2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rekord ütemben nő a légi teheráru szállítás

Rekord ütemben nő a légi teheráru szállítás
JETfly  |  2018. 03. 13., 12:01
Rekord ütemben nő a légi teheráru szállítás

Az európai átlagot jóval meghaladó mértékben folytatódott a légi teheráru szállítás növekedése a budapesti repülőtéren. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér partnerei havi 10 ezer tonnát meghaladó mennyiségű árut kezeltek idén februárban is, ami az év első két hónapjában további 17,4 %-os növekedést jelentett a tavalyi rekord évhez képest. Az európai piacon 8,4 %-os volt a bővülés 2018 januárjában.

Két év alatt 39,1 %-kal bővült a cargo-forgalom a budapesti repülőtéren; 2017-ben összesen 127 ezer tonna légi teheráru indult és érkezett Budapestről, ami éves szinten 13,4 %-os növekedésnek felel meg. A számok mögött egyebek mellett a magyar gazdaság egyre dinamikusabb teljesítményét kell keresni, elsősorban a hazai autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a légi teheráru forgalom gerincét. Ezt tükrözi, hogy az export 52,2 %-ot tett ki, míg az importáruk aránya a forgalom 47,8 %-át jelentette, ez az export-import megoszlás pedig kiváló egyensúlyi helyzetet teremt a légikikötő áruforgalmában.

A régió export-orientált termelői előszeretettel használják a Budapest Airport bővülő cargo útvonalhálózata által kínált új szállítási lehetőségeket. A szállításból a Budapest Airport erre szakosodott cargo partnerei, így a Cargolux, a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo mellett az utasszállító repülőgépek csomagterében szállított áruk is jelentős részt képviselnek. Az Air China, az Emirates vagy az Air Canada légitársaság széles törzsű utasszállító gépei egy-egy járaton akár 10-20 tonna árut is képesek Pekingbe,Dubajba vagy Torontóba szállítani, hogy onnan azután a nemzetközi hálózat előnyeit kihasználva folytassák útjukat a címzettekhez. Különösen dinamikusan fejlődött a cargo-forgalom az e-kereskedelem gyors térhódításának köszönhetően. Az integrátor cégek DHL, TNT, UPS, FedEx, összforgalma is folyamatosan bővül a repülőtéren.

„Az EKOL és az STO Express céggel aláírt együttműködési megállapodásunk is bizonyítja elkötelezettségünket a Kína és az Európai Unió közötti forgalom erősítése mellett.” - jelentette ki René Droese, a Budapest Airport ingatlan- és cargo igazgatója. Hozzátette - „Az STO Expresszel megállapodtunk abban, hogy támogatjuk a törekvéseiket, melyek Közép-Európában elsősorban Budapestet választják központi állomásnak, ahonnan kiválóan elérhetők a piacok a Cseh Köztársaságtól Ukrajnáig, vagy Lengyelországtól egészen Bulgáriáig.”

A cargo-piac további bővülési lehetőségét vetíti előre, hogy májustól a LOT lengyel légitársasági heti négy járatot indít közvetlenül Budapestről New Yorkba, heti két alaklommal repülnek Chicagoba, míg az American Airlines naponta közlekedik a magyar fővárosból Philadelphiába, ami nemcsak hatalmas cargo-elosztó központ, hanem, fontos keleti-parti kikötő is egyben. „Az új LOT, American Airlines és Qatar Airways széles törzsű járatok elindulása önmagában véve is további évi 20 000 tonnás kapacitás-bővülést vetít előre a számunkra.” – fejtette ki René Droese.

A Budapest Airport a tavalyi évben összesen 16 000 négyzetméternyi, ultramodern logisztikai központot adott át a TNT és a DHL Express számára, az idei évben pedig elkezdődik egy 20 000 négyzetméteres, kifejezetten a cargo-légitársaságok számára készülő Cargo City építése a ferihegyi 2. Terminál közelében. Ez utóbbit várhatóan 2019 második negyedévében adják át a forgalomnak és ennek révén a budapesti repülőtér cargo-kapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát. A fejlesztés része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelynek összege eléri 50 milliárd forintot (160 millió eurót).

Forrás: BUD

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.