2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Évet értékelt Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület

Évet értékelt Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület
JETfly  |  2021. 11. 16., 15:02
Évet értékelt Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület

Eltelt több mint fél év, amikor is utoljára hallottunk Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesületről. Megkértük Simon Róbert Sándor elnököt, hogy fáradjon be hozzánk és beszélgessünk az eltelt időszakról!

JETfly: Szia Robi, üdvözöllek ismét nálunk! Kérlek, mesélj, mit tudtatok elvégezni a tavasszal betervezett munkákból?

SRS: Tisztelettel köszöntöm az Olvasókat! Nagyon kemény hónapok vannak mögöttünk! Nagyon-nagyon sokat dolgoztunk az idén! Volt 3 avatónk, dolgoztunk négy repülőgépen. Borzasztóan elfáradtunk.

JETfly: A közösségi médiákból láttunk, hallottunk dolgokat. Ismét sok-sok embernek adtatok! Tudomásunk szerint új rendszert próbáltatok ki a keceli Múzeumban is?! Mesélj kicsit részletesebben a munkákról!

SRS: Segítettünk Firkó János barátunknak a MiG-15-ös és a MiG-21-es repülőgépein. Csodálatos EMBEREK-kel ismerkedtünk meg a munkálatok során! Kovács Miki a festő, Palásti Attila a keceli telep tulajdonosa, mind-mind rendkívül odaadóan bántak a gépekkel!

Tavasszal kitaláltuk Gál Daniellával, a Pintér Művek Haditechnikai Park vezetőjével, hogy kinyitunk 1-1 technikát azokon a hétvégéken, amikor ott vagyunk. Ezáltal az érkező vendégek beülhettek a Mi-24-es harci helikopterbe, a T-72-es harckocsiba, A MiG-23 MF repülőgépbe, és a felújítás alatt álló MiG-21U repülőgépbe. A visszajelzések alapján, 2022-ben folytatjuk a technikák bemutatását!

JETfly: Több helyen is voltatok kiállítani. Mesélnél ezekről?

SRS: Sajnos az első meghívásnak nem tudtunk eleget tenni, hiszen nem jutottunk el a Hangárfesztre, Sármellékre. Iszonyú lemaradásunk volt a 1418-as repülőgéppel, muszáj volt azon a hétvégén is a 21-esen dolgozni!

A szegedi repülőnapra gőzerővel készültünk. Hála a szegedi útfelújításoknak, az idei rakparti beharangozó elmaradt, így volt még egy plusz hétvége, amikor a 1418 volt a fő feladat! Eljött a nagy nap, minden összeállt a Dr. Magyari Béláról elnevezendő megemlékezésre. Eljött a család nagy része, így könnyes pillanatok közben került le a névtábláról a lepel. Jól sikerült, megérte a fáradozást! A levegőből, a 44-es oldalszámú JAS 39D Gripen tisztelgett a Magyar Népköztársaság kiképzett űrhajósának emlékére.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Kíváncsian vártuk az idei HMFEST-et, hiszen a tavalyi elmaradt és az új helyszín miatt is izgultunk! Valamint ott avattuk, az 1991-ben repülőkatasztrófát szenvedett Groszmann Pisti emlékhelyét. A tragédia nagyon közel volt a Bázishoz. Nagyon bensőséges körülmények között került sor az avatóra. A fesztiválra MiG-21 hajtóművel, MiG-21 hajtómű fúvócsővel és MiG-21 katapultüléssel érkeztünk. Azt gondolom, jól érezték magukat a látogatók!

Idei utolsó kihívásunk, az 1984-ben Kaposhomoknál lezuhant Nagy Antal posztumusz alezredes Úr Emlékhely avatója volt. Remek időben, a család részvétele mellett, nagyon sok volt kolléga is tiszteletét tette. A megemlékezés meghittségét, a Magyar Honvédség jelenléte is emelte!

JETfly: Ez nem semmi! Ez az alázat, amivel életben tartjátok az egykori Légierőben résztvevők emlékét, megsüvegelendő! Hogy bírjátok emberileg, hányan dolgoztok aktívan?

SRS: Ez kemény kérdés! Nagyon változó. Mivel, az ország minden pontjáról érkeznek a barátok, sosincs állandó létszám. Nagyon kevesen vagyunk, elkoptunk! Itt szeretnék kiemelni név szerint három olyan embert, akik korábban tagjaink voltak, de különféle okok miatt – hivatalosan - már nem az egyesület tagjai: Petrovics Olivér, Varga István, Hajdú Péter. Annak ellenére, hogy kiléptek a tagságból, velünk voltak, amikor a 1418 avatása múlt a létszámon! Itt is szeretném nekik megköszönni, hogy velünk voltak, amikor égető szükség volt a munkájukra!

Most itt a lehetőség, csatlakozz Az Ég Katonái csapatához!
bővebben ...

Ha már a létszámról kérdeztél, meg is ragadnám az alkalmat, hogy közel három év után, ismét tagtoborzót hirdessünk! Szükség van új impulzusokra, mert nagyon sok még a munka!

JETfly: Ezek után félve kérdezem meg, mit terveztek jövőre?

SRS: Mindenképpen nyugodtabb évet! A 48-as oldalszámú egykori MiG-21bisz orrán kezdjük meg a munkákat, valamint már elkezdtük a felújítását, a 8202-es oldalszámú MiG-21MF-nek. Levettük róla a fegyverzetet, az indítókat, a tartókat. A téli hónapokban ezeket fogjuk felújítani. Így tavaszra csak a gép csiszolása és festése marad. A gép avatását 2022 júniusban tervezzük Kecelen, a Múzeumok Éjszakáján.

JETfly: Köszönöm, hogy bejöttél! További kitartást nektek, mert az országban rajtatok kívül, nincs még egy repülős hagyományőrző csapat, aki új értéket teremt!

Forrás: http://www.azegkatonai.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.