2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává

A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává
Budapest Airport  |  2020. 11. 12., 11:05
A Budapest Airport válik a Turkish Cargo kelet-európai központjává

A világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, a Turkish Cargo bejelentette: az idei téli szezonban heti 4-re növeli a Budapestre közlekedő dedikált légiáru-szállító járatai számát, továbbá a légitársaság a BUD Cargo Cityben nyitja meg Kelet-európai Regionális Igazgatóságának irodáját. A járványra immunisnak bizonyuló BUD Cargo City nemzetközi jelentősége ezzel tovább erősödik, a légiáru-kezelő komplexum pedig a nemzetgazdaság számára is elengedhetetlen, stratégiai létesítmény szerepét tölti be a régióban.

A légiáruszállítás stratégiai jelentőségű iparág mind a Budapest Airport, mind a nemzetgazdaság számára. A repülőtér-üzemeltető épp ezért folyamatosan dolgozik azon, hogy a januárban átadott világszínvonalú légiárukezelő komplexum, a BUD Cargo City az ország, és Kelet-Közép-Európa légi kapujává váljon. A mintegy 32 600 m2-es központ és a hozzá kapcsolódó, F kategóriájú repülőgépek kiszolgálására is alkalmas forgalmi előtér kiváló környezetet biztosít a Budapest Airport légiáru kezelésében részt vevő partnerei számára. Ezt az idei cargo eredmények is alátámasztják: a koronavírus-járvány ellenére a BUD Cargo City 2020-ban teljes fordulatszámon működik, minden szükséges feltételt megteremtve a cargo közösség, a légitársaságok és kiszolgáló cégek, a kormányzat és a hatóságok számára a gördülékeny áruszállításhoz és a hatékony járványkezeléshez.

Ezt a kiemelkedő eredményt a Budapest Airport kiváló partneri együttműködéssel – számos hosszútávú partnerrel és új cargo légitársaságokkal közös munka eredményeképp - érte el. A Budapest Airport hosszútávú partnere, a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, a Turkish Cargo épp a napokban jelentette be: heti háromról heti négyre növeli a Budapestre közlekedő cargo járatok számát, és Budapesten nyitja meg Kelet-európai Regionális Igazgatóságának irodáját. A járatok az Isztambul-Budapest-Isztambul útvonalon közlekednek, lehetőséget teremtve a budapesti központú cargonak arra, hogy a légitársaság központján keresztül a világ legnagyobb cargo hálózatához csatlakozva, Isztambulból mintegy további 95 léigáruszállítási kapcsolatot alakítson ki.

„Nagy örömmel üdvözöljük nagyszerű partnerünk, a Turkish Cargo döntését, miszerint regionális irodáját a magyar fővárosban hozza létre, és áruszállítási kapacitását heti négyre bővíti a budapesti repülőtéren. A Budapest Airport cargo csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a BUD Cargo City Közép-Kelet-Európa és Magyarország cargo kapujává váljon, amelyhez elengedhetetlenek nemzetközi partnereink fejlesztései. A jövőre nézve is sok sikert kívánunk a Turkish Cargo-nak Budapesten és a közép-kelet-európai országokban egyaránt”- mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója.

„Az újonnan felállított kelet-európai regionális igazgatósági irodával a logisztikai és a kereskedelmi vállalatok szempontjából vonzó Budapest (BUD) a Turkish Cargo egyik fő központjává vált. Ez a regionális igazgatósági iroda 21 ország légiáru értékesítési tevékenységét koordinálja, Budapestről. A Turkish Cargo-nak ezen kívül – a Budapest Airport-al folytatott hosszú távú és kiváló együttműködés mellett – a szolgáltatási színvonalat is sikerült javítania, és – küldetésének megfelelően, hogy folyamatosan magasabbra tegye a mércét – fenntartható eredményt ért el. A Turkish Cargo a 2020-as téli szezonban, november 8-tól A330 típusú repülőgépekkel üzemeltetett negyedik járat indításával növeli áruszállító kapacitását a budapesti repülőtéren” – áll a Turkish Airlines közleményében.

A koronavírus-járvány okozta globális kihívás ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér cargo forgalma zavartalanul működik és folyamatosan fejlődik. 2020-ban a dedikált cargo járatok száma 18 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Számos új, menetrendszerinti cargo járat közlekedik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, és több légitársaság növelte cargo kapacitásait a Budapestre közlekedő légijáratokon. A Budapest Airport cargo forgalma 2020-ban is erős maradt: a BUD Cargo City január és október között 107 076 tonna légi teherárut kezelt, amely világviszonylatban is jó eredménynek számít. Míg egyes légikikötők áruforgalma majdnem teljesen leállt, a magyar főváros repülőtere e téren mindössze 3,6 százalékos csökkenést regisztrált az előző évhez képest, a cargo járatok száma pedig 16,7%-kal, 5007 kezelt légijáratra emelkedett 2020-ban.

A BUD Cargo City a koronavírus-járvány első hullámát követően immár felkészülten várta a második hullám alatt érkező egészségügyi szállítmányokat, és megkezdte a felkészülést a majdani vakcina szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására. Az ideális környezet, és a hozzáértő szakemberek közreműködésével, információcserén és részletes akcióterven alapuló közös munka biztosítja, hogy a Budapest Airport készen áll Magyarország és a kelet-közép-európai régió támogatására a járvány elleni küzdelemben is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.