2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet

Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet
JETfly  |  2021. 05. 14., 13:46
Újranyílhat az 1. Terminál, a 3. Terminál építése 2025-ben kezdődhet

A kellően változatos légitársasági körnek és utazóközönségnek köszönhetően a régió más reptereinél gyorsabb forgalomnövekedést vár Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. közelmúltban kinevezett új vezérigazgatója.

Az AIRportal.hu-nak adott interjúban elmondta, hogy 2025-ben kezdődhet el az új utascsarnok megépítése, addig egy móló hozzáépítésével ideiglenesen megnyílhat az 1. Terminál. A tervezett parkolóház kicsit más helyszínen épül meg, helyére egy komplex tömegközlekedési csomópontot terveznek, amely a leendő vasútállomással is össze lesz kötve.

64 861 utas áprilisban

A Budapest Airport 64 861 utast kezelt áprilisban, 95,2%-os csökkenést regisztrálva a koronavírus járvány elterjedését megelőző, 2019-es év azonos időszakához képest. A járvány a tavalyi évben az áprilisi utasforgalomban eredményezte a legdrasztikusabb csökkenést: ekkor a havi utasforgalom a 10 ezer főt sem érte el - ehhez képest a most regisztrált induló és érkező utasok száma több, mint 550%-os növekedést jelent.

A személyforgalom tehát – a várakozásoknak megfelelően – továbbra is leköveti az Európa-szerte bevezetett utazási korlátozásokat, ugyanakkor az átoltottság egyre növekvő értéke bizakodásra ad okot: a Budapest Airport a korlátozások enyhülésével vagy megszűnésével jelentős forgalomnövekedésre számít, amely mérsékeltebb lesz a 2019-es rekordévhez képest.

Akár az évi 150 ezer tonnát is elérheti a 2021-es cargo forgalom

A 2021 első negyedévében regisztrált rekord cago forgalom, és a kimagasló márciusi légiáruszállítási adatok után áprilisban még magasabbra szöktek a növekedési mutatók: az év negyedik hónapjában összesen 16 691 tonna árut kezeltek a budapesti repülőtéren, 62%-os növekedést regisztrálva a tavalyi év azonos időszakához, és 54,4%-os emelkedést mutatva 2019 azonos időszakához képest.

A januártól áprilisig mért adatok is figyelemreméltóak: idén 56 220 tonna légiáru fordult meg a repülőtéren, 29,6%-kal több, mint 2020 és 30,2%-kal több, mint 2019 első négy hónapjában.

A régiós viszonylatban is erős számok várhatóan az egész évre jellemzőek lesznek, köszönhetően a BUD cargo csapat, a cargo közösség és a hatóságok kemény munkájának és Magyarország kedvező földrajzi elhelyekzedésének. A Budapest Airport áprilisban együttműködési megállapodást írt alá a Csengcsou Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Henan Airport Grouppal és a CECZ / Utlink kínai-magyar üzleti és logisztikai fejlesztő vállalattal, a Magyarország és Kína közötti légi Selyemút létrehozása céljából, amelynek nyomán további áruforgalom-növekedésre lehet számítani. Az előrejelzések szerint idén akár a mérföldkőnek számító 150 000 tonnát is elérheti a légiáru-forgalom, a Budapest Airport pedig megkezdte a repülőtéri cargo környezet és a BUD Cargo City további bővítésének előkészületeit annak érdekében, hogy a logisztikai szereplők és a légiáru számára hosszú távon is világszínvonalú környezetet biztosítson.

Visszatérő járatok

Április folyamán számos légitársaság jelentette be járatai újraindulását, amely jelzi az átoltottság mértékét lekövető várható forgalomnövekedést is.

Újraindult a Belavia Budapest-Minszk járata, mely mostantól heti kétszer, szerdán és vasárnap közlekedik a két főváros között, Embraer E175 típusú repülőgépekkel. Szintén visszatér a Ryanair Párizsba, Malagába és Rómába közlekedő járata, heti két alkalommal biztosítva légi összeköttetést a közkedvelt városok és Budapest között. A Pegasus is bejelentette Budapest-Isztambul járata újraindulását, szintén heti két járattal menetrendjében.

A Magyarországon és világszerte regisztrált oltottsági adatok reményre adnak okot, ennek megfelelően a Budapest Airport már a közeljövőben számít a további járatok újraindulására és az utasforgalom emelkedésére. Jelenleg mesterséges korlátozások fogják vissza a forgalmat, viszont mivel az utazási kedv továbbra is megvan, a korlátozások csökkenésével vagy eltűnésével, várhatóan megindulhat a forgalom jelentősebb növekedése. A Budapest Airport elsőként a rövid távú, európai légi összeköttetések újraindulására számít, míg a hosszabb távú, tengerentúli járatok visszatérése később várható.

Felkészülés az utasszám-növekedésre

A Budapest Airport hónapok óta készül a növekvő forgalom kiszolgálására. Két év alatt 60 milliárd forint értékű fejlesztés valósult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren: átadták az új utasmólót, átalakultak és megújultuk a belső terek, kapacitásbővülést és jobb utasélmény eredményezve.

Emellett a koronavírus-járvány kapcsán is számos védelmi intézkedést, fejlesztést valósított meg a repülőtér-üzemeltető – tehát mind infrastrukturális, mind pedig járványügyi védekezés szempontjából adottak a feltételek az a növekvő utasforgalom biztonságos, és hatékony, kényelmes kiszolgálására.

A Budapest Airport az elmúlt egy évben bevezetett egészségvédelmi intézkedéseket jelenleg is folyamatosan felülvizsgálja és szükség esetén bővíti: a napokban például megkezdődött a már rendelkezésre álló térelválasztó plexik számának növelése a check-in pultok és határőrfülkék – tehát a sorban állással leginkább érintett területek - környékén.

Fokozatosan újraindulnak a szolgáltatások is: májustól ismét igénybevehető a repülőtéri hordár szolgáltatás is.

Forrás: https://www.bud.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.