2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódnak az Antonov gondjai?

Megoldódnak az Antonov gondjai?
JETfly  |  2018. 08. 15., 14:45

A napokban került nyilvánosságra a hír, mely szerint az ukrán Antonov cég megállapodást írt alá az Aviall nevű céggel, melyet már több mint egy évtizede vásárolt fel a Boeing.

A repülőgép alkatrészeket, továbbá különböző kapcsolódó szolgáltatásokat nyűjtó Aviall világszerte közel 40 telephellyel rendelkezik és általuk megoldódni látszanak az Antonov új repülőgépek gyártása kapcsán felmerült, komoly problémái. A Krím-félsziget annexióját követően az orosz-ukrán kapcsolatok romlása a repülőgépgyártásra is nagy hatással volt: új repülőgépeket szinte nem is tudott gyártani az ukrán cég, hiszen a repülőgépeik gyártása közel 60%-ban az orosz fél segítségével valósult meg, ennek hiányát azóta is érzi az Antonov.

Az Aviall céggel történő megállapodást követően nyugati alkatrészekkel pótolhatják a korábbi oroszt, megszüntetve ezzel az Oroszországtól való függést. A két cég közös raktárat létesít Kijev repülőterén. Az Antonov jelenleg az An-70, An-132D és An-178 típusokat fejleszti, ezek közül az An-132D-t Szaúd-Arábiával közösen. Az ukrán cég továbbá azt is bejelentette, hogy keresi az amerikai fél támogatását az An-77-es feltámasztásához is.

2017. március 31-én levegőbe emelkedett az ukrajnai Szvjatosino repülőteréről az első An-132D szállítógép prototípusa.
bővebben ...

Fontos megjegyezni, hogy az orosz függőség után, most az amerikai féltől fog függeni az Antonov, főleg ha a végfelhasználókat vesszük figyelembe: az USA is figyelemmel követi, hogy milyen országokba kerüljenek amerikai alkatrészek, amerikai kötődésű repülőgépek, így ha egy ország vásárolna Antonov repülőgépet, de közben az amerikai félnél tiltólistán van, akkor oda nem fog tudni értékesíteni az ukrán cég. Példaként érdemes megemlíteni az Antonov egyik korábbi megállapodását, melyet Törökországgal kötött az An-178 alapján kifejlesztendő új szállító repülőgépre. Ha figyeljük a legfrissebb híreket például az F-35-ösök török részre történő leszállításának tiltásáról, akkor nehezen elképzelhető, hogy lesz valami az említett ukrán-török megállapodásból.

Az Antonov döntése ugyanakkor érthető, mert a repülőgépgyártást folytatni szeretnék, típusaik ígéretesek, így Oroszországot kénytelen helyettesíteni jelen esetben most az Aviall cégen keresztül az USA-val. Eldől ez hamarosan, hogy jó döntést hoztak-e.

Forrás: Scramble

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.