2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései

A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései
Budapest Airport  |  2020. 05. 26., 14:27
A nemzetközi protokolloknak is megfelelnek a Budapest Airport járványintézkedései

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) a napokban az európai légiközlekedésre vonatkozó közös ajánlásokat adott ki, amelyek biztosítják a repülőterek járványidőszak alatti biztonságos működését. A Budapest Airport már hetekkel ezelőtt bevezette az ajánlásokban foglalt intézkedéseket, és azokkal összhangban folyamatosan biztosítja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét.

Az EASA és az ECDC által kiadott ajánlások célja, hogy a repülőtér-üzemeltetők és tulajdonosok, a légitársaságok és repülőtéri hatóságok számára iránymutatást adjon az utasforgalom fokozatos és biztonságos újraindításához. Ehhez - a személyzet és az utasok egészségének védelme érdekében - különböző biztonsági óvintézkedéseket kell alkalmazni, csökkentve a koronavírus terjedésének kockázatát a repülőtéren és a repülőgépek fedélzetén.

A jelenlegi járványügyi helyzetben a repülőtér-üzemeltetők feladata, hogy földi kiszolgáló partnereikkel együtt garantálják az utasok repülőtéren való tartózkodásának biztonságát. A nemzetközi ajánlásokban megfogalmazott intézkedések segítségével - bár azok különös erőfeszítést igényelnek a repülőterektől - minimálisra csökkenthető a járvánnyal összefüggő egészségügyi kockázat a repülőtéri tartózkodás során. Az ajánlások kiterjednek az utazás első fázisától az utolsóig; egyebek mellett a repülőtérre történő megérkezésre, a check-in folyamatára, a biztonsági ellenőrzésre, a repülőgépbe való beszállításra, a poggyászkiadásra, illetve az útlevél- és a határellenőrzésre is vonatkoznak.

A napokban kiadott protokoll egyebek mellett a következők fontosságát hangsúlyozza:

  • Ahol csak lehetséges, a személyek közötti 1,5 méteres távolság betartatása.
  • Maszkviselés és rendszeres kézfertőtlenítés ösztönzése az utasok és a személyzet körében.
  • A legfontosabb, vírussal kapcsolatos tudnivalók kommunikálása az utasok felé.
  • Rendszeres fertőtlenítő takarítás, különös tekintettel az utasok által gyakran megérintett felületekre.
  • Az érintésmentes repülőtéri ügyintézés elősegítése.
  • A szellőzőrendszer folyamatos fertőtlenítése, a megfelelő légcsere biztosítása.
  • Védőfelszerelés viselésének biztosítása a személyzet számára, térelválasztó plexi telepítése, ahol lehetséges.
  • A repülőtér kérje az utasokat, hogy kísérő nélkül lépjenek be a repülőtérre, minimalizálva ezzel az egyidejűleg a létesítményben tartózkodók számát, és biztosítva az egymástól számított megfelelő távolság megtartását. Kísérők belépése csak indokolt esetben lehetséges, amennyiben az utas speciális segítséget igényel (például kiskorú vagy mozgásában korlátozott).
  • A repülőtér biztosítsa, hogy az utasok tisztában legyenek a repülőtér által életbe léptetett egészségvédelmi intézkedésekkel, és azokat a biztonságos és egészséges környezet fenntartása érdekében betartsák.

A Budapest Airport a fenti intézkedéseket már hetekkel korábban bevezette, az utasok és a személyzet egészségének védelme érdekében. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a koronavírussal kapcsolatos egészségügyi intézkedések bevezetése terén rendre az élen járt, és már a járvány alatt demonstrálta a repülőtéren való tartózkodás biztonságos módjait.

„A jelenlegi helyzetben két fontos feladatunk van; egyrészt biztonságossá és kockázatmentessé tenni a repülőtéren való tartózkodást az utasok és a kollégáink számára egyaránt, másrészt ezen intézkedések által visszaépíteni az utasok repülés iránti bizalmát a járvány lecsengését követően” – mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: „Amellett, hogy aktívan részt veszünk a biztonságos légiközlekedést lehetővé tevő különböző ajánlások kialakításában, folyamatosan teszünk is azért, hogy a vonatkozó előírásokkal és a nemzetközi protokollal összhangban biztosítsuk utasaink és személyzetünk védelmét. Az EASA által kiadott iránymutatás visszaigazolta mindazokat az intézkedéseket, amelyeket az elmúlt hetekben, még bármilyen hivatalos iránymutatás publikálását megelőzően bevezettünk a budapesti repülőtéren.”

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren érvényben lévő, a koronavírus elleni védekezést biztosító intézkedések listája itt érhető el:

https://www.bud.hu/covid_19/koronavirus_repuloteri_intezkedesek

A repülőtér-üzemeltető a forgalommentes időszakban fertőtlenítő nagytakarítást végzett a repülőtéren, melyet folyamatosan fenntart. A személyek közötti 1,5 méteres távolság betartatása érdekében padlómatricákat, a tranzitterületen minden második ülésére pedig tiltómatricákat helyeztek ki. A személyzet azon tagjai számára, akik munkájuk jellegéből adódóan az utasoktól nem tudják tartani a másfél méteres védőtávolságot, kötelező a maszk viselése, és ahol ez megoldható volt, a Budapest Airport térelválasztó plexit telepített a személyzet és az utasok közé. A terminálokon hamarosan fertőtlenítő hatású szőnyegek gátolják a kórokozók cipőn történő behordását, az épületben pedig rendszeresen fertőtlenített szellőztetőrendszer gondoskodik a megfelelő légcseréről. A terminálokon január óta ötnyelvű információs kiadványok tájékoztatják az utasokat a koronavírus elleni védekezéssel kapcsolatos tudnivalókról. Az utasok számára a Budapest Airport az épület minden pontján automata kézfertőtlenítőket helyezett ki.

Forrás: http://bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.