Ünnepélyesen is felavatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi épületét, a 2B Terminálhoz tartozó 2B oldali utasmólót, vagyis a pier B-t.
A jövőben ebből az épületből szolgálják ki a nem-schengeni irányokba induló járatokat, így például az Észak-Amerikába vagy a Perzsa-öböl térségébe tartó széles törzsű, interkontinentális repülőgépeket.
A legújabb repülőtéri beruházás megépüléséhez mindössze másfél évre volt szükség. Az első betonlapokat az építkezéshez 2017. március 1-én törték fel a kivitelező fővállalkozó, a KÉSZ Építő Zrt. szakemberei és az első repülőgépet, vagyis a Wizz Air asztanai járatát már 2018. augusztus 1-én, csupán 17 hónap elteltével indíthatták el az új kapukon keresztül. Azóta fokozatosan veszik birtokba az új létesítményt az utasok. A beruházás teljes költsége eléri a 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott.
Az új létesítményre nagy szükség volt, hiszen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren immár négy éve folyamatosan kétszámjegyű, sokszor 14-15 %-os az utasforgalom növekedése, a nem-schengeni desztinációkra pedig még ennél is nagyobb bővülés a jellemző. Idén nyáron már 44 légitársaság kínált 130 úti célra közvetlen repülőjáratot Budapestről, míg augusztusban újabb utasforgalmi csúcs dőlt meg, amikor az év nyolcadik hónapjában 1 527 620 induló és érkező utast regisztráltak.
„Mindez azt jelenti, hogy a Budapest Airport az elmúlt évek egyik leggyorsabban növekedő repülőterévé vált Európában, és világosan jelzi légiközlekedési stratégiánk, illetve az ahhoz kapcsolódó járatfejlesztési és légitársasági marketing kezdeményezéseink és erőfeszítéseink sikerét” - hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az új létesítmény átadó ünnepségén. Hozzátette: „Ez a siker természetesen kéz a kézben jár az egész ország sikerével és dinamikus növekedésével az elmúlt években. Mi, a magunk részéről a továbbiakban is mindent meg fogunk tenni, hogy Magyarország fejlődéséhez hozzájáruljunk.”
„A B móló nem kastély, nem ékszerdoboz, de nem is ennek készült, hanem olyan korszerű, funkcionális épületnek, amely biztosan és kényelmesen kiszolgálja az egyre növekedő repülőtéri forgalmat. Ennek ellenére számos mérnöki bravúrt és korszerű technológiát alkalmaztunk.” – jelentette ki Szalados László, a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese.
Felhívta a figyelmet erre is: „A tevékenységünknek azonban ezzel nincs még vége: napokon belül megkezdjük ugyanis egy új, repülőtéri parkolóház építését, amely még magasabb minőségben szolgálhatja az utazóközönség kényelmét.”
„Igen nagyra értékeljük azt a szerepet, amit a Budapest Airport játszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fejlesztésében, hiszen a légikikötő minősége, a logisztikai kapacitások kiépítése nagyban hozzájárul a Magyarországra irányuló befektetésekhez, a magyar gazdaság sikeréhez.” Ezt Menczer Tamás, a tájékoztatásért és Magyarország külföldi megjelenéséért felelős külügyi államtitkár mondta az ünnepségen. Emlékeztetett arra, hogy csak a tavalyi évben 96 nagy nemzetközi beruházás történt Magyarországon összesen 3,5 milliárd euró értékben, ami egyúttal 17 000 új munkahely megteremtését tette lehetővé.
A most átadott utasforgalmi épület a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának a „zászlóshajója”. Az új épületet a Tima Zoltán építész vezette mérnök-csoport tervezte a KÖZTI-ben. Az összesen 55-60 milliárd forintos, saját erőből finanszírozott program részeként új műszeres leszállító berendezéseket szereltek fel, bővítették a javítóhangárok kapacitását, új logisztikai bázisokat nyitottak az 1. Terminál mellett és megnyílt az új repülőtéri szálloda a 2. Terminál közvetlen közelében. A BUD 2020 program részeként heteken belül elkezdődik egy hatszintes parkolóház építése a 2. Terminál előtti parkoló területén, és ugyancsak szeptemberben kezdődik egy új, mintegy 20 000 négyzetméteres, Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő központ építése.
Forrás: BUD
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.