2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport 2018 – a cargo éve!

Budapest Airport 2018 – a cargo éve!
JETfly  |  2019. 01. 18., 13:17
Budapest Airport 2018 – a cargo éve!

Tovább folytatódott az évek óta tapasztalható cargo-boom Budapesten: 2018-ban a légi teheráru szállítás volumene 14,9%-kal nőtt, megelőzve az utasszállítás teljesítményét is. Budapesten az elmúlt három évben folyamatosan kétszámjegyű a cargo növekedése, ami jelzi a magyar gazdaság, az export-orientált iparágak fejlődését is.

146 113 tonna. Ennyi érkező és induló teherárut mozgattak meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a tavalyi évben, ami majdnem 15 %-kal több, mint 2017-ben. A cargo forgalom nagyjából három terület teljesítményéből adódik össze: a kizárólag cargo-ra szakosodott légitársaságok eredményeiből, az utasszállító gépek rakterében szállított ún. belly cargóból és az expressz csomagküldő szolgálatok, az ún. integrátorok (DHL, TNT, UPS és FedEx) járataiból. Ez utóbbiak különösen az internetes kereskedelem, az e-commerce magyarországi és közép-európai fellendülésének köszönhetően értek el kiváló eredményt.

A légi teheráru szállításban általában olyan árucsoportokat mozgatnak világszerte, amelyek kis tömegűek és nagy értéket képviselnek. IIyenek például az elektronikai ipar termékei, a mobiltelefonok és a számítógép részegységek, az autóalkatrészek és a gyógyszeripar termékei. Mind a három nagy kategória fajsúlyos gyártói megtalálhatók Magyarországon. Emellett 2018-ban olyan szokatlan szállítmányok is megfordultak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonján, mint amilyenek a hazai tenyésztésű borjúk (Izraelbe) vagy a különlegesen drága versenylovak (Kínába és Oroszországba). Az ilyen speciális gondoskodást igénylő szállítmányok továbbítása iránt is egyre nagyobb a kereslet a nemzetközi kereskedelemben.

„Minden erőfeszítésünket arra koncentráljuk, hogy kihasználjuk Budapest ideális adottságait és Ferihegyet a közép-kelet európai régió légiáru logisztikai központjává alakítsuk. Ehhez természetesen meg kell teremteni a megfelelő műszaki, biztonsági és közlekedési feltételeket – ezek a projektek már a megvalósítás fázisába léptek tavaly és az idén sikeresen le is tudjuk őket zárni.” – jelentette ki René Droese a Budapest Airport cargo- és ingatlan üzletágának igazgatója. Arról is beszélt, hogy a Budapest Airport szakemberei idén is folytatják marketing tevékenységüket a Távol-Kelettől kezdve Észak-Amerikáig, hogy újabb logisztikai és üzleti partnerek választhassák a magyar főváros repülőterét céljaik megvalósításához.

Nemsokára átadják a BUD Cargo City-t – az idei év második felére elkészül az új 20 000 négyzetméteres légiáru-kezelő épület, az év végére pedig mellette egy további, 10 000 négyzetméteres speditőr épületet vehetnek birtokba a nemzetközi logisztikai cégek és szakembereik. A BUD Cargo City-hez csatlakozva megépül 32 000 négyzetméternyi új beton előtér a repülőtér vecsési oldalán a 2. futópálya közelében, amelyen egyszerre két Boeing B-747-8F típusú teherszállító repülőgépet lehet kiszolgálni. A teljes 2019-es beruházás értéke, amelyet a Budapest Airport finanszíroz, eléri a 15 milliárd forintot (azaz a 46 millió eurót). Az igényeket jól jelzi, hogy az elmúlt évben naponta akár több alkalommal is rakodtak Ferihegyen olyan teherszállító óriásgépek, mint amilyenek a Cargolux, az Air Bridge Cargo, és a Silkway Boeing B-747-esei, illetve a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo Airbus A330-asai és Boeing B-777F típusú gépei.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.