2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Működésben az új poggyászosztályozó rendszer

Működésben az új poggyászosztályozó rendszer
Budapest Airport  |  2020. 11. 06., 09:55
Működésben az új poggyászosztályozó rendszer

A legmodernebb átvilágító berendezésekkel és megnövelt kapacitással várja vissza az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomagrendszere.

Az új poggyászkezelő csarnok nyárra készült el, a forgalomszegény időszakot kihasználva pedig valamennyi biztonsági átvilágító berendezés, folyamatos működést biztosító funkció és új poggyászszalag tesztelése is befejeződött. A Budapest Airport videón mutatja meg, milyen utat jár be a poggyász a feladástól az új poggyászosztályozóig.

A SkyCourt utasforgalmi területei alatt működő poggyászosztályozó terület kapacitásait 50%-kal növeli meg az a mintegy 2000 négyzetméteres épület, amely a légi oldalon, közvetlenül a 2. Terminál központi csarnoka előtt kapott helyet. Bár az Európai Unió a koronavírus-járvány miatt a bevezetés határidejét 1 évvel meghosszabbította, a Budapest Airport az új csarnok építésével párhuzamosan a csomagrendszer átvilágító berendezéseit is a jelenleg elérhető legjobb eszközökre, az Európai Uniós irányelvek szerinti „standard 3” megfelelésű átvilágító berendezésekre cserélte. A csomagrendszer új biztonsági átvilágító berendezései szeptember óta vannak éles szolgálatban; a komputertomográfia (CT) elven működő, nagy kapacitású gépek képesek az átvilágított poggyászok tartalmát három dimenzióban ábrázolni, ami még precízebb biztonsági ellenőrzést tesz lehetővé.

A csomagrendszer kapacitásának bővítése során összesen 301 új rendszerelemet építettek be a szakemberek, ami 875 méterrel több mint 2,8 kilométerre növelte azt a nyomvonalat, amelyen keresztül a csomagok a feladástól az osztályozásig eljutnak.

A napokban lezajlott 72 órás próbaüzemet repülőtér-forgalmi és utasbiztonsági szakemberek, a műszaki terület szakértői és a kivitelező cégek képviselői felügyelték, annak érdekében, hogy az új rendszer működése még a teljes kapacitás kihasználása esetén is zökkenőmentes legyen. A tesztekből az utasok semmit nem érzékeltek; a tesztüzem gondosan felépített protokoll mellett, három nap alatt, fennakadás nélkül lezajlott. A rendszeren keresztül a legkülönbözőbb méretű és felületi struktúrájú poggyászok is gond nélkül célba érnek. 

Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: „A Budapest Airport még tavaly év végén döntött úgy, hogy bővíti a repülőtéri poggyászosztályozó rendszer kapacitásait. Az elmúlt 18 hónap több mint 100 millió eurót is meghaladó fejlesztés sorozatának egyik nagyberuházása az új csomagrendszer, amely 3 kilométeres hosszával gördülékeny, hatékony és gyors utaskiszolgálást biztosít akár 18-20 milliós utasszám esetén is.” Hozzátette: „Másfél év alatt 46 350 négyzetméterrel bővült a repülőtéri létesítmények alapterülete, az új Cargo City, az új 1-es utasmóló és az új poggyászosztályozó csarnok nagyságrendekkel növeli az utasszállító és légiáruszállító járatok kiszolgáló kapacitásait.”

A Budapest Airport számára a fejlesztések során elsődleges szempont, hogy a legmagasabb biztonsági színvonal mellett utasbarát környezetet teremtsen, ahol az utazás kiszámítható és kellemes. Bár az új épület helye a csomagrendszer technológiai kötöttségei miatt adott volt, az épületet úgy alakította ki a Budapest Airport, hogy az formatervezett, a SkyCourt dizájnjához illeszkedő létesítmény legyen. A csomagrendszer szükség esetén, a jövőben újra növekvő utasforgalommal arányosan tovább bővíthető, a leendő 3. Terminál üzembe állásával pedig az ott kialakított új poggyászosztályozó rendszer veszi majd át a helyét.  

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.