2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!

Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!
Budapest Airport  |  2019. 01. 15., 14:37
Továbbra is Budapest az egyetlen karbonsemleges repülőtér a régióban!

Az erről szóló hivatalos oklevelet a napokban vehette át a Budapest Airport, amely először a tavalyi évben érte el ezt a magas környezetvédelmi minősítést. A közép-kelet európai régióban továbbra is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér az egyetlen, amely teljesíti ezeket a szigorú környezetvédelmi követelményeket.

Ezek lényege, hogy a repülőtér működése során keletkező széndioxid-kibocsátást (ez az energia-felhasználás általánosan elfogadott mérőszáma) teljes mértékben képes ellensúlyozni, vagyis egyensúlyban tartani.

A Budapest Airport újabb egy évre szerezte meg a karbonsemleges minősítést, amelyet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér környezetvédelmi átvilágítását követően az ACI Europe, azaz a Repülőterek Nemzetközi Szövetségének európai szervezete  oklevéllel is igazolt. Ezeket a szigorú környezetvédelmi normákat Európában mindössze 39 repülőtér teljesíti, javarészt skandináv és olasz repülőterek. Hat évvel ezelőtt a program elindulásánál először felmérték a budapesti repülőtér széndioxid-kibocsátását (ez az ún. karbon lábnyom) és meghatározták, hogy egy utasra számítva ennek milyen határértéken kell lennie, illetve milyen mértékben kell csökkennie.

A 2018-as elismerést követően 2019-ben is sikerült megszerezni a karbonsemleges minősítést, amit a Budapest Airport egy sor energia-takarékossági és egyéb módszerrel biztosított. Egyebek mellett elérte, hogy a repülőtéren működő cégekkel közösen egyre több területen alkalmazzanak elektromos meghajtású járműveket, számos helyen növelte az épületek és hangárok hőszigetelését, optimalizálták a vízhálózatot és a vízfelhasználást is. Emellett egy kínai szélerőmű projekt működése által megtakarított ún. karbonkrediteket is vásárolt a Budapest Airport, ezzel hozzájárulva a klímaváltozás elleni nemzetközi küzdelemhez.

A Budapest Airport globális felelősségvállalásának részeként további jelentős környezetvédelmi lépéseket vállalt. A 2019 és 2021 közötti hároméves időszakra bejelentette, hogy 10 %-kal csökkenti a repülőtér egy utasra számított széndioxid kibocsátását a 2016-os adatokhoz viszonyítva (azóta működik a repülőtér karbon semleges szinten). A program sikeres megvalósításához a Budapest Airport Greenairport programján keresztül együttműködik a repülőtéren működő légitársaságok közül például a Wizzair-rel, földi kiszolgáló szervezetekkel és kereskedelmi, logisztikai partnereivel egyaránt. Emellett állami szolgáltatók is csatlakoztak a programhoz, így például a légiforgalmi irányítást végző HungaroControl, a NAV repülőtéri kirendeltsége, vagy a Magyar Posta repülőtéri Nemzetközi Kicserélő Központja.

„A program elindítása óta közel 50 %-kal sikerült csökkentenünk a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egy utasra számított széndioxid kibocsátását, és különösen nagy öröm a számunkra, hogy ehhez a partner vállalatok együttműködését is sikerült megszereznünk,” hangsúlyozta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója. Arról is beszélt, hogy újabb jelentős lépéseket terveznek, hiszen a 2016-ban mért 1,67 kgCO²/utas+cargo kibocsátáshoz képest a következő három évben mintegy tíz százalékos csökkentést irányoztak elő. Így ezen a területen továbbra is a Budapest Airport a „legzöldebb” repülőtér a közép-kelet-európai régióban.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.