2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megnyílt a Budapest Airport új Főportája

Megnyílt a Budapest Airport új Főportája
Budapest Airport  |  2021. 11. 15., 13:43
Megnyílt a Budapest Airport új Főportája

A 4-es főút vecsési szakaszán lévő kettős körforgalom szomszédságában elkészült és megnyílt a repülőtéri személyzetet és partnereket szolgáló új Főporta a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A létesítmény egy 440 négyzetméteres épületből és 123 férőhelyes parkolókból áll, így a korábbinál két és félszer nagyobb kapacitással rendelkezik. A közel 830 millió forintból megvalósuló beruházás gyorsabb és gördülékenyebb beléptetést tesz lehetővé a repülőtér üzemi területére érkező munkavállalók, bérlők és partnerek számára. A kapu teljes egészében kiváltja a korábban a D és a J porták által kezelt gépjárműves beléptetést, de az új kerékpárútnak és járdának köszönhetően a gyalogosan és biciklivel érkezők is egyszerűbben közelíthetik meg a repülőtér üzemi területét.

November 15-én reggel átadta a forgalomnak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új Főportáját a Budapest Airport. A 440 négyzetméteres, új és korszerű épület a korábbinál két és félszer nagyobb területű, tágas és kényelmes terekkel várja az ügyfeleket, a BUD csoport munkavállalói pedig modernebb és kellemesebb környezetben dolgozhatnak.

Az új Főporta megnyitásával a gépjárműves beléptetés november végétől kizárólag ezen a belépési ponton keresztül valósul meg, vagyis teljes egészében átveszi a korábban a D és a J porták által kezelt forgalmat. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre a portán keresztül naponta átlagosan 3000-3500 fő lép be, köztük a repülőtéri munkavállalók és látogatók, a repülőtér különböző létesítményeit bérlő vállalatok alkalmazottai és a szállítmányozók teherautói.

A Főporta több irányból és közlekedési eszközzel is megközelíthető. Gépjárművel a vecsési Market Central melletti kettős körforgalmon keresztül, vagy a 2. Terminál előtti turbókörforgalomból lehet eljutni a létesítményhez. A vecsési kettős körforgalom, a 2. Terminál és a Főporta között osztott gyalogos és kerékpárút található, emellett a 4-es főúton, a közelben lévő buszmegállótól gyalogosan is be lehet sétálni az üzemi terület új kapujához.

A gördülékeny áthaladást összesen négy sáv biztosítja, amelyből kettő a befelé érkező forgalmat fogadja, egy változtatható irányú, egy pedig a kifelé indulót engedi. Így három sáv könnyen az aktuális forgalomhoz alakítható, a negyedik pedig a túlméretes járművek számára van fenntartva; ezen a nagyobb szállítmányt hozó gépjárművek is könnyen közlekedhetnek. A porta közelében, a repülőtér területén belül, de a biztonsági kerítésen kívül parkoló épült, amely összesen 123 férőhelyet biztosít a kollégáknak, bérlőknek, valamint a fuvarozást végző teherautóknak.

Az új Főporta kialakításakor a Budapest Airport a nettó zéró karbonkibocsátási céljait is figyelembe vette; a kiváló energiahatékonysági jellemzőkkel rendelkező épületet egy 3000 négyzetméteres zöldterület veszi körbe, a tetőre telepített napelemek pedig az épület elektromosenergia-igényének egyharmadát biztosítják.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a Főporta átadása kapcsán elmondta: „A repülőtér fejlesztése során nem csupán az utasaink, de a saját munkavállalóink és a partnercégeink munkavállalói is fontosak számunkra. A nekik nyújtott szolgáltatásokra épp olyan figyelmet szentelünk, mint az utasszolgáltatások színvonalának emelésére, éppen ezért hajtottunk végre több, alapvetően az itt dolgozók kényelmét, termelékenységét és biztonságát emelő fejlesztést a két éve zajló, és eddig már 70 milliárd forintot meghaladó fejlesztési hullám részeként.” Hozzátette: „Örömünkre szolgál, hogy az új Főportával egyszerre könnyíthetjük meg bérlőink, partnereink és munkatársaink mindennapjait, a közlekedés, a munkavégzés és az áruszállítás szempontjából egyaránt, miközben fenntarthatósági céljaink elérését is támogatjuk.”

Az új Főporta Európai Uniós társfinanszírozással valósult meg, egy összesen 6,2 milliárd forintos (17 460 000 eurós) fejlesztési csomag részeként, amelynek 85%-át az Európai Unió Európai Hálózat-finanszírozási Eszköze (CEF) biztosítja. A forrásból az elmúlt öt évben elkészült többek között a 2. Terminál előtti turbókörforgalom, a vecsési kettős körforgalomhoz kapcsolódó útszakasz kivitelezése, új biciklisávok kialakítása, a repülőtér területét határoló 4-es főút melletti biztonsági kerítés cseréje, a C portától vezető vasúti iparvágány felújítása és kibővítése, egy vasúti áruátrakó létesítése és a repülőtéri tűzivíz-gépház korszerűsítése. A Budapest Airport emellett új belső szervizutat épített, annak térvilágítását korszerű LED lámpákkal oldotta meg, illetve az e-mobilitás fejlesztésére és a Budapest Airport ambiciózus nettó zéró karbonkibocsátási céljai elérése érdekében tíz elektromos töltő üzembe helyezése van folyamatban a Főportánál és az új út mentén.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.