2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

80 éves a MiG Tervezőiroda

80 éves a MiG Tervezőiroda
JETfly  |  2019. 12. 10., 15:41
80 éves a MiG Tervezőiroda

2019. december 8-án ünnepelte megalakulásának 80. évforduóját az A. I. Mikojan nevét viselő tervezőiroda – az egyik legrégebbi orosz repülőgéptervező alkotóműhely.

A kerek évfordulóra emlékezve a sajtóhírek kiemelik, hogy a 80 év alatt az A. I. Mikojan Tervezőiroda egyedülálló tudományos és műszaki eredményeket hozott létre és a világ vezető tervezőirodájává vált, amely több mint 450 repülőgép-projektet hozott létre: ezekből 94-et gyártottak tömeggyártásban. A MiG szó a megbízhatóság, a könnyű üzemeltetés és a páratlan légiharc-képesség szinonimájává vált. Manapság a MiG repülőgépek világszerte több mint 50 országban üzemelnek. 

A MiG Corporation (az OAK része) az egyik vezető orosz repülőgépgyártó, amely részt vesz Oroszország és a külföldi megrendelők számára modern repülőgépek fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében. A vállalat zászlóshajója a legújabb MiG-35 projekt – ez a fejlesztés az orosz védelmi minisztérium számára készül, az „Armija-2018” Nemzetközi Katonai Technikai Fórumon megkötött szerződés alapján. Ezenkívül a vállalat korszerűsíti a minden időjárási viszonyok között alkalmazható MiG-31 elfogó vadászgépet, amelyet jelenleg az Orosz Légi és Kozmikus Erők üzemeltetnek.

 

"Magabiztosan haladunk az új évtizedben, és nemcsak óriási tudományos és műszaki tartalékot halmoztunk fel, hanem egy modern gyártási bázist készítettünk elő új csúcstechnológiás repülőgépek létrehozására" - mondta Anasztázia Kravcsenko, a MiG Corporation szóvivője. - Az elmúlt évtizedben társaságunk modernizálta a kulcsfontosságú gyártóberendezéseket, elvégezte a műszaki újratelepítést, és bevezette a digitális tervezési és gyártási technológiákat. Felismerve a termékcsalád kibővítésének és a termelés diverzifikálásának szükségességét, hatékony szervezeti modellt fejlesztettünk ki a polgári projektek fejlesztésének irányítására. ”

A MiG Corporation aktívan részt vesz az Il-114 regionális turbólégcsavaros repülőgép létrehozására irányuló projekt megvalósításában, amelynek végső összeszerelését a Luhovici Repülőgépgyárban hajtják végre. Ezen túlmenően Nyizsnyij Novgorodban, a Szokol üzemben már elindult ezen repülőgépek egyedi egységeinek gyártása. A repülőgép rendszereit és berendezéseit a vezető orosz fejlesztőirodákkal együttműködve készítik, amelyeknek jelentős része a „Rosztech” állami nagyvállalat irányítása alá tartoznak.

„Már elértük, hogy az Iljusin tervezőirodájával és gyártóhelyeivel egy információs térben dolgozunk, és ez a szinergia kiváló példája a repülőgépek digitális tervezésében történő sikeres együttműködésnek” - tette hozzá A. Kravcsenko. "Látjuk egy ilyen információs rendszer előnyeit a repülőgép értékesítés utáni szolgáltatásaiban is."

A MiG Corporation ezen felül a nagy sebességű pilóta nélküli légi járműveken alapuló repülési rendszerek létrehozásán is dolgozik. Feltételezhető, hogy a kifejlesztett repülőgép-modellek nagy harci potenciállal rendelkeznek, és felhasználhatók mind a MiG-35 repülőgépekkel, mind más repülőgép-rendszerekkel együttműködésben.

A MiG Repülőgépgyártó Konzorcium repülési berendezések fejlesztésével, gyártásával, értékesítés utáni kiszolgálásával és korszerűsítésével, valamint a repülő személyzetek képzésével foglalkozik. A cég terméksorozata magában foglalja a MiG-29K / KUB, a MiG-29M / M2 család vadászgépeit, a MiG-31BM elfogó vadászgépeket és a legújabb MiG-35 repülőgép-komplexumot. Az RSzK MiG tervezői a repüléstechnika új generációjának - mind személyzettel, mind pilóta nélkül - létrehozásán dolgoznak.

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.