2025. 03. 27. csütörtök
Hajnalka
: 400 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete
Budapest Airport  |  2020. 07. 24., 15:30
Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Július 15-től kezdve Magyarország Kormánya a koronavírus fertőzöttség alapján három kategóriába (zöld, sárga és vörös) sorolja a világ országait és ehhez kötődően határozza meg a magyar és külföldi állampolgárok belépésére vonatkozó szabályokat.

A Magyarországra történő belépés – hosszabb várakozási idő az okmányellenőrzésnél

A budapesti repülőtéren minden Magyarországra belépő személy okmányellenőrzésen és a hatóságok által meghatározott utasok testhőmérséklet-mérésen, illetve szükség esetén további egészségügyi vizsgálaton esnek át. Az országba történő belépésről a vonatkozó rendeletekben meghatározott feltételek alapján hatósági személy hoz döntést a helyszínen, az okmányok ellenőrzését és az adatfelvételt a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság látja el.

Szeretnénk felhívni az utasok figyelmét, hogy a belépéskor alkalmazandó szabályok az utazók állampolgárságától és az egyes országok besorolásától függően eltérőek, ezért az okmányellenőrzés és a beléptetés – kiváltképp a sárga és piros országokból érkezők esetében - a megszokottnál hosszabb időt vesz igénybe, esetenként sorban állásra kell számítani. A repülőtér üzemeltetője biztosítja a megfelelő távolságtartást és a rendszeres fertőtlenítéseket az utasok egészsége és biztonsága érdekében. A fokozott ellenőrzés és óvintézkedések mindannyiunk biztonsága érdekében kerültek bevezetésre, köszönjük utasaink együttműködését és türelmét.

További információ a linkre kattintva érhető el.

Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

A napokban készült el az új, külső csomagosztályozó csarnok, amely a SkyCourt épületben található csomagrendszer bővítését szolgálja. A munkálatok a csomagtechnológia kialakításával folytatódnak, hogy szeptember végétől már az új berendezések segítségével bővülhessen a csomagok osztályozása és vizsgálata.

Egy acélszerkezetű csarnok épült fel a Skycourt épület szomszédságában. A helyszínválasztás adott volt, hiszen az új csarnokot és a belső csomagosztályozót fizikai kapcsolattal kellett ellátni, hogy a csomagrendszer bővítését szolgáló új körszalag a meglévő csomagrendszerre tudjon csatlakozni. A fejlesztésnek köszönhetően a T2A és T2B utasfelvételi csarnokokban feladott csomagok hamarosan három körszalagon keresztül juthatnak el a megfelelő járatokhoz.

Mind a csarnok tervezése, mind a kivitelezése nagy kihívás volt a projektben résztvevőknek, a környezetéhez illeszkedő, funkcionálisan megfelelő épületet kellett létrehozni a forgalmi előtéren, a forgalom folyamatos biztosítása mellett.

A csomagtechnológia kialakítását követően jelentősen növekszik a teljes csomagrendszer kapacitása, több járat kiszolgálása történhet meg egy időben, ami jól tükrözi a Budapest Airport hosszútávú fejlesztési stratégiáját.

Megújult járatkijelzők, újraszámozott kapuk

Az elmúlt időszakban a terminálon több fejlesztés is történt, amelyek segítik az utasok tájékozódását, könnyebb eligazodását a terminálon.

Megújult a járatinformációs monitorok grafikája: egységes, letisztult és jól látható módon jelennek meg a járatokkal kapcsolatos információk a terminál minden részén.

A Budapest Airport április végén kezdte meg a beszállítókapuk újraszámozását, melynek köszönhetően egyszerűbbé vált a terminálokon történő eligazodás. A korábbi A, B, C és D jelű kapuk helyett a jövőben a 2A terminálon A jelű, a 2B terminálon B jelű beszállítókapuktól indulnak a repülőgépek.

A terminálon található eligazító táblák nagy részét is lecserélték, így az utasok tájékozódását egységes és letisztult feliratok segítik magyar, angol és kínai nyelven. A táblák háttérvilágítását a korábbi fénycsöves helyett energiatakarékos LED-es technológiára cserélték.

Nyári mezőgazdasági munkálatok – átmeneti pályazárok

A repülőtér üzemeltetője - a vonatkozó jogszabályokban előírtak és karbantartási utasítások szerint – rendszeresen végzi a légiforgalmi berendezések földi műszereinek, valamint a futópályák állapotának ellenőrzését, karbantartását. A Budapest Airport a repülőtér területén csaknem 1100 hektár gyepet kezel, mely felület kaszálását jórészt nyáron végzi. Jelenleg is zajlik a két futópálya biztonsági sávjain belüli kaszálás, összesen 396 hektáron. A munkavégzés során egy hat járműből álló géplánc - egy széles kaszával ellátott traktor, egy rendsodró traktor, egy bálázó traktor, egy rakodó traktor, egy kamion és egy szélező gép -, illetve több kézikaszás személy is dolgozik. Átlagosan egy óra alatt körülbelül 5,5 hektárnyi terület kaszálását végzik el, a teljes folyamat a futópályák mellett mintegy 70 munkaórát vesz igénybe.

Habár a mezőgazdasági munkák ilyenkor folyamatosak és előre tervezetten zajlanak, időtartamukat nagyban befolyásolhatja az időjárás és a repülőgép-forgalom egyaránt. A munkálatok ideje alatt általában néhány óra időtartamra pályazárást szükséges elrendelni. Ennek következtében, a megszokott rendtől eltérően, a légiforgalommal kevésbé érintett lakott területek felett átmenetileg megnövekedhet a repülési műveletek száma. A munkálatok ütemezése folyamatosan frissül a BUD weboldalán

A munkálatok idejére kérjük a lakosság szíves türelmét és megértését!

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.