2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A 3. iraki csoport is befejezte a képzését az Aero Vodochody-nál

A 3. iraki csoport is befejezte a képzését az Aero Vodochody-nál
JETfly  |  2017. 10. 18., 13:43

Az Iraki Légierő pilótáinak harmadik csoportja is végzett az L-159-es elméleti átképzéssel a Prága melletti Aero Vodochody üzemben. Az átképzés most a műszaki szakemberek és az oktató pilóták felkészítésével folytatódik.

Az október 12-i ünnepélyes kibocsátó ceremónián részt vettek az Iraki Légierő, a Cseh Légierő, a cseh külügyminisztérium képviselői mellett az iraki nagykövet, Walid Hamed Shiltagh is.

„Az L-159-esekkel való elégedettség és harci alkalmazásuk kiválósága nem csak az Aero és az ügyfelek közötti sikeres együttműködés egyetlen feltétele. Az Aero azzal biztosítja a minőséget és versenyképességét, hogy képes teljeskörű szolgáltatásokat nyújtani, beleértve a repülőgép-személyzet képzését, a repülőgép-karbantartási szolgáltatásokat és egyéb ügyfélszolgálatot "- mondta az Aero Vodochody elnöke, Giuseppe Giordo.

A pilóták, a műszaki személyzet és az oktatók kiképzése része annak a szerződésnek, amely az AERO Vodochody AEROSPACE a.s. és az iraki Védelmi Minisztérium között jött létre. Az Aero teljes körű képzést biztosít a földi kiszolgáló és a repülő személyzeteknek, erre biztosíték a nagy tapasztalattal bíró L-159-es gyári berepülő pilóta állománya.

 

Az átképzés három részből áll: elméleti felkészítésből, szimulátoros repülésekből és gyakorló felszállásokból. A gyakorlati részben az alapok elsajátítása mellett sort kerítenek a harci alkalmazási feladatok oktatására, valamint begyakorolják a teendőket a repülés különleges eseteiben, azaz vészhelyzetben is.

Az L-159-esek iraki eladásáról még 2014-ben állapodtak meg. Összesen 10 darab harci és 2 darab oktató, azaz kétüléses repülőgép került az Iraki Légierő tulajdonába. Az eddig átképzett személyzetek már több száz éles harci bevetésen vannak túl és bizonyították a típus kiválóságát, könnyű kezelhetőségét és olcsó fenntarthatóságát. 7-8 éve komolyan tervezte a Magyar Honvédség is az L-159-esek rendszerbe állítását (kiválóan tudott volna együttműködni a Gripenekkel és olcsó alternatívát jelentett volna egy sor feladat kiváltására), ám a tervek anyagiak híján maradtak a fiókban.

Forrás: www.aero.cz

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.