2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódnak az Antonov gondjai?

Megoldódnak az Antonov gondjai?
JETfly  |  2018. 08. 15., 14:45

A napokban került nyilvánosságra a hír, mely szerint az ukrán Antonov cég megállapodást írt alá az Aviall nevű céggel, melyet már több mint egy évtizede vásárolt fel a Boeing.

A repülőgép alkatrészeket, továbbá különböző kapcsolódó szolgáltatásokat nyűjtó Aviall világszerte közel 40 telephellyel rendelkezik és általuk megoldódni látszanak az Antonov új repülőgépek gyártása kapcsán felmerült, komoly problémái. A Krím-félsziget annexióját követően az orosz-ukrán kapcsolatok romlása a repülőgépgyártásra is nagy hatással volt: új repülőgépeket szinte nem is tudott gyártani az ukrán cég, hiszen a repülőgépeik gyártása közel 60%-ban az orosz fél segítségével valósult meg, ennek hiányát azóta is érzi az Antonov.

Az Aviall céggel történő megállapodást követően nyugati alkatrészekkel pótolhatják a korábbi oroszt, megszüntetve ezzel az Oroszországtól való függést. A két cég közös raktárat létesít Kijev repülőterén. Az Antonov jelenleg az An-70, An-132D és An-178 típusokat fejleszti, ezek közül az An-132D-t Szaúd-Arábiával közösen. Az ukrán cég továbbá azt is bejelentette, hogy keresi az amerikai fél támogatását az An-77-es feltámasztásához is.

2017. március 31-én levegőbe emelkedett az ukrajnai Szvjatosino repülőteréről az első An-132D szállítógép prototípusa.
bővebben ...

Fontos megjegyezni, hogy az orosz függőség után, most az amerikai féltől fog függeni az Antonov, főleg ha a végfelhasználókat vesszük figyelembe: az USA is figyelemmel követi, hogy milyen országokba kerüljenek amerikai alkatrészek, amerikai kötődésű repülőgépek, így ha egy ország vásárolna Antonov repülőgépet, de közben az amerikai félnél tiltólistán van, akkor oda nem fog tudni értékesíteni az ukrán cég. Példaként érdemes megemlíteni az Antonov egyik korábbi megállapodását, melyet Törökországgal kötött az An-178 alapján kifejlesztendő új szállító repülőgépre. Ha figyeljük a legfrissebb híreket például az F-35-ösök török részre történő leszállításának tiltásáról, akkor nehezen elképzelhető, hogy lesz valami az említett ukrán-török megállapodásból.

Az Antonov döntése ugyanakkor érthető, mert a repülőgépgyártást folytatni szeretnék, típusaik ígéretesek, így Oroszországot kénytelen helyettesíteni jelen esetben most az Aviall cégen keresztül az USA-val. Eldől ez hamarosan, hogy jó döntést hoztak-e.

Forrás: Scramble

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.