2015. december 31-én a Boeing cég szerződést kötött, melynek tárgya a Stratégiai Légiszállítási Képesség (Strategic Airlift Capability, SAC) állománya által végzett repülőgép-szimulátoros kiképzés folyamatának elősegítése.
Az új megállapodás lehetővé teszi a Nehéz Légiszállító Ezred (Heavy Airlift Wing, HAW) számára, hogy a C–17-esek hajózószemélyzetének szimulátoros továbbképzését a Boeing cég tulajdonában lévő szimulátor segítségével biztosítsa az egyesült királysági Farnborough-ban.
A négy évre szóló, 9 és fél millió dolláros rögzített és végleges árat tartalmazó szerződést az Egyesült Államok légiereje kötötte a Boeinggel, egy már meglévő külföldi katonai értékesítési megállapodás (Foreign Military Sales, FMS) kiegészítéseként, annak érdekében, hogy biztosítsa a szimulátoros továbbképzést a SAC részére. A szerződés-kiegészítés a NATO Támogató és Beszerzési Ügynökség (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) NATO Légiszállítást Kezelő Programirodája (NATO Airlift Management Programme Office, NAM PO) kérésére történt, amely a SAC-program C–17-es szállító-repülőgépeinek fegyverrendszeréért felelős.
Brent Deen, a NAM PO fegyverrendszer-menedzsere hangsúlyozta, hogy a most elérhetővé vált szimulátor használata jelentősen növeli majd a műveleti rugalmasságot, és lehetővé teszi a költségmegtakarítást is. Előzőleg a HAW összes szimulátoros kiképzését az Egyesült Államokban hajtotta végre, ami sok időt és pénzt felemésztő utazásokat tett szükségessé. Az utazási költségek megtakarítása mellett a HAW hajózószemélyzetének tagjai mostantól az eddigihez képest feleannyi ideig tartózkodnak távol a SAC-programnak otthont adó MH Pápa Bázisrepülőtértől, miközben ugyanannyi szimulátoros kiképzési foglalkozáson vesznek majd részt, mint eddig.
A HAW hajózóinak szimulátoros továbbképzését az Egyesült Államok légierejének szabványai és minősítései szerint hajtják végre. Mivel a SAC-program C-17-esei a magyar katonai repülőgépek felségjeleit viselik és Magyarországon regisztrálták őket, a Boeing által biztosított kiképzést a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is minősítette.
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Az elmúlt napokban két hivatalos bejelentés is érkezett a Kanadai Királyi Légierő megújuló kiképző repülőgép flottája kapcsán: az új típusok érkezésére már nem is kell túl sokat várni.
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
A magyar utasok körében is egyre népszerűbb a mesés Madagaszkár. A sziget a homokos strandok és a természet szerelmeseit egyaránt vonzza szerte a világból. A felpörgő turizmus, a növekvő utazási igények kiszolgálása érdekében az Emirates 2025. április 2-től heti hatra bővíti a Madagaszkárra közlekedő járatainak számát.
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt.
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
Az ázsiai e-kereskedelem növekedése az egyik motorja a légi teherszállításban tapasztalható keresletnövekedésnek. Ennek kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két új teherszállító gépet állít forgalomba és 15 százalékkal növeli szállítókapacitását.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.