2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet

Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet
JETfly  |  2021. 05. 14., 13:46
Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet

A kellően változatos légitársasági körnek és utazóközönségnek köszönhetően a régió más reptereinél gyorsabb forgalomnövekedést vár Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója.

Az AIRportal.hu-nak adott interjúban elmondta, hogy 2025-ben kezdődhet el az új utascsarnok megépítése, addig egy móló hozzáépítésével ideiglenesen megnyílhat az 1. Terminál. A tervezett parkolóház kicsit más helyszínen épül meg, helyére egy komplex tömegközlekedési csomópontot terveznek, amely a leendő vasútállomással is össze lesz kötve.

64 861 utas áprilisban

A Budapest Airport 64 861 utast kezelt áprilisban, 95,2%-os csökkenést regisztrálva a koronavírus járvány elterjedését megelőző, 2019-es év azonos időszakához képest. A járvány a tavalyi évben az áprilisi utasforgalomban eredményezte a legdrasztikusabb csökkenést: ekkor a havi utasforgalom a 10 ezer főt sem érte el - ehhez képest a most regisztrált induló és érkező utasok száma több, mint 550%-os növekedést jelent.

A személyforgalom tehát – a várakozásoknak megfelelően – továbbra is leköveti az Európa-szerte bevezetett utazási korlátozásokat, ugyanakkor az átoltottság egyre növekvő értéke bizakodásra ad okot: a Budapest Airport a korlátozások enyhülésével vagy megszűnésével jelentős forgalomnövekedésre számít, amely mérsékeltebb lesz a 2019-es rekordévhez képest.

Akár az évi 150 ezer tonnát is elérheti a 2021-es cargo forgalom

A 2021 első negyedévében regisztrált rekord cago forgalom, és a kimagasló márciusi légiáruszállítási adatok után áprilisban még magasabbra szöktek a növekedési mutatók: az év negyedik hónapjában összesen 16 691 tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren, 62%-os növekedést regisztrálva a tavalyi év azonos időszakához, és 54,4%-os emelkedést mutatva 2019 azonos időszakához képest.

A januártól áprilisig mért adatok is figyelemreméltóak: idén 56 220 tonna légiáru fordult meg a repülőtéren, 29,6%-kal több, mint 2020 és 30,2%-kal több, mint 2019 első négy hónapjában.

A régiós viszonylatban is erős számok várhatóan az egész évre jellemzőek lesznek, köszönhetően a BUD cargo csapat, a cargo közösség és a hatóságok kemény munkájának és Magyarország kedvező földrajzi elhelyekzedésének. A Budapest Airport áprilisban együttműködési megállapodást írt alá a Csengcsou Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Henan Airport Grouppal és a CECZ / Utlink kínai-magyar üzleti és logisztikai fejlesztő vállalattal, a Magyarország és Kína közötti légi Selyemút létrehozása céljából, amelynek nyomán további áruforgalom-növekedésre lehet számítani. Az előrejelzések szerint idén akár a mérföldkőnek számító 150 000 tonnát is elérheti a légiáru-forgalom, a Budapest Airport pedig megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City további bővítésének előkészületeit annak érdekében, hogy a logisztikai szereplők és a légiáru számára hosszú távon is világszínvonalú környezetet biztosítson.

Visszatérő járatok

Április folyamán számos légitársaság jelentette be járatai újraindulását, amely jelzi az átoltottság mértékét lekövető várható forgalomnövekedést is.

Újraindult a Belavia Budapest-Minszk járata, mely mostantól heti kétszer, szerdán és vasárnap közlekedik a két főváros között, Embraer E175 típusú repülőgépekkel. Szintén visszatér a Ryanair Párizsba, Malagába és Rómába közlekedő járata, heti két alkalommal biztosítva légi összeköttetést a közkedvelt városok és Budapest között. A Pegasus is bejelentette Budapest-Isztambul járata újraindulását, szintén heti két járattal menetrendjében.

A Magyarországon és világszerte regisztrált oltottsági adatok reményre adnak okot, ennek megfelelően a Budapest Airport már a közeljövőben számít a további járatok újraindulására és az utasforgalom emelkedésére. Jelenleg mesterséges korlátozások fogják vissza a forgalmat, viszont mivel az utazási kedv továbbra is megvan, a korlátozások csökkenésével vagy eltűnésével, várhatóan megindulhat a forgalom jelentősebb növekedése. A Budapest Airport elsőként a rövid távú, európai légi összeköttetések újraindulására számít, míg a hosszabb távú, tengerentúli járatok visszatérése később várható.

Felkészülés az utasszám-növekedésre

A Budapest Airport hónapok óta készül a növekvő forgalom kiszolgálására. Két év alatt 60 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: átadták az új utasmólót, átalakultak és megújultuk a belső terek, kapacitásbővülést és jobb utasélmény eredményezve.

Emellett a koronavírus-járvány kapcsán is számos védelmi intézkedést, fejlesztést valósított meg a repülőtér-üzemeltető – tehát mind infrastrukturális, mind pedig járványügyi védekezés szempontjából adottak a feltételek az a növekvő utasforgalom biztonságos, és hatékony, kényelmes kiszolgálására.

A Budapest Airport az elmúlt egy évben bevezetett egészségvédelmi intézkedéseket jelenleg is folyamatosan felülvizsgálja és szükség esetén bővíti: a napokban például megkezdődött a már rendelkezésre álló térelválasztó plexik számának növelése a check-in pultok és határőrfülkék – tehát a sorban állással leginkább érintett területek - környékén.

Fokozatosan újraindulnak a szolgáltatások is: májustól ismét igénybevehető a repülőtéri hordár szolgáltatás is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.