2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete
Budapest Airport  |  2020. 07. 24., 15:30
Budapest Airport - Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

Július 15-től kezdve Magyarország Kormánya a koronavírus fertőzöttség alapján három kategóriába (zöld, sárga és vörös) sorolja a világ országait és ehhez kötődően határozza meg a magyar és külföldi állampolgárok belépésére vonatkozó szabályokat.

A Magyarországra történő belépés – hosszabb várakozási idő az okmányellenőrzésnél

A budapesti repülőtéren minden Magyarországra belépő személy okmányellenőrzésen és a hatóságok által meghatározott utasok testhőmérséklet-mérésen, illetve szükség esetén további egészségügyi vizsgálaton esnek át. Az országba történő belépésről a vonatkozó rendeletekben meghatározott feltételek alapján hatósági személy hoz döntést a helyszínen, az okmányok ellenőrzését és az adatfelvételt a Repülőtéri Rendőri Igazgatóság látja el.

Szeretnénk felhívni az utasok figyelmét, hogy a belépéskor alkalmazandó szabályok az utazók állampolgárságától és az egyes országok besorolásától függően eltérőek, ezért az okmányellenőrzés és a beléptetés – kiváltképp a sárga és piros országokból érkezők esetében - a megszokottnál hosszabb időt vesz igénybe, esetenként sorban állásra kell számítani. A repülőtér üzemeltetője biztosítja a megfelelő távolságtartást és a rendszeres fertőtlenítéseket az utasok egészsége és biztonsága érdekében. A fokozott ellenőrzés és óvintézkedések mindannyiunk biztonsága érdekében kerültek bevezetésre, köszönjük utasaink együttműködését és türelmét.

További információ a linkre kattintva érhető el.

Elkészült az új poggyászosztályozó csarnok épülete

A napokban készült el az új, külső csomagosztályozó csarnok, amely a SkyCourt épületben található csomagrendszer bővítését szolgálja. A munkálatok a csomagtechnológia kialakításával folytatódnak, hogy szeptember végétől már az új berendezések segítségével bővülhessen a csomagok osztályozása és vizsgálata.

Egy acélszerkezetű csarnok épült fel a Skycourt épület szomszédságában. A helyszínválasztás adott volt, hiszen az új csarnokot és a belső csomagosztályozót fizikai kapcsolattal kellett ellátni, hogy a csomagrendszer bővítését szolgáló új körszalag a meglévő csomagrendszerre tudjon csatlakozni. A fejlesztésnek köszönhetően a T2A és T2B utasfelvételi csarnokokban feladott csomagok hamarosan három körszalagon keresztül juthatnak el a megfelelő járatokhoz.

Mind a csarnok tervezése, mind a kivitelezése nagy kihívás volt a projektben résztvevőknek, a környezetéhez illeszkedő, funkcionálisan megfelelő épületet kellett létrehozni a forgalmi előtéren, a forgalom folyamatos biztosítása mellett.

A csomagtechnológia kialakítását követően jelentősen növekszik a teljes csomagrendszer kapacitása, több járat kiszolgálása történhet meg egy időben, ami jól tükrözi a Budapest Airport hosszútávú fejlesztési stratégiáját.

Megújult járatkijelzők, újraszámozott kapuk

Az elmúlt időszakban a terminálon több fejlesztés is történt, amelyek segítik az utasok tájékozódását, könnyebb eligazodását a terminálon.

Megújult a járatinformációs monitorok grafikája: egységes, letisztult és jól látható módon jelennek meg a járatokkal kapcsolatos információk a terminál minden részén.

A Budapest Airport április végén kezdte meg a beszállítókapuk újraszámozását, melynek köszönhetően egyszerűbbé vált a terminálokon történő eligazodás. A korábbi A, B, C és D jelű kapuk helyett a jövőben a 2A terminálon A jelű, a 2B terminálon B jelű beszállítókapuktól indulnak a repülőgépek.

A terminálon található eligazító táblák nagy részét is lecserélték, így az utasok tájékozódását egységes és letisztult feliratok segítik magyar, angol és kínai nyelven. A táblák háttérvilágítását a korábbi fénycsöves helyett energiatakarékos LED-es technológiára cserélték.

Nyári mezőgazdasági munkálatok – átmeneti pályazárok

A repülőtér üzemeltetője - a vonatkozó jogszabályokban előírtak és karbantartási utasítások szerint – rendszeresen végzi a légiforgalmi berendezések földi műszereinek, valamint a futópályák állapotának ellenőrzését, karbantartását. A Budapest Airport a repülőtér területén csaknem 1100 hektár gyepet kezel, mely felület kaszálását jórészt nyáron végzi. Jelenleg is zajlik a két futópálya biztonsági sávjain belüli kaszálás, összesen 396 hektáron. A munkavégzés során egy hat járműből álló géplánc - egy széles kaszával ellátott traktor, egy rendsodró traktor, egy bálázó traktor, egy rakodó traktor, egy kamion és egy szélező gép -, illetve több kézikaszás személy is dolgozik. Átlagosan egy óra alatt körülbelül 5,5 hektárnyi terület kaszálását végzik el, a teljes folyamat a futópályák mellett mintegy 70 munkaórát vesz igénybe.

Habár a mezőgazdasági munkák ilyenkor folyamatosak és előre tervezetten zajlanak, időtartamukat nagyban befolyásolhatja az időjárás és a repülőgép-forgalom egyaránt. A munkálatok ideje alatt általában néhány óra időtartamra pályazárást szükséges elrendelni. Ennek következtében, a megszokott rendtől eltérően, a légiforgalommal kevésbé érintett lakott területek felett átmenetileg megnövekedhet a repülési műveletek száma. A munkálatok ütemezése folyamatosan frissül a BUD weboldalán

A munkálatok idejére kérjük a lakosság szíves türelmét és megértését!

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-16 13:42:57
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.