2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest

BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest
JETfly  |  2017. 11. 29., 16:19
BUD cargo: kínai légiáru elosztó központ lehet Budapest

A Kínából légi úton érkező, elsősorban e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – ennek első lépcsőjéről írtak alá ma megállapodást.

A Budapest Airport és két logisztikai nagyvállalat, a kínai STO Express és a nemzetközi, Magyarországon is erős jelenléttel rendelkező EKOL együttműködési megállapodása értelmében jelentősen bővül a repülőtér légi teheráru (cargo) forgalma. A mostani szerződés kapcsolódik a ma elkezdődött, 16 közép-kelet-európai országot és Kínát összefogó „16+1 együttműködés” éves csúcstalálkozójához Magyarországon.

A mai napon a csúcstalálkozó részeként megrendezett gazdasági, kereskedelmi és pénzügyi fórumon az egyik vezető kínai logisztikai vállalat, az STO Express bejelentette: a cég a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait. Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki; így a közeljövőben a Budapest Airporttal és a magyarországi bázisú EKOL intermodális disztribútor vállalattal együtt egy olyan áruszállítási hálózatot hoz létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket – ez utóbbit már az EKOL Kft. segítségével.

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing B747 típusú teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, akkor még charter járatként. Az együttműködési megállapodás aláírása után az STO Express menetrend szerinti cargo járatokat üzemeltet Budapestre, így a gyakorlatban jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes cargo forgalom, hanem az e-kereskedelem terén is, lévén ez a kínai óriásvállalat fő profilja.

A Budapest Airport légiáru-forgalma egyébként 2015 decembere óta 36%-os növekedést ért el, ami nemzetközi viszonylatban is rendkívüli eredménynek számít. Idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103.700 tonna légiárut kezelt, ami igen jelentős, 14,5%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Különösen nagy eredmény, hogy az idei évi számokat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import; előbbi a teljes légiáru-forgalom 52%-át, utóbbi a 48%-át adja.

Figyelemre méltó, hogy 2017-re a piaci adatok alapján a magyarországi kiskereskedelmi termékforgalom 4-5%-át már az e-kereskedelemből származó, tehát online rendelt termékek teszik ki. Csak ezen a területen 2017-ben, a januártól júniusig tartó időszakban az előző évhez képest körülbelül 20%-os volt a növekedés. A konkrét adatokat tekintve ez azt jelenti, hogy 2017 első felében körülbelül mintegy 600 millió dollár értékben zajlottak ilyen típusú tranzakciók – az e-kereskedelem tehát napjainkban jól láthatóan az egyik legnagyobb potenciált jelenti a piacon, így a légiáru-szállítás terén is.

Az együttműködési megállapodást a Budapest Airport részéről René Droese ingatlan és cargo üzletág-igazgató írta alá, aki elmondta: „A Budapest Airport nagy örömmel üdvözli az STO Express kezdeményezését. Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen fontos szerepet tölthetünk be a Kína és Magyarország, illetve Kína és Közép-Kelet-Európa közötti, nagy ütemben fejlődő export-import piacon. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a Budapest Airport és a magyar főváros a legkiválóbb központja legyen az áruszállításnak és terjesztésnek a régióban, amelyről a gyakorlatban is meg fogjuk győzni partnereinket, az STO Expresst és az EKOL Kft-t. A Cargo City nevű új légiáru kezelő központunk 2019 nyarán kezdi meg a működését.”

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-16 13:42:57
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.