2025. 03. 11. kedd
Szilárd
: 399 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

5,5 millió utasra számít idén a Budapest Airport

5,5 millió utasra számít idén a Budapest Airport
Budapest Airport  |  2020. 09. 08., 17:16

A Budapest Airport az év hátralévő részében várható járattörlések és utasszámcsökkenés miatt újra számolta a 3 hónappal ezelőtt kiadott éves prognózisát. Az új előrejelzés szerint az idei utasszám a tervezett maximum egyharmada lesz idén, ami 5,5 millió utast jelent. A koronavírus-járvány okozta drasztikus utasszám-csökkenés Európa-szerte megfigyelhető: a kontinensen 2020 augusztusáig 1,15 milliárd légi utas „tűnt el” a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt.

A Budapest Airport a tavalyi utasforgalmi rekord után idén újabb rekord évre számított, több mint 17 millió utassal. Ehhez képest a repülőtér augusztus végéig összesen csak 3,5 millió utast kezelt, szemben a tavaly augusztus végéig fogadott 10,6 millió utassal. Az áprilisi mélypont után - lassú emelkedést követően - augusztusban az utasszám elérte a 393 665 főt, azonban ez is messze elmarad a tavaly augusztusi 1,6 milliós utasszámtól.

A kormány által bejelentett beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között történt. A Wizz Air és a Ryanair már bejelentette járattörléseit a következő időszakra, a többi légitársaság pedig a napokban dönt a menetrend újra tervezéséről és járataik törléséről. A légitársaságokkal folytatott megbeszélések alapján a Budapest Airport úgy látja, hogy a következő napokban jelentős mennyiségű járat törlését jelenthetik be, és várhatóan a hét második felére alakul ki az a végleges menetrend, amely a rendelet érvényességéig elérhető lesz Budapestről. Várhatóan főképp a nagy európai csomópontokba – London, Berlin, Párizs, stb. – indulnak majd ezt követően is járatok, hogy a rendelet által engedélyezett üzleti utasforgalmat ki tudják szolgálni.

A várható járattörlések és utasszámcsökkenés alapján a Budapest Airport arra számít, hogy a következő időszakban legfeljebb napi 3000 utas várható, az ilyenkor szokásos napi 45-50 000 helyett. Ezért az idei éves utasszám a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb 5,5 millió utas lehet idén.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a Budapest Airport 2020-as, még a koronavírus-járvány előtti üzleti terve sem az utasszám, sem pedig a pénzügyi mutatók terén nem fog teljesülni. A vállalat március óta a leálló légiközlekedés következtében szinte minden bevételétől elesett, ami a 2020-as pénzügyi eredményekre is jelentős hatással lesz. A Budapest Airport ezért számos költségcsökkentő intézkedést vezetett be, és a következő hónapokban kizárólag a repülőtér biztonságos üzemeltetése érdekében szükséges kiadásokra fog költeni. Ez a beruházások számának erőteljes csökkentését, szerződések újra tárgyalását vagy megszüntetését, és a repülőtér biztonságos üzemeltetéséhez nem szükséges költségek redukálását jelenti, a meglévő források felelősségteljes, az alapvető repülőtér-üzemeltetésre és a bérekre történő megőrzése érdekében.

Bár a jelenlegi válság drasztikus hatást gyakorol a Budapest Airport Zrt.-re is, a korábbi évek felelős gazdálkodásának köszönhetően a vállalat működése stabil, és a repülőtér üzemeltetője a továbbiakban is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

393 665 utas augusztusban, 5,5 millió fő a várható éves utasszám

A Budapest Airport 2020 augusztusában 393 665 induló és érkező utast kezelt, ami 29,2%-os növekedés a júliusi adathoz képest, viszont még mindig több, mint 75%-os csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az áprilisi mélypontnál – amikor a repülőtér forgalma a 10 ezer főt sem érte el - az augusztusi utasszám közel 40-szer magasabb, ami a nyaralóforgalomnak is köszönhető. A szeptembertől érvényben lévő beutazási korlátozások ugyanakkor várhatóan hasonlóképpen fogják befolyásolni az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között történt, vagyis a forgalom már szeptemberben folyamatosan csökkenni fog.

A várható járattörlések és utasszámcsökkenés alapján a Budapest Airport arra számít, hogy a következő időszakban legfeljebb napi 3000 utas várható, az ilyenkor szokásos napi 45-50 000 helyett. Ezért az idei éves utasszám a tervezett maximum egyharmada, legfeljebb 5,5 millió utas lehet. A koronavírus-járvány okozta drasztikus utasszámcsökkenés Európa-szerte megfigyelhető; a kontinensen 2020 augusztusáig 1,15 milliárd légi utas „tűnt el” a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások miatt.

A korábbi évek felelős gazdálkodásának köszönhetően ugyanakkor a Budapest Airport működése stabil, és a repülőtér üzemeltetője a továbbiakban is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos üzemelését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.

Információ átszálló utasoknak

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren tranzitálásra/átszállásra - a hatóságok által kidolgozott eljárásrend betartása mellett - van lehetőség. A repülőjáratok közötti átszállás légitársaságok közötti váltás esetén is biztosított, ugyanakkor a Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy utazás előtt győződjenek meg arról, hogy a tovább utazásra foglalt járatát nem törölték. Ellenkező esetben, amennyiben a légitársaság az adott járatot törli, az utasnak a repülőtér tranzit területén kell elutazásáig várakoznia.

Lezárják a 2. Terminál utasforgalmi területeinek egy részét

A Budapest Airport az újbóli forgalomcsökkenésre felkészülve – a szükségessé vált költségcsökkentési intézkedések részeként – a 2. Terminál alábbi forgalmi területeit lezárja:

  • 1. móló utasforgalmi területei
  • 2A Terminál utasfelvételi csarnok és érkezési oldal
  • B oldali utasmóló indulási szintjének egy része

Az induló utasok az utasfelvételt és a poggyászfeladást a 2B oldalon tudják elvégezni. A tranzitterületen a 2A és 2B Terminál (a fent felsorolt kivételekkel) és a SkyCourt utasforgalmi területei nyitva maradnak. Az érkező utasok a 2B Terminálon tudják elhagyni a repülőteret.

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A szokásosnál is nagyobb vihart kavart az Azerbaijan Airlines 2024. december 25-én Bakuból Groznijba tartó 8243-as járatának katasztrófája. A gép a kazahsztáni Aktau repülőterétől nem messze zuhant le: az utolsó másodpercekről kamerafelvétel is készült. A gépen 67-en voltak - 29 személy élte túl a becsapódást.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.