2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nemzetközi összefogás a légiközlekedés újraindításáért

Nemzetközi összefogás a légiközlekedés újraindításáért
Aranysas - Kővári László  |  2020. 10. 22., 14:24
Nemzetközi összefogás a légiközlekedés újraindításáért

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) kiadta az európai légiközlekedésre vonatkozó közös ajánlásokat, amelyek biztosítják a repülőterek járványidőszak alatti biztonságos működését.

Az ajánlásokba foglalt intézkedéseket a Budapest Airport is bevezette, és azokkal összhangban folyamatosan biztosítja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét. A Budapest Airport hivatalosan is csatlakozott az EASA és az ECDC „Aviation Industry Charter for COVID-19” elnevezésű kezdeményezéséhez, amely egy meghatározott protokoll mentén az utazás újraindítását célozza, elsősorban Európán belül, a későbbiekben pedig világszerte.

A most elindított kezdeményezés annak érdekében jött létre, hogy a repülőterek és légitáraságok körében segítse a járványügyi protokoll gyakorlati alkalmazását, továbbá lehetőséget ad arra is, hogy a csatlakozó vállalatok tapasztalatokon alapuló visszajelzésekkel segítsék azok finomhangolását, hatékonyabbá tételét.

A csatlakozással a Budapest Airport vállalta, hogy a hazai és nemzetközi hatóságokkal közösen biztosítja az ajánlások betartását, minimalizálva ezzel a fertőzés kockázatát, az ajánlásoktól eltérő, alternatív intézkedéseket a szervezetekkel és hatóságokkal megosztja, nyomon követi az intézkedések hatékonyságát, visszajelzést ad és azokra vonatkozóan javaslatot tesz, illetve az ajánlások folyamatos fejlesztése és kiegészítése érdekében hetente adatokat szolgáltat az EASA és az ECDC számára.

A Budapest Airport kiemelten fontosnak tartja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét, amelynek érdekében számos intézkedést vezetett be - ezekről itt olvashatnak bővebben.

Többtízezer maszk, többmillió négyzetméter fertőtlenített helyiség

750 liter kézfertőtlenítő gél, 42 000 db maszk, közel 2,5 millió négyzetméternyi fertőtlenített helyiség, több, mint 13 000 fertőtlenített gépjármű és 12 ezer liter fertőtlenítőanyag – így lehetne számokban összefoglalni a Budapest Airport járványügyi intézkedéseit. A BUD Kényszerhelyzeti Készültsége továbbra is fáradhatatlanul végzi az utasok és a személyzet egészségének védelme érdekében bevezetett fertőtlenítő takarításokat. Az elmúlt hónapokban közel tízezer alkalommal végeztek fertőtlenítést a repülőtéren található helyiségekben, biztosították a dolgozók számára a megfelelő védőfelszerelést, és jelentős mennyiségű – több mint 1500 db, félliteres kiszerelésű – kézfertőtlenítő folyadékot helyeztek ki a terminálokon.

A Budapest Airport folyamatosan gondoskodik arról, hogy tiszta, fertőtlenített, biztonságos környezet fogadja az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Új dedikált cargo járat indult Budapest és Csengcsou között

Október 21-én hajnalban landolt a Hainan Airlines Airbus A330-300 típusú repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légitársaság mostantól heti 3 alkalommal köti össze a magyar fővárost Henan tartomány gazdasági központjával, Csengcsouval. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő.

Az új járatot annak a testvérrepülőtér megállapodásának keretében indította a Hainan Airlines, amely tavaly májusban jött létre a Budapest Airport és a Henani Polgári Repülés Fejlesztési és Beruházási Vállalat (Henan Civil Aviation Development & Investment Co., HNCA) között; a cél a Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom erősítése.

A koronavírus-járvány okozta globális megtorpanás ellenére a budapesti repülőtér január-szeptember hónapokban összesen 95 590 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 2,7 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Más repülőterekhez viszonyítva a BUD Cargo City forgalma stabil, a 2,7 százalékos csökkenés pedig nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom. A Budapesten fogadott cargo járatok száma ebben az időszakban 18% százalékos növekedést mutatott a tavaly szeptemberig mért adathoz képest; a Hainan Airlines által indított új járat mutatja, hogy a BUD Cargo City és a Budapest Airport cargo forgalma a járvány idején is stabil, erős szegmens maradt, amely Magyarország nemzetgazdaságában is kiemelt szerepet játszik.  

A járatokat a kínai és közép-kelet-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az Universal Translink Airline (UTA) közlekedteti.

Az ősz nagy visszatérője: újraindul az Emirates Budapest-Dubaj járata

Október 21-én újraindult az Emirates Budapest-Dubaj járata, így mostantól heti két alkalommal, minden szerdán és szombaton köti össze az emírségek legnagyobb légitársasága a magyar fővárost és a Perzsa-öbölmenti nagyvárost. A légitársaság az egészségügyi szempontból is biztonságos repülés érdekében ingyenes higiéniai készletet (maszkot, kézfertőtlenítőt, kesztyűt és antibakteriális törlőkendőt) biztosít az utasoknak.

A Budapestről Dubajba tartó utasok csak angol nyelvű, 96 óránál nem régebbi negatív PCR-teszt birtokában léphetnek a fedélzetre. A Dubajból érkező utasokra a magyar kormány által előírt szabályok vonatkoznak.

Repülőtér a színfalak mögött: kritikus rendszerek cseréjét végezte el a BUD

Az utasok leginkább a járatinformációs kijelzőkön találkoznak azzal a rendszerrel, amelynek cseréjét a Budapest Airport informatikai csapata az elmúlt napokban fejezte be. Az úgynevezett FIDS rendszer (Flight Information Display System) azonban jóval több ennél, nemcsak ellátja járatinformációval a terminálokon található mintegy 600 kijelzőt, hanem a kiszolgáló személyzet számára is elengedhetetlen tájékozódási pontot jelent a járatindulások nyomon követesénél.

A korábbi FIDS rendszer több mint 10 évig látta el információval a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasait és személyzetét, pályafutása alatt hibátlanul működött. A cserére a még korszerűbb infrastruktúrára váltás miatt volt szükség: a rendszer most a legmodernebb virtuális szerverekre „költözött”. A rendszer kiemelt szerepét jól mutatja, hogy a szakemberek két, egymástól fizikailag is elválasztott térben helyezték el a hardvereket, ráadásul minden elemből kettőt (a két teremben 1-1-et), ezzel is biztosítva a megbízható, folyamatos működést.

A most üzembe helyezett FIDS rendszer a piacon elérhető legmodernebb technológia, amely akár az előző rendszer élettartamát is meghaladó ideig képes a zökkenőmentes működésre. Érdekesség, hogy az azt futtató hardver olyan nagy teljesítményű, hogy azon több virtuális szerver is „helyet kaphat”, így – a környezetnek is kedvező módon - alacsonyan tartható a szükséges fizikai szerverek száma. Az új FIDS rendszerre történő átállást háromhónapos tesztidőszak előzte meg; ennek alkalmával a Budapest Airport informatikai csapata külön erre a célra kialakított tesztlabort működtetett a repülőtéren. Az új rendszerre váltás a precíz munkavégzésnek köszönhetően egy pillanatra sem zavarta meg a repülőtér normál működését.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.