2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Meghalt Serge Dassault

Meghalt Serge Dassault
JETfly  |  2018. 06. 05., 12:46

2018. május 28-án, 93 éves korában, párizsi otthonában elhunyt Serge Dassault, a Dassault Aviation többségi tulajdonosa, aki 2000-től a cég tiszteletbeli elnöki posztját is betöltötte.

Serge Dassault 1986-ban édesapja, a céget alapító Marcel Dassault (eredeti nevén Marcel Bloch) halála után lett egyedüli örököse a Dassault Aviation cégnek.

Serge Dassault 1925. április 4-én született a híres repülőgép-konstruktor, Marcel Bloch második gyermekeként – a család egyébként 1946-ban vette fel a Dassault nevet. Serge Párizsban végezte el a politechnikumot, majd Nemzeti Egyetem aeronautikai szakán szerzett diplomát, ezután fejlesztő mérnökként kezdet dolgozni édesapja gyárában, a Génération aéronautique Marcel Dassault-ban. 1955-ben vette át a berepülési szekció irányítását, majd 1961-től az exportért felelős igazgató lett. 1962 óta felügyelte a Dassault üzleti repülési üzletágát. 1986-ban, apja halála után örökölte a Dassault Industries (ma Groupe Industriel Marcel Dassault) csoportot, és vette át a Dassault Aviation vezetését – hiába ellenezte az akkori francia kormány a kinevezését. 2000 óta a Dassault Aviation tiszteletbeli elnöke.

Serge Dassault nagy szerepet játszott a Dassault Rafale vadászbombázó kifejlesztésében és az ő sikeres tevékenysége is közrejátszott abban, hogy ma ez a gép a Francia Légierő és a Haditengerészeti Légierő alaptípusa. Sikerült megőriznie a Dassault Aviation függetlenségét annak ellenére, hogy komoly hazai és külföldi nyomás is nehezedett rájuk a 90-es és 2 000-es években. Serge Dassault érdeme az is, hogy a Dassault Aviation profilját sikerült úgy alakítania, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapott a polgári repülőgépek fejlesztése és gyártása. Az elmúlt harminc évben ez biztosította a cég túlélését és az apjához hasonló megbecsülést és hírnevet hozott Serge Dassaultnak.

Serge Dassault sikeresen bővítette a Groupe Industriel Marcel Dassault cégbirodalmat, így szerzett érdekeltséget a belga repülő- és űrkutatási cégben, a SABCA-ban, a Figaro Group médiakonszernben (ez a cég adja ki a Le Figaro-t), a L'Express Group-ban, illetve az Artcurial aukciós házban. A francia bor hírét növelte a Chateau Dassault, de az elektromos autók gyártásában is volt érdekeltsége a cégnek.

Serge Dassault ragaszkodott a jobboldali, konzervatív nézetekhez, és a "régi kapitalista iskola " megtestesítője volt. 2004-től 2017-ig képviselőként is dolgozott, 1995-től 2009-ig Corbeil-Esson Párizs melletti kisváros polgármestere volt. Többször nyilvánosan is beszélt a konzervatív nézetek és értékek védelmében, beleértve a homoszexualitás propagandájának elítélését is.

A Forbes magazin adatai szerint Serge Dassault vagyona 2018-ban 19 milliárd euro körül lehetett, ezzel a negyedik leggazdagabb francia volt. Serge Dassault rokonszenvezett az oroszokkal, nagyra értékelte az orosz-szovjet repülőkonstruktőrök munkáit, azok közül is leginkább a MiG tervezőirodát tartotta nagyra.

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.