2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

További járatcsökkentésekre számít a Budapest Airport

További járatcsökkentésekre számít a Budapest Airport
Budapest Airport  |  2020. 09. 17., 13:26

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2020. január-augusztus hónapokban összesen 84 510 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 3,3 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Ez azt jelenti, hogy a budapesti repülőtér átlagosan több mint 10 000 tonna légi teherárut kezelt havonta.

A COVID-19 járvány alatt is jól teljesít a Cargo City

Más repülőterekhez képest a BUD Cargo City forgalma stabil, a 3 százalékos csökkenés nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáruforgalom.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kezelt áru import-export aránya némileg eltolódott a korábban tapasztalható kiegyensúlyozott 50-50 százalékról 60-40 százalékra, az import javára. A forgalom is átrendeződött: a hosszú távú, szélestörzsű utasszállító járatok drasztikus csökkenésével azok alsófedélzeti légiáruszállító kapacitása eltűnt, jelenleg elsősorban a dedikált áruszállító járatok szolgálják ki a piaci igényeket. Az első 8 hónapban több mint 17 százalékkal nőtt a dedikált cargo járatok száma a repülőtéren.

A légiáruszállítás zavartalan működése továbbra is kritikusan fontos a nemzetgazdaság működése szempontjából. Menetrendszerű cargo járatokat üzemeltetnek a Budapest Airport hosszú távú partnerei – a Cargolux Hong Kongból, a Qatar Airways Dohából, a Turkish Airlines Isztambulból, illetve fontos új kapcsolatot jelent a Korean Air Szöul-Budapest cargo légijárata. Az integrátor és futárvállalatok is zavartalanul működnek a repülőtéren: a DHL Express, a FedEx / TNT Express és a UPS járatai napi szinten kötik össze Budapestet nagy logisztikai központjaikkal.

További járatcsökkentésekre számít a Budapest Airport

A 2020. szeptember 1-jétől életbe lépő utazási korlátozások következtében jelentősen, közel 90 százalék fölötti mértékben mérséklődött a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalma szeptember első két hetében augusztushoz viszonyítva. Jelenleg a napi gépmozgások – tehát a fel- és leszállások - száma 120 körüli, mely a tavaly szeptemberi napi átlagos járatszám kevesebb mint 30 százaléka. Teljes szeptemberre a Budapest Airport 90 százalék feletti visszaesést vár 2019 azonos időszakához viszonyítva.

Több légitársaság jelezte, hogy a kereslet hirtelen visszaesése miatt csökkentett üzemelést tervez a következő hónapra is, ami azt jelenti, hogy októberben is 80-90 százalék közötti forgalomvisszaesésre lehet számítani.

A repülőtéri parkolók működésével kapcsolatos információk

A repülőtéren tapasztalható lecsökkent forgalom miatt a Budapest Airport szeptember közepétől a Holiday Lite parkoló működését átmenetileg felfüggeszti. Az utasok a repülőtéri parkolók közül a Prémium Parkoló, a Terminál Parkoló és a Holiday Parkoló szolgáltatásait vehetik igénybe.

Parkoló ügyfélszolgálat (0-24): +36-1-296-5553

E-mail: puo@bud.hu

Szeretnénk felhívni utasaink figyelmét, hogy továbbra is zárva tartanak a 2. Terminál bizonyos részei:

  • 1. móló utasforgalmi területei
  • 2A Terminál utasfelvételi csarnok és érkezési oldal
  • B oldali utasmóló indulási szintjének egy része.

Az induló utasok esetében az utasfelvétel és a poggyászfeladás a 2B Terminálon történik. A tranzitterületen a 2A és 2B Terminál (a fent felsorolt kivételekkel) és a SkyCourt utasforgalmi területei nyitva maradnak. Az érkező utasok a 2B Terminálon hagyhatják el a repülőteret.

Minden utasunkat arra kérjük, hogy figyelje a monitorokon, információs táblákon megjelenő tájékoztatásokat.

 

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.