2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: rekord cargo forgalmat produkált a BUD Cargo City novemberben

Budapest Airport: rekord cargo forgalmat produkált a BUD Cargo City novemberben
Budapest Airport  |  2020. 12. 10., 16:37
Budapest Airport: rekord cargo forgalmat produkált a BUD Cargo City novemberben

A 2020-ban tapasztalt globális kihívások ellenére a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér cargo forgalma zavartalan. Sőt, az elmúlt hónapban kezelt légiáru a valaha mért legmagasabb havi cargo mennyiséget jelentette a repülőtér történetében.

A novemberi cargo forgalom 6,3%-kal szárnyalta túl a tavaly novemberi légiáru mennyiséget, a Budapest Airport teljes évi cargo forgalma pedig meghaladta a 120 ezer tonnát. Idén novemberben pontosan 13 864 tonna légiárut kezelt a Budapest Airport, ami 6,3%-kal több, mint a tavaly novemberben kezelt mennyiség, és a valaha volt legerősebb áruforgalmú hónapot jelenti. Mindeközben a 2020. január-november között fogadott és indított áru mennyisége átlépte a 120 000 tonnát.

Az év vége közeledtével tehát biztonsággal kijelenthető, a magyar főváros repülőterének cargo forgalma, illetve az egy éve átadott BUD Cargo City immunisnak bizonyult a járványra. Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója kiemelte, hogy ez nem csak a járvánnyal kapcsolatos szállítmányoknak, a megváltozott vásárlási szokásoknak és a teljes cargo közösségnek köszönhető, hanem nagy mértékben a Budapest Airport által 50 millió euró értékben, teljes egészében saját forrásból megvalósított BUD Cargo City világszínvonalú létesítményeinek, ami egyre több légiárut vonz Budapestre.

„A repülőtér légiáru-forgalmának lebonyolításához rendkívül sok szereplőre és precíz koordinációra van szükség. Feladók, szállítmányozók, légitársaságok, földi kiszolgálók, hatóságok, illetve minden repülőtéren dolgozó kollégánk szoros együttműködése nélkülözhetetlen ebben a folyamatban” – hangsúlyozta Kossuth József, a Budapest Airport cargo vezetője. Hozzátette: „Az idei év mindenki számára rendhagyó és kihívásokkal teli volt. Az, hogy a Budapest Airport cargo forgalma ebben a megváltozott környezetben is stabil tudott maradni, sőt, novemberben jelentős növekedést mutatott, a közösen befektetett munkának, a cargo közösség példaértékű helytállásának köszönhető. A BUD cargo csapata nevében ezért szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki munkájával támogatta a magyarországi légiárukezelést.”

A novemberi csúcsforgalom több piaci tényezőre is visszavezethető; a légiáruszállításban az év végi csúcs rendszerint már októberben kezdetét veszi, novembertől pedig folyamatosan erősödik. Az elmúlt hónap rekord árumennyisége részben a karácsonyt megelőző Black Friday akcióknak is köszönhető, de az idei év a kampányoktól függetlenül is a légi áruszállítást erősítette. A koronavírus járvánnyal összefüggésben hozott korlátozások miatt minden eddiginél több vállalat használja a légi szállítást, illetve egyre több magánszemély választja az online vásárlást és a lakhelyére vagy épp csomagpontokba történő kiszállítást. Külföldről történő rendelés esetén az áruk jelentős része a BUD Cargo City-n és a repültéren található Magyar Posta Kicserélő Központon, vagy az olyan nemzetközi integrátor vállalatokon keresztül jut el a megrendelőkhöz, mint a DHL Express, a FedEx (TNT), és a UPS.

2020-ban a BUD Cargo City a koronavírus-járvány elleni harcban is kiemelt szerepet játszott. A Budapest Airport az év során számos alkalommal fogadott orvosi segédeszközöket szállító járatokat, a logisztikai szektor szereplőivel közösen támogatva a magyar kormány munkáját, és elősegítve, hogy az egészségügyi ellátáshoz elengedhetetlen eszközök – védőfelszerelések, lélegeztetőgépek, egyéb orvosi kellékek és alapanyagok – a lehető leggyorsabban eljussanak oda, ahol szükség van rájuk. A BUD Cargo City a koronavírus-járvány első hullámát követően megkezdte a felkészülést a majdani védőoltás szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására.

2020-ban három új dedikált cargo járatot is köszönthetett a Budapest Airport; elindult a Korean Air Szöul-Budapest és a Cargolux Sencsen-Budapest járata, illetve újra elérhető az áruszállítás számára a Csengcsou-Budapest légi összeköttetés is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.