A koronavírus járvány európai terjedése és az ezzel kapcsolatos utazási és egyéb korlátozások bevezetése miatt – más repülőterekhez hasonlóan - folyamatosan csökken a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma.
A 2020 szeptemberében mért 88 000 főt meghaladó utasszám után októberben összesen 62 816 érkező és induló utast fogadott a fővárosi repülőtér, ami 95,7%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az átlagos napi utasszám 1500 és 3000 fő között ingadozott októberben, szemben a tavalyi 40-50 ezer fővel. A repülőtér-üzemeltető novemberben is hasonló mértékű csökkenésre számít, decemberben a karácsonyi időszak hozhat némi utasszám növekedést. Ez azt jelenti, hogy a Budapest Airport éves forgalma 2020-ban legfeljebb 4 millió fő lehet.
Október folyamán tovább folytatódott a cargo volumenek erősödése, melyre a koronavírus kereskedelemre és logisztikára 2020 első felében gyakorolt negatív hatásai után nagy szüksége van a légiszállítási iparágnak. A Budapest Airport 11 486 tonna légi teherárut kezelt októberben, ami 3.66%-os növekedés az eleve már erős forgalomú több mint 11 000 tonnát jelentő szeptemberhez képest. Az 1-10 havi adatok alapján a repülőtér forgalma átlépte a bűvös 100 000 tonnás határt, megbízható támaszt adva ezzel a magyar gazdaságnak.
Köszönhetően a korábbi évek felelős gazdálkodásának és a Budapest Airport tőkeerős tulajdonosainak, a vállalat működése továbbra is stabil, finanszírozása biztosított. A repülőtér üzemeltetőjeként a Budapest Airport továbbra is garantálni tudja a repülőtér biztonságos és folyamatos működését, illetve az ehhez szükséges személyi állomány rendelkezésre állását.
Változik a menetrend novemberben
A járványhelyzetre és az azzal összefüggésben bevezetett korlátozásokra való tekintettel több légitársaság is felfüggeszti üzemelését, vagy csökkenti a közlekedő járatok számát novembertől. Az elérhető járatok listája novembertől egy új úticéllal egészül ki: az Egyptair hetente közlekedik Budapestről Hurghadába.
A fenti menetrend az újonnan bejelentett korlátozások miatt változhat, a Budapest Airport arra kéri az utasokat, hogy a légitársaságok weboldalán tájékozódjanak az esetleges változásokról.
Folytatódik az együttműködés a Magyar Posta és a Budapest Airport között
A Magyar Posta további 6+4 évre meghosszabbította a 2008-ban létrejött, a 2. Terminál közelében felépített Nemzetközi Kicserélő Központra vonatkozó bérleti szerződést, így a következő évtizedben is folytatódik az együttműködés a Budapest Airport és a Magyar Posta között.
A Magyar Posta épületét majdnem tíz éve, 2011-ben adták át:– amely közel 5000 négyzetméteres iroda- és raktárépületből áll - a 2. Terminál Vecsés felőli oldalán, a BUD Cargo City szomszédságában helyezkedik el, és közvetlen összeköttetésben áll a repülőtér légi oldalával, a szigorúan védett SRA-övezettel. Erre azért volt szükség, hogy a légipostai küldemények – a kötelező és szigorú biztonsági ellenőrzés után – közvetlenül juthatnak az utasszállító gépek fedélzetére
Világszínvonalú havas flotta garantálja a repülőtér biztonságát
A repülőtéri szakembereknek évről évre meg kell küzdenie azokkal a kihívásokkal, amelyeket a téli időszak jelent a repülőtér infrastruktúrája számára: a hó, havas eső, az ónos eső és az extrém hideg mind-mind olyan körülmények, amelyek a repülőtéren dolgozó szakemberek azonnali intézkedését és maximális felkészültségét igénylik. Ez nemcsak hóeltakarítást jelent, hanem például a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek síkosságmentesítését – akár folyamatosan, a nap 24 órájában.
Az utasok és a repülés biztonsága elsődleges szempont az üzemeltető számára, ezért a Budapest Airport már a havas szezon kezdete előtt megkezdi a télre való felkészülést. A fel- és leszálló repülőgépeknek különösen fontos, hogy megfelelő tapadású beton várja őket, ezért a futópályák, gurulóutak és előterek síkosságmentesítésére kiemelt figyelmet kell fordítani. A repülőtér működésének biztosítására a Budapest Airport az ország egyik legmodernebb és legjobban felszerelt hóeltakarító flottáját üzemelteti: 32 járműből álló járműpark tagjai nemcsak nagy teljesítményű, hanem rendkívül látványos gépek is.
Ezek a csúcskategóriás gépek azonban önmagukban nem tudnák felvenni a harcot az időjárással. A biztonságos és stabil repülésüzemről a Budapest Airport kollégái gondoskodnak: tulajdonképp ők a gépóriások mozgatói.
A gépkezelő munkatársakat a betanulás során szimulátorok is segítik abban, hogy a későbbiekben a behavazott gurulóutakon is kiválóan tájékozódjanak. A pályákon történő éles gyakorlatok előtt virtuális térben „mozogva” ismerik ki a ferihegyi gurulóút-hálózat minden szegletét. A „havas kollégák” toborzása már a nyáron elkezdődik, a téli hószolgálat – ekkorra már felkészült és profi – munkatársai pedig már november 1-től egészen március végéig riaszthatóak hóhelyzet esetén.
Forrás: https://www.bud.hu/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.