ez azt jelenti, hogy a Wizz Air tavaly júniusban elindított Budapest-Baku utasszállító járatai mellett rendszeres légi teherforgalom indul Azerbajdzsán és Magyarország között.

A Silk Way West légitársaság első Boeing 767-300F típusú teherszállító gépe 2014. március 1-jén landol a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A kizárólag légi teheráru szállítással foglalkozó azerbajdzsán légitársaság heti két járatot indít a bakui Heydar Aliyev Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Airport között. A Silk Way légitársaság gépeivel a világ olyan fontos gazdasági régiói érhetők el, mint Kína (Sanghaj és Hong Kong), a közép-ázsiai térség országai, vagyis Kazahsztán, Üzbegisztán és Türkmenisztán, valamint Törökország és a Közel-Kelet. A Silk Way West légitársaság gépei rendszeresen közlekednek Frankfurtba, Londonba, Milánóba és Kijevbe, valamint Tel Avivba.

Az új Baku-Budapest cargo járat megnyitása egyben támogatja a magyar kormány keleti nyitás stratégiáját, amelynek keretében intenzíven fejlesztik a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat a Kaukázus és Közép-Ázsia országaival. A cargo légitársaságok általában nagy értékü termékeket szállítanak, amelyek különleges és gyors árukezelést igényelnek. Ilyenek pl. a gyógyszeripari termékek, a számítástechnikai és más elektronikai eszközök, valamint kommunikációs berendezések, mobil telefonok stb. 

A Silk Way West légitársaság, ahogy a neve is jelzi, a négyezer éves történelmi Selyemút hagyományait éleszti fel modern eszközökkel. A Selyemút az ősi Kína érétkes termékeinek kínált kereskedelmi kapcsolatot az ókori Görögországgal, később a Római Birodalomnak és a Bizánci Császárságnak. Az ősi Selyemút kiterjedt kereskedelmi hálózatként perzsa és arab kereskedők közvetítésével és jóvoltából még a középkori Magyar Királyságba is eljutott.

A Silk Way Airlines része a 23 különböző céget egyesítő azerbajdzsáni Silk Way csoportnak, amelynek portfóliójába a légi teheráru szállítás mellett beletartozik a földi kiszolgálás és fedélzeti ellátás (ground handling és catering) valamint egy jelentős szálloda és bank is. A Silk Way West Airlines a csoport tagjaként saját tulajdonú, korszerü, nyugati gyártmányú cargo gépekből álló légiflottát üzemeltet.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Budapesten üdvözölhetünk egy újabb cargo légitársaságot, amely a Kaszpi-tenger rendkívül fontos térségével biztosít légi összeköttetést” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzáfüzte: „Teljes mértékig tisztában vagyunk a keleti piacok és az EU közötti hidak kiépítésének fontosságával. Ráadásul Budapest ideális földrajzi helyzetben fekszik ahhoz, hogy egy ilyen cargo-szolgáltatás központja lehessen. A légi szállítmányozók Budapestről kiindulva nem kevesebb, mint húsz európai országot érhetnek el ezer kilométeres sugarú körön belül, akár közúti-, akár vasúti fuvarozásról legyen szó.” 

„Nagy várakozással tekintünk az új cargo-járat elindítása elé, hiszen eddig a közép-kelet-európai térség hiányzott az európai portfóliónkból. Különös figyelmet fordítunk az útvonalhálózatunk fejlesztésére, hiszen 2014-ben két vadonatúj, saját tulajdonú Boeing 747-8F típusú géppel bővítjük a flottánkat és azonnal be is állítjuk őket a menetrendbe.” – nyilatkozta Nidjat Babayev, a Silk Way West légitársaság európai és ázsiai régióért felelős kereskedelmi elnökhelyettese.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.