2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát
JETfly  |  2016. 02. 22., 10:22

A védelmi és biztonsági profilú Saab a GlobalEye többcélú fedélzeti légtérellenőrző rendszerrel kiterjeszti a légi felderítési és felügyeleti termékportfólióját.

. A GlobalEye ötvözi a Saab új Erieye ER (kiterjesztett hatósugarú) radar és bevetési rendszerét a Bombardier Global 6000 repülőgépével.

A Saab a világ egyik vezető légi felderítő és felügyeleti (AEW&C) rendszer előállítója. Eszközeiket világszerte nyolc ország használja. A Saab ezúttal új szintjét kínálja a többcélú fedélzeti légtérellenőrző képességnek. A piacon elsőként a GlobalEye egy olyan kifinomult, magas teljesítményű rendszer, amelyik egy platformról párhuzamosan alkalmas nagy hatósugarú védelemre, nyomkövetésre és felderítésre levegőben, földön és vízen egyaránt.

„A GlobalEye rendszerrel az eddiginél többet kínálunk ügyfeleink számára. Új termékünkkel olyan ügyfeleket szólítunk meg, akiknek az a céljuk, hogy a kiterjesztett AEW&C képességre fordított befektetésük maximálisan megtérüljön”, mondta Micael Johansson, a Saab elektronikai védelmi rendszerekkel foglalkozó üzletágának vezetője.

A többcélú GlobalEye nagy területen automatikusan észleli és követi a légi és felszíni célpontokat. Az eszköz mozgó járművek földi megfigyelésére GMTI radar üzemmódban, nagy hatósugárban alkalmas. Összehasonlítva a működő légi radarokkal, az Erieye ER radar segítségével az érzékelés és a nyomkövetés hatósugara jelentősen megnövekedett akár a legkisebb célpontok esetében is. A GlobalEye rendszer alig észlelhető légi és vízi célpontokat is nyomon követ, köztük a ”titkos”’ repülőgépeket, a hajózórakétákat, vagy a tengeralattjáró periszkópokat, még abban az esetben is, ha sok a zavaró körülmény.

„A GlobalEye” olyan szereplője a játéknak, amelyik egyedi képességeinek köszönhetően megváltoztatja a játékot. Ez egy olyan megoldás, amelyik párhuzamosan képes légi, tengeri és földi felderítésre úgy, hogy bármelyik bevetés során rendkívül dinamikusan tud a levegőben szerepet váltani,”, tette hozzá Micael Johansson.

A GlobalEye-ba beépítettek átfogó szenzorokat, köztük hírszerzési jelzőrendszert, valamint egy fejlett önvédelmi rendszert. Emellett felruházták újonnan fejlesztett parancs, ellenőrző és kommunikációs rendszerrel is. A költséghatékony rendszert a Saab gazdaságos szervezeti, szerviz és támogató rendszere garantálja.

A Saab az évtizedes tapasztalatának és radar technológia terén bevezetett újításainak, valamint a légi hadviselés részletes ismeretének, a C41 megoldások, rendszerek és platform integrációknak köszönhetően a jövőben ténylegesen betöltheti az úgynevezett fővállalkozó szerepét az AEW&C rendszerek piacán. A GlobalEye alrendszereinek többsége a Saab piacvezető termékeiből származik.

A GlobalEye rendszer fő egysége a Bombardier Global 6000 ultra-nagy hatósugarú repülőgépe. A Bombardier Global 6000 a légi iparnak egy kiemelkedő terméke, ami tökéletes méretű, többcélú és kiterjesztett AEW&C teljesítménnyel rendelkezik. Ez a típus gyors, kis területen is lenyűgözően hatékony, és működési költsége alacsony. A Global 6000 felületnek köszönhetően a GlobalEye akár 11 órán keresztül is bevethető.

A GlobalEye rendszert elsőként az Egyesült Arab Emirátusok alkalmazta. Az arab ország SRSS (Swing Role Surveillance System) rendszerként 2015 novemberében rendelte meg az eszközt.

A GlobalEye ismét egy - a Saab nevéhez fűződő - radar technológiai innováció. A Saab ismét forradalmian új képességeket vezet be a piacon. A mostani termék a közelmúltban bevezetett új, és továbbfejlesztett harci radar rendszerek és 5 kiegészítő felületi radar rendszer folytatása.

A Saab a világ egyik vezető légi, földi és tengeri radar gyártója. A vállalat 60 éves tapasztalattal rendelkezik és 30 országban több mint 3 000 radar rendszert működtet.

 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.