2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává

A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává
Budapest Airport  |  2020. 11. 12., 11:05
A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává

A világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, a Turkish Cargo bejelentette: az idei téli szezonban heti 4-re növeli a Budapestre közlekedő dedikált légiáru-szállító járatai számát, továbbá a légitársaság a BUD Cargo Cityben nyitja meg Kelet-európai Regionális Igazgatóságának irodáját. A járványra immunisnak bizonyuló BUD Cargo City nemzetközi jelentősége ezzel tovább erősödik, a légiáru-kezelő komplexum pedig a nemzetgazdaság számára is elengedhetetlen, stratégiai létesítmény szerepét tölti be a régióban.

A légiáruszállítás stratégiai jelentőségű iparág mind a Budapest Airport, mind a nemzetgazdaság számára. A repülőtér-üzemeltető épp ezért folyamatosan dolgozik azon, hogy a januárban átadott világszínvonalú légiárukezelő komplexum, a BUD Cargo City az ország, és Kelet-Közép-Európa légi kapujává váljon. A mintegy 32 600 m2-es központ és a hozzá kapcsolódó, F kategóriájú repülőgépek kiszolgálására is alkalmas forgalmi előtér kiváló környezetet biztosít a Budapest Airport légiáru kezelésében részt vevő partnerei számára. Ezt az idei cargo eredmények is alátámasztják: a koronavírus-járvány ellenére a BUD Cargo City 2020-ban teljes fordulatszámon működik, minden szükséges feltételt megteremtve a cargo közösség, a légitársaságok és kiszolgáló cégek, a kormányzat és a hatóságok számára a gördülékeny áruszállításhoz és a hatékony járványkezeléshez.

Ezt a kiemelkedő eredményt a Budapest Airport kiváló partneri együttműködéssel – számos hosszútávú partnerrel és új cargo légitársaságokkal közös munka eredményeképp - érte el. A Budapest Airport hosszútávú partnere, a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, a Turkish Cargo épp a napokban jelentette be: heti háromról heti négyre növeli a Budapestre közlekedő cargo járatok számát, és Budapesten nyitja meg Kelet-európai Regionális Igazgatóságának irodáját. A járatok az Isztambul-Budapest-Isztambul útvonalon közlekednek, lehetőséget teremtve a budapesti központú cargonak arra, hogy a légitársaság központján keresztül a világ legnagyobb cargo hálózatához csatlakozva, Isztambulból mintegy további 95 léigáruszállítási kapcsolatot alakítson ki.

„Nagy örömmel üdvözöljük nagyszerű partnerünk, a Turkish Cargo döntését, miszerint regionális irodáját a magyar fővárosban hozza létre, és áruszállítási kapacitását heti négyre bővíti a budapesti repülőtéren. A Budapest Airport cargo csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a BUD Cargo City Közép-Kelet-Európa és Magyarország cargo kapujává váljon, amelyhez elengedhetetlenek nemzetközi partnereink fejlesztései. A jövőre nézve is sok sikert kívánunk a Turkish Cargo-nak Budapesten és a közép-kelet-európai országokban egyaránt”- mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója.

„Az újonnan felállított kelet-európai regionális igazgatósági irodával a logisztikai és a kereskedelmi vállalatok szempontjából vonzó Budapest (BUD) a Turkish Cargo egyik fő központjává vált. Ez a regionális igazgatósági iroda 21 ország légiáru értékesítési tevékenységét koordinálja, Budapestről. A Turkish Cargo-nak ezen kívül – a Budapest Airport-al folytatott hosszú távú és kiváló együttműködés mellett – a szolgáltatási színvonalat is sikerült javítania, és – küldetésének megfelelően, hogy folyamatosan magasabbra tegye a mércét – fenntartható eredményt ért el. A Turkish Cargo a 2020-as téli szezonban, november 8-tól A330 típusú repülőgépekkel üzemeltetett negyedik járat indításával növeli áruszállító kapacitását a budapesti repülőtéren” – áll a Turkish Airlines közleményében.

A koronavírus-járvány okozta globális kihívás ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér cargo forgalma zavartalanul működik és folyamatosan fejlődik. 2020-ban a dedikált cargo járatok száma 18 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Számos új, menetrendszerinti cargo járat közlekedik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és több légitársaság növelte cargo kapacitásait a Budapestre közlekedő légijáratokon. A Budapest Airport cargo forgalma 2020-ban is erős maradt: a BUD Cargo City január és október között 107 076 tonna légi teherárut kezelt, amely világviszonylatban is jó eredménynek számít. Míg egyes légikikötők áruforgalma majdnem teljesen leállt, a magyar főváros repülőtere e téren mindössze 3,6 százalékos csökkenést regisztrált az előző évhez képest, a cargo járatok száma pedig 16,7%-kal, 5007 kezelt légijáratra emelkedett 2020-ban.

A BUD Cargo City a koronavírus-járvány első hullámát követően immár felkészülten várta a második hullám alatt érkező egészségügyi szállítmányokat, és megkezdte a felkészülést a majdani vakcina szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására. Az ideális környezet, és a hozzáértő szakemberek közreműködésével, információcserén és részletes akcióterven alapuló közös munka biztosítja, hogy a Budapest Airport készen áll Magyarország és a kelet-közép-európai régió támogatására a járvány elleni küzdelemben is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.