2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!

Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!
Budapest Airport  |  2019. 04. 03., 13:14
Csengcsou-Budapest légihíd Kína és Magyarország között!

Ma hajnalban megérkezett az első Cargolux teherszállító repülőgép a kínai Csengcsou repülőteréről Budapestre. Ezzel a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága megduplázta magyarországi forgalmát: idén áprilisától heti háromról hatra emeli a Kína és Magyarország közötti légijáratai számát.

A légi teheráru szállítással foglalkozó légitársaság 2002 óta köti össze Hong Kongot Budapesttel és Luxemburggal, a most elindított járat pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg útvonalon közlekedik a jövőben, Boeing 747-400 típusú gépekkel.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér immár Kelet-Közép Európa egyik elsőszámú légi teheráru elosztóközpontjává lépett elő. A tavalyi évben a cargo mennyisége 14,9%-kal nőtt, a Budapest Airport így 2018-ban összesen több mint 146 ezer tonna légiárut kezelt. Az idei év végére elkészül az új, BUD Cargo City névre keresztelt logisztikai bázis a budapesti repülőtéren, amely a különböző piaci szereplők teremt olyan közös létesítményt, ahol hatékonyabban tudnak együttműködni a mindennapi munka során.

Budapest egyre növekvő piaci szerepét felismerve a Cargolux úgy döntött: a korábbi heti három helyett hatszor közlekedik a magyar főváros és Kína között. Ebből négyszer a Hong Kong-Budapest-Luxemburg útvonalat repüli a légitársaság Boeing 747-esekkel, heti két alkalommal pedig a Csengcsou-Budapest-Luxemburg vonalon közlekednek a Cargolux „Jumbói”. A luxemburgi székhelyű légitársaság és a Budapest Airport közötti együttműködés hosszú múltra tekint vissza: a Cargolux volt az első cég, amely rendszeres cargo légijáratokat kezdett üzemeltetni Budapesten, és 2002 óta mind a mai napig a legnagyobb szolgáltató, amely ezt a régiót szolgálja ki.

Richard Forson, a Cargolux elnök-vezérigazgatója üdvözölte a Csengcsou-Budapest járat elindítását. Elmondta: a Budapest Airport az évek során nemcsak azt bizonyította, hogy Európa legfontosabb cargo elosztóközpontjai között a helye, hanem azt is, hogy a budapesti az egyik legfontosabb útvonal a Cargolux számára. „A ma elindított új járat, illetve a Hong Kong-Budapest járatok sűrítése lehetővé teszi mind a Budapest Airport, mind a Cargolux számára új piacok felfedezését, és egyúttal biztosítja, hogy a felek továbbra is a légi teheráruszállítás európai élvonalát képviseljék.”​

„Ez az együttműködés olyan kereskedelmi stratégia, amelyből mind a Cargolux, mind a Budapest Airport jelentős mértékben profitál – mondta Domenico Ceci, a Cargolux kereskedelmi ügyvezető alelnöke. Hozzátette: „A különböző szolgáltatók részéről egyre növekvő igény mutatkozik Budapest, mint cargo elosztóközpont elérésére. Nem is csoda, hiszen a magyar főváros repülőtere adottságaiban rengeteg lehetőség rejlik; ezt az előnyt ismerte fel a Cargolux is, és a múltbeli eredményes együttműködésre tekintettel úgy döntöttünk, bővítjük a Budapestre közlekedő járataink számát.”

„A Cargolux a világ egyik legnagyobb cargo légitársasága, emiatt számos repülőtér versenyez a jelenlétéért. Épp ezért a légitársaság budapesti duplázása igazi mérföldkő számunkra, amely hozzájárul ahhoz, hogy Budapest Airport a Selyemút kelet-közép európai légikapujává válhasson.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

René Droese, a Budapest Airport Ingatlan és Cargo Üzletágának igazgatója kiemelte: „Az új csengcsoui járat elindítása és a hongkongi útvonalon bejelentett járatsűrítés rendkívül jelentős növelése budapesti útvonal hálózatunknak. A Cargolux és a Budapest Airport együttműködésének sikerességéről az idők során már megbizonyosodtunk, és külön öröm számunkra, hogy a BUD Cargo City elkészültével egy megújult, professzionális környezetben folytathatjuk a közös munkát.”

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.