2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

3,86 millió utas fordult meg 2020-ban a repülőtéren

3,86 millió utas fordult meg 2020-ban a repülőtéren
Budapest Airport  |  2021. 01. 08., 14:49
3,86 millió utas fordult meg 2020-ban a repülőtéren

A koronavírus-járvány 2020 folyamán a légiközlekedés egészére rányomta a bélyegét; Európában 1,7 milliárd légiutas „tűnt el”, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér éves forgalma pedig – szemben a 2019-ben fogadott 16,2 millió utassal – 3,86 millió fő volt. A Budapest Airport a nyári menetrendi időszaktól kezdődően számít utasszám-növekedésre, a fokozatosan fellendülő forgalmat pedig az üzemeltető biztonságos, megújult környezettel és még magasabb szolgáltatási színvonallal várja.

A Budapest Airport 2020-ban összesen 3 859 379 induló és érkező utast kezelt, 76%-os visszaesést regisztrálva az előző évhez képest. A nagymértékű forgalomcsökkenés közel sem egyedülálló jelenség: a Eurocontrol adatai szerint Európa-szerte a tavalyi évben 1,7 milliárd utas „tűnt el” a légiközlekedésből, az éves járatszám pedig 6 millióval csökkent a koronavírus-járvány, illetve az annak kapcsán hozott, országonként eltérő szigorítások miatt.

A tavalyi év nehézségei ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020-ban is folyamatosan fogadott és indított járatokat. Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a Budapest Airport tőkeerős tulajdonosainak, a vállalat működése továbbra is stabil, finanszírozása biztosított, így a repülőtér fejlesztése a koronavírus járvány időszakában is folytatódott.

Habár a 2019-es év volumene – utasforgalom tekintetében – várhatóan 2022-2023-ra térhet vissza, Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta: már a 2021-es nyári menetrendi időszaktól is várható utasszám-növekedés, amely természetesen továbbra is nagyban függ a koronavírus elleni védőoltás elérhetőségétől és hatékonyságától, valamint a járvány további alakulásától. „A Budapest Airport készen áll a forgalom újraindulására” – hangsúlyozta. „Habár az elmúlt évben jelentős visszaeséssel kellett számolnunk, a munka nem állt meg a budapesti repülőtéren. Számtalan beruházás elkészült, és az alacsony utasforgalom időszakát olyan fejlesztésekre is kihasználtuk, amelyek a normál utasforgalmi időszakban nehézségbe ütköztek volna. Az utasokat megújult és modern környezet várja vissza, köszönhetően az elmúlt év infrastrukturális, kapacitásbővítő és digitális fejlesztéseinek. Az utasok biztosak lehetnek benne, hogy a repülőtér járványügyi szempontból is biztonságos környezet – a Budapest Airport hatékony járványügyi intézkedéseit két nemzetközi légiipari szövetség, az ACI és az EASA is tanúsítványban ismerte el 2020-ban.”

2020 során szinte a teljes repülőtéri környezet megújult: a Budapest Airport átadta az új, 11 500 négyzetméteres utasmólót, ahol az utasok komfortos és gyönyörű környezetben várakozhatnak a járatuk indulására, és megépült a csomagosztályozási kapacitásokat 50%-al megnövelő poggyászosztályozó csarnok is. Megújult a terminálépület előtti, parkolásra, illetve ki- és beszállásra szolgáló terület. A 2A Terminál indulócsarnoka új padlóburkolatot kapott, a Business és a Terminál Parkolót a terminállal összekötő sétány pedig a fejlesztéseknek köszönhetően esztétikusabb lett, és kedvezőtlen időjárás esetén is védelmet nyújt. A mosdók kapacitása közel 75%-al nőtt, és 11 új ivókút is várja az utazóközönséget, akik a még korszerűbb és átláthatóbb tájékoztatórendszernek köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben igazodhatnak el a repülőtéren. Az elmúlt évben kiépített automata rendszerek segítségével minimalizálható a személyek közötti kontaktus, továbbá a Budapest Airport a koronavírus-járvány kezdete óta folyamatos fertőtlenítő takarítással biztosítja az utasok és a személyzet egészségének védelmét.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.