2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

FOTÓK - Drón újdonság Oroszországból

FOTÓK - Drón újdonság Oroszországból
JETfly  |  2019. 01. 24., 14:41
FOTÓK - Drón újdonság Oroszországból

Repülős oldalakon futótűzként terjednek fotók egy új pilóta nélküli harci drónról (UCAV), mely feltételezhetően az eddig még nem látott orosz "Ohotnyik-B" megjelölésű drónt örökítette meg.

A Szuhoj irodához tartozó UCAV-programról már évek óta lehetett olvasni több-kevesebb információt, de értékelhető felvételek eddig nem kerültek nyilvánosságra. Ha a felvételeken valóban az "Ohotnyik-B" (Hunter) drón látható, akkor ez már bizonyítéka annak, hogy a drón tesztelése elindult, sőt néhány oldalon már az olvasható, hogy az első gurulópróbákat már 2018 novemberében teljesíthette és a most napvilágra hozott felvételek akár a novemberi próbák fotói is lehetnének. Reptérként a NAPO novoszibirszki üzemének repterét említik, így vélhetően az első repülésre is itt kerülhet majd sor, előzetes tervek szerint 2019 tavaszán.

A jó minőségű felvételek alapján természetesen már el is indultak a nehéz kategóriájú (20 tonnás) drón kinézetéhez kapcsolódó elemzések: a konfiguráció a Northrop Grumman X-47B-hez és a Boeing X-45C Phantom Ray-hez hasonlítható, de egyéb nemzetközi UCAV fejlesztésekkel is összevethető. Feltételezhetően ez egyébként még nem is a végleges design, ez lényegében az első prototípus (bár a - B megjelölésből akár arra is gondolhatunk, hogy több változat is várható), mely különböző rendszerek tesztelésére szolgál, így vélhetően az alacsony láthatóságúra tervezett drónban az erőforrás is módosul majd. Az "Ohotnyik-B" futóművei hasonlóak a napjaink orosz harci repülőgépein alkalmazottakkal.

A mostani fotósorozat előtt néhény nappal felkerült az internetre a Szu-57-es 3. prototípusát ábrázoló fotó, melynek függőleges vezérsíkján látható volt egy eddig - orosz részről - szokatlan repülőgép forma mellette egy Szu-57-es sziluettjével. Ez nyilvánvalóan nem is véletlen, szépen sorban történnek az események: a vezérsíkon az "Ohotnyik-B" volt látható, mely már utal arra, hogy a tesztelések megkezdődtek, az sem véletlen, hogy ezt a lenoymatot a Szu-57-es vezérsíkján láthajuk, mivel a drón tesztelésébe a Szu-57-es is bekapcsolódik, a két gép pedig a tervek szerint aktívan együtt is tud majd működni. Olyan véleményt is lehet olvasni, hogy a kifejlesztett "Ohotnyik-B" pótolja majd a Szu-57-es hiányosságait. Az önálló drónként, illetve a Szu-57-es mellé kiegészítő platformként is szánt "Ohotnyik-B" így egy nagy újdonság az Orosz Légi és Kormikus Erőknél, mely csapásmérésre, felderítésre és elektronikai hadviselésre egyaránt bevethető lesz.

Ezek természetesen még csak az első találgatások, konkrétumokat majd az "Ohotnyik-B" program előrehaladtával tudhatunk csak meg, melynek újabb mérföldköve az első repülése lesz. A napvilágra került fotósorozat - ha tényleg az említett drónt ábrázolja - már bizonyítéka annak, hogy Oroszország (Kínához, Indiához és egyéb európai országokhoz hasonlóan) szintén komolyan gondolkodik az alacsony láthatóságú, csapásmérő drón kifejlesztésében, az USA számára a fent említett programokat is figyelembe véve ez már nem újdonság. A Szuhoj mellett egyébként a MiG iroda is dolgozik saját alacsony észlelhetőségű UCAV programján, melyet Skat/Manta Ray néven emlegetnek, a program jelenlegi státusza azonban még nem ismert.

Fotó: http://paralay.iboards.ru

Forrás: https://bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.