2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekord negyedévvel zárta a BUD cargo 2020-at

Rekord negyedévvel zárta a BUD cargo 2020-at
Budapest Airport  |  2021. 01. 13., 11:49
Rekord negyedévvel zárta a BUD cargo 2020-at

A Budapest Airport cargo forgalma – a járvány okozta globális kihívások ellenére – 2020-ban is rendkívül erősnek bizonyult; a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedévet regisztrálhatott. A BUD Cargo City több, mint 6100 cargo járatot fogadott, és 2020 januárja óta teljes fordulatszámon, a koronavírus-járvány elleni harc bástyájaként üzemel. A légiáru-kezelő komplexum második fázisának előkészítése már az idén kezdetét veszi.

2020-ban a Budapest Airport cargo forgalma a járvány okozta nehézségek ellenére rendkívül erősnek bizonyult; a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az elmúlt évben 6118 légiáru-szállító járatot kezeltek, 17,6%-kal többet, mint 2019-ben. A légiáru mennyisége így 2020-ban elérte a 134 459 tonnát, mindössze 0,8%-os csökkenést regisztrálva az előző évhez képest. Az év végére az amúgy is szárnyaló cargo forgalom jelentős növekedést mutatott, a 2020 utolsó negyedévében szállított 38 868 tonna légiáru nem csak az előző év azonos időszakában kezelt mennyiséget haladta meg 4,28%-kal, hanem a valaha volt legerősebb negyedévet is jelenti a BUD cargo életében.

A Budapest Airport és a 2020 januárjától működő BUD Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő komplexum a világjárvány elleni harc egyik bástyáját jelentette az elmúlt évben. A tavalyi cargo forgalom kb. 6%-át orvosi segédeszközök és más egészségügyi árukat szállító cargo charter járatok tették ki, ami körülbelül 350 dedikált járat kezelését jelentette 2020-ban, kiegészítve a menetrend szerinti cargo légi összeköttetések fontos szerepét. A BUD Cargo City már a koronavírus járvány európai megjelenésekor felkészülten várta az érkező érkező egészségügyi szállítmányokat, és időben megkezdte a felkészülést a védőoltás szállításához és tárolásához szükséges feltételek biztosítására is.

„Az, hogy a Budapest Airport cargo forgalma ebben a rendkívüli évben is stabil tudott maradni, a cargo közösség példaértékű helytállásának köszönhető, melynek munkájában a repülőtér szervező és támogató szerepének fenntartása továbbra is határozott szándékunk – mondta Dr. Rolf Schnitzler, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „A repülőtér légiáru-forgalmának lebonyolításához sok szereplőre, precíz koordinációra és egy olyan erős bázisra van szükség, mint a BUD Cargo City. A továbbiakban is elkötelezettek vagyunk a légi áruszállítás és a BUD Cargo City folyamatos fejlesztése mellett; 2021-ben megkezdjük a második fázis előkészítését, további árukezelő létesítmények, raktárak és irodák tervezését és építését.”

Kossuth József, a BUD cargo vezetője hozzátette: „Számos további fejlesztési projektünk van folyamatban, például a cargo közösség munkájához szükséges digitalizációs igények támogatása, vagy az IATA (a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség) már megvalósítási fázisban lévő, gyógyszerekre fejlesztett CEIV Pharma légiáru-szállítási minőségbiztosítási rendszerének bevezetése Magyarországon. Hiszünk benne, hogy a repülőtér és a BUD Cargo City a közép-kelet-európai légiáru-forgalom világszínvonalú, hatékony és fenntartható kapuja lesz, továbbra is támogatva a nemzetgazdaságot.”

A koronavírus és annak gazdasági hatásai miatt 2020-ban az export-import arány az év első felében a korábbi 50-50%-ról 40-60%-ra változott, majd 45-55%-ra normalizálódott az év végére. A forgalom is átrendeződött; a hosszú távú, szélestörzsű utasszállító járatok hirtelen elmaradásával azok alsó fedélzeti légiáru-szállító kapacitása eltűnt, így a piaci igényeket elsősorban a dedikált áruszállító járatok szolgálták ki. E téren az év második felében a LOT heti egy szöuli és az Emirates heti két dubaji utasszállító járatainak újra indulása hozott vissza jelentős cargo kapacitásokat. Az integrátor vállalatok (DHL Express, FedEx (TNT Express), UPS) forgalma a repülőtéren tovább nőtt 2020-ban. A Budapest Airport 2020-ban három új dedikált cargo járat indulását ünnepelhette: a Korean Air Szöulba, a Cargolux Sencsenbe, a Hainan Airlines pedig Csengcsou városába indított új légiáru-szállító járatot. A Turkish Cargo 2020-ban a BUD Cargo City-t választotta kelet-európai központjául, és ezzel párhuzamosan heti négyre növelve járatainak számát, a Qatar Airways Cargo pedig az év végén bejelentette, hogy egy nagyobb géptípussal, Boeing 777 típusú repülőgéppel folytatja az üzemelést. A Budapest Airport a közeljövőben – így már az idei évben is - további új cargo útvonalak indítására számít.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.