2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nem befolyásolja a menekülthelyzet a budapesti repülőtér forgalmát

Nem befolyásolja a menekülthelyzet a budapesti repülőtér forgalmát
Budapest Airport  |  2022. 03. 16., 10:23
Nem befolyásolja a menekülthelyzet a budapesti repülőtér forgalmát

Továbbra is zavartalanul és kiszámíthatóan, menetrend szerint indulnak és érkeznek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a légijáratok, és az utasfolyamatok is a megszokottnak megfelelően zajlanak a budapesti légikikötőben.

Az ukrajnai és oroszországi járatok továbbra sem közlekednek, azonban az Ukrajnában zajló háború a többi célállomásra közlekedő járatot egyáltalán nem érinti. A repülőtér üzemeltetője, a Repülőtéri Rendőri Igazgatósággal közösen, külön eljárást dolgozott ki a repülőtérre csoportosan és szervezett módon érkező menekültek számára. Az úgynevezett evakuációs járatok az 1. Terminálról indulnak és ide is érkeznek, továbbá itt kerülnek elhelyezésre a járatuk indulásáig az Ukrajnából menekülő, és hazájukba hazatérni kívánó utasok.

A háború kezdete óta összesen több mint 8000, főként indiai, nigériai, ecuadori és marokkói diák utazott el az 1. Terminálról menekítő járatokkal, és összesen 3200 ukrán állampolgár érkezett, akik külföldi nyaralásokon rekedtek és nem tudtak visszatérni hazájukba. A Budapest Airport biztosítja, hogy minden ilyen utazó kapjon élelmet, internethozzáférést és megfelelő támogatást.

A Budapest Airport azoknak a menekülteknek, akik kereskedelmi járattal utaznak el, és a járatuk 24 órán belül indul a 2. Terminálról, pihenőhelyet alakított ki, ágyakkal, takarókkal, étellel és itallal. A repülőtér saját önkéntesei, valamint a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Magyar Református Szeretetszolgálat munkatársai szükség esetén speciális segítséget nyújtanak számukra, annak érdekében, hogy biztonságban és a lehetőségekhez mérten kényelmesen tudják eltölteni a repülőtéri várakozási időt, továbbá a menekült családok számára kialakított gyereksarokban pszichológus segítségét is igénybe vehetik. Minden menekültnek díjmentes belépést biztosítunk az Aeropark repülőgép-múzeumba (ami a 2. Terminálról rövid sétával megközelíthető) a várakozás ideje alatt, és jelenleg egy 12 eurós étkezési utalványra is jogosultak a járatuk indulása előtt.

Egy év alatt ezer százalékkal nőtt az utasforgalom a budapesti repülőtéren

Folytatódik a dinamikus utasszám-növekedés a ferihegyi repülőtéren; a februári utasforgalom több mint 1000%-os növekedést hozott az előző év azonos időszakához képest. A februári forgalmi adatok szerint a budapesti légikikötőben 620 199 utas fordult meg, ami idén januárhoz, valamint a tavalyi és a tavalyelőtti szinthez képest is határozott növekedést jelent, és lépésről lépésre zárkózik fel a 2019-es rekord évünk utasszámai mellé. Jelenleg a járvány előtti szint 64%-át éri el a repülőtér utasforgalmat, amely nyáron már a 80%-ot is elérheti.

A Budapest Airport járatfejlesztési csapatának köszönhetően a Budapestről közvetlenül elérhető célállomások száma februárban 104-re emelkedett; jelenleg 37 országba lehet repülni a magyar fővárosból, 30 légitársaság kínálatában. Februárban a legnépszerűbb úticélok továbbra is jellemzően az európai nagyvárosok voltak: London, Párizs, Amszterdam, Barcelona, valamint az örök favorit Dubai.

A légi áruszállítás továbbra is stabilan teljesít; februárban ismét 15 ezer tonna felett (15 578) volt a BUD Cargo Cityben kezelt áru mennyisége. Ezzel az elmúlt 12 hónap volumene átlépte a 190 000 tonnát, ami újabb hatalmas mérföldkő a budapesti repülőtér légi áruszállítási tevékenységében.

24 hónap után megszűntek a magyarországi beutazási korlátozások

2022. március 7-ével kezdődően a kormány eltörölt minden, Magyarországra vonatkozó beutazási korlátozást. Ez azt jelenti, hogy 24 hónap után újra visszaáll a koronavírus-járvány előtti rend, vagyis légi úton minden utas oltási- és gyógyultsági igazolás, valamint negatív PCR-teszt nélkül léphet Magyarország területére. A repülőtéren kizárólag határellenőrzés zajlik; a járványügyi ellenőrzés teljes egészében megszűnt. Ennek megfelelően a schengeni országokból érkező utasok akadálymentesen, mindenféle dokumentumellenőrzés nélkül léphetnek be az országba, a nem schengeni országokból érkező utasok esetében pedig csak a szokásos nem schengeni belépési feltételek ellenőrzése történik. A Repülőtéri Rendőri Igazgatóság visszakapcsolta az automata útlevélkapukat is, amelyek sokkal gyorsabb áthaladást tesznek lehetővé az országba való ki- és belépésnél.

Ezzel egyidőben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is megszűnt a kötelező maszkviselés az utasforgalmi területeken, azonban a folyamatos kézfertőtlenítés és a biztonsági távolság megtartása továbbra is javasolt. A Budapest Airport az enyhítések ellenére továbbra is arra kéri az utasokat, hogy amelyik légitársaság esetében lehetséges, részesítsék előnyben az online utasfelvételt és az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszert, valamint a célállomásra vonatkozó belépési feltételekről és érvényben lévő járványügyi intézkedésekről előzetesen tájékozódjanak a Konzuli Szolgálat weboldalán. A légitársaságok többsége továbbra is előírja a repülőgépek fedélzetén a maszkviselést, ezért az utasoknak célszerű maguknál maszkot tartani.

Újabb egy évre kapott egyészségügyi és biztonsági tanúsítványt a Budapest Airport

Továbbra is minden nemzetközi protokollnak megfelelnek a Budapest Airport egészségvédelmi intézkedései, ezért a repülőtér üzemeltetője újabb egy évre megkapta a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) Repülőtéri Egészségügyi Akkreditációs Program keretében létrehozott tanúsítványát. Az elismerés azt is jelenti, hogy a Budapest Airport a nemzetközi legjobb gyakorlatot jelentő irányelvek alapján, folyamatosan biztosítja a repülőtéren tartózkodók egészségének védelmét, minimalizálva ezzel a fertőzés kockázatát és elősegítve a légiközlekedés mielőbbi helyreállítását.

Bár március 7-én eltörlésre kerültek Magyarországon a járványügyi intézkedések, a repülőtér üzemeltetője továbbra is elérhetővé teszik az utasok számára az automata kézfertőtlenítőket, és a terminálokon rendszeresen fertőtlenített szellőztetőrendszer gondoskodik a megfelelő légcseréről. Továbbá a Budapest Airport az automaták segítségével lehetőséget biztosít az utasok számára a poggyászok önálló, emberi interakciótól mentes feladására, illetve az utasfelvétel (check-in) elvégzésére. A 2B Terminál érkezési szintjén továbbra is üzemel a koronavírus tesztközpont, ahol PCR, antitest és antigén gyorsteszt elvégzése is lehetséges.

8200 négyzetméteres hangárt adott át az Aeroplex a repülőtéren

Március 4-én ünnepélyes keretek között került átadásra az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ (ACE) új hangárépülete a budapesti repülőtéren. Az új csarnok alapterülete több, mint 8200 négyzetméter, szélessége 90 méter, legmagasabb pontja 31 méter; szélestörzsű repülőgépek teljes körű kiszolgálására és szervizelésére is alkalmas.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója az új hangár átadása kapcsán kiemelte: „A repülőtér szolgáltatásai nem csupán utasszolgáltatásokra terjednek ki, hanem az utasok számára kevésbé látható, de a repülőtérhez szervesen kapcsolódó üzletágakra is, mint amilyen például a repülőgép karbantartás és javítás. Ez a szektor a Budapest Airport számára kiemelt jelentőséggel bír, és biztos vagyok abban, hogy az új hangár átadásával tovább nő majd az Aeroplex már eddig is kiváló üzleti teljesítménye, amely a teljes üzletág magyarországi erősödését is segíteni fogja. A hosszú távú jó kapcsolat és a közös munka eredménye az egy év alatt felépült, méreteiben impozáns és építészeti megoldásaiban is egyedi épület, amelyre méltán lehet büszke az Aeroplex és a Budapest Airport is.”

A Budapest Airport számára is fontos a női vezetők számának növelése

A Budapest Airport is csatlakozott a Magyar Üzleti Vezetők Fórumának (HBLF) nőnapi kampányához, melynek célja, hogy közös kiállással ráirányítsa a figyelmet a nők a vezetésben témakörre, mivel ma Magyarországon a TOP50 árbevételű vállalatnál mindössze 8 százalék a női vezérigazgatók aránya.

A Budapest Airport elkötelezett a diverzitás támogatása és a teljes esélyegyenlőség biztosítása mellett alkalmazottai körében. Kiválasztási folyamatainkban kizárólag a tehetség, a rátermettség és a szorgalom számít. A vállalat büszke arra, hogy a teljes vezetői csapatán belül a női vezetők arányát az elmúlt években 31%-ra tudta növelni. Az eddig bevezetett, esélyegyenlőséget támogató intézkedések mellett jelenleg is dolgozik a vállalat egy olyan hosszú távú programon, amely további lehetőségeket teremt bizonyos szakterületeken a női vezetők számának tudatos növelésére, a képzések fejlesztésére, a mentorálási tevékenységeink bővítésére, a megfelelő munka-magánélet egyensúly biztosítására és a családalapítás utáni karriercélok támogatására. A Budapest Airport törekszik arra, hogy vállalati és vezetési kultúrájával más társaságok számára is példát mutasson.

A Budapest Airport cargo csapata is tagja lett a TIACA-nak

Hatalmas megtiszteltetés és elismerés érte a Budapest Airport cargo üzletágát: a TIACA, vagyis a Nemzetközi Légi Áruszállítási Szövetség kuratóriumi tagjai közé választotta a budapesti repülőtér cargo csapatát. A csatlakozással a Budapest Airport páratlan lehetőségekhez jut; többek között megerősítheti nemzetközi kapcsolatait, a legmeghatározóbb iparági szereplőkkel dolgozhat együtt, betekintést nyerhet a legmagasabb szintű iparági riportokba és innovációkba, valamint befolyásolhatja a légiáruszállítás területén születő jövőbeni döntéseket. Az 1990-es években létrejött organizáció célja, hogy biztosítsa a légi fuvarozás biztonságos és egységes jövőjét, valamint modern technológiákkal és gyakorlatokkal, fenntartható és méltányos módon szolgálja a kereskedelmet és a társadalmi fejlődést világszerte.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.