2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: túlszárnyalta a 100 000 tonnát a cargo!

Budapest Airport: túlszárnyalta a 100 000 tonnát a cargo!
JETfly  |  2016. 12. 07., 12:55

Elképesztő mennyiségű teheráru utazik közvetlenül a fejünk felett: november utolsó napjaiban már meghaladta a 100 ezer tonnát az idei légi teheráru forgalom (szaknyelven cargo) a Liszt Ferenc repülőtéren.

  • 100 000 tonnát is túlszárnyalta a légi teheráru forgalom a Budapest Airporton
  • Idén gyorsabban nőtt a kivitel
  • Egyre jelentősebb a budapesti repülőtér, mint regionális elosztó központ szerepe

Az eredmények jól tükrözik a hazai cégek kiváló teljesítményét, hiszen az importnál már több export árumennyiséget szállítanak repülőgépekkel.

Várhatóan simán megdől a teheráru forgalom eddigi éves rekordja a budapesti repülőtéren, idén januártól novemberig ugyanis valamivel több, mint 100 000 tonna légi teherárut kezeltek. Biztató, hogy a növekedés nem egyetlen légitársaságnak vagy szegmensnek köszönhető, hiszen a hagyományos cargo fuvarozók mellett növekszik a futárcégek forgalma és az utasszállító gépek rakterében szállított, ún. belly cargo mennyisége is egyre jelentősebb. Szeptember és október után, ahogy a karácsonyi szezon előtt várható volt, novemberben is 10 ezer tonna fölött volt a havi cargo-forgalom (sőt, majdnem 11 ezer tonna fölé kúszott), ezzel pedig sikerült beállítani az eddigi legmagasabb éves teljesítményt.

A Budapest Airport statisztikáiból kiderül, hogy az áruforgalomban kiegyensúlyozott volt az import és az export aránya a tavalyi évig, idén viszont gyorsabban nőtt a kivitel. Ebből pedig egyenesen következtethető, hogy a magyarországi vállalatok versenyképessége megállja a helyét a világpiacon. Elsősorban a hazai elektronikai ipar, az autóalkatrészek, a híradástechnika és a gyógyszeripar áruforgalma nőtt jelentős mértékben. A budapesti teljes cargo forgalom (légi és közúti együttvéve) éves bővülése régiós szinten kiemelkedő, 21,5 %-os az előző évhez képest.

Egyre jelentősebb a budapesti repülőtér, mint regionális elosztó központ szerepe, hiszen például a kínai nagyvállalatok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren keresztül osztják szét az európai piacra szánt termékeiket. Ehhez ideálisak Budapest adottságai, mert nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a közúti szállítás/áruterítés számára optimális ezer kilométeres távolságon belül. A nagy cargo-légitársaságok nemzetközi hálózatán keresztül gyakorlatilag a világ összes fontos kereskedelmi célállomása elérhető pl. Luxemburgon, Dohán, Dubajon vagy Isztambulon keresztül budapesti kiindulással.

„Igazán büszkék vagyunk a légi cargo-forgalom gyors, idén eddig 16,4 %-os növekedésére, ez is tükrözi a magyar gazdaság jó teljesítményét,” jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. A cargo területért is felelős vezető hozzátette: „Az egyre növekvő cargo-forgalom igényeit is szolgálja jövő nyártól az 1. terminál mellett épülő két nagy logisztikai bázis, amit a DHL Express és a TNT számára építünk. Ezzel párhuzamosan megkezdtük a Cargo City nevű vadonatúj légiáru központ fejlesztésének előkészítését a 2. terminál melletti területen, hiszen várhatóan rövid időn belül újabb és korszerűbb cargo-kapacitásokra lesz szükség Budapesten.”

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-16 13:42:57
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.