2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megoldódnak az Antonov gondjai?

Megoldódnak az Antonov gondjai?
JETfly  |  2018. 08. 15., 14:45

A napokban került nyilvánosságra a hír, mely szerint az ukrán Antonov cég megállapodást írt alá az Aviall nevű céggel, melyet már több mint egy évtizede vásárolt fel a Boeing.

A repülőgép alkatrészeket, továbbá különböző kapcsolódó szolgáltatásokat nyűjtó Aviall világszerte közel 40 telephellyel rendelkezik és általuk megoldódni látszanak az Antonov új repülőgépek gyártása kapcsán felmerült, komoly problémái. A Krím-félsziget annexióját követően az orosz-ukrán kapcsolatok romlása a repülőgépgyártásra is nagy hatással volt: új repülőgépeket szinte nem is tudott gyártani az ukrán cég, hiszen a repülőgépeik gyártása közel 60%-ban az orosz fél segítségével valósult meg, ennek hiányát azóta is érzi az Antonov.

Az Aviall céggel történő megállapodást követően nyugati alkatrészekkel pótolhatják a korábbi oroszt, megszüntetve ezzel az Oroszországtól való függést. A két cég közös raktárat létesít Kijev repülőterén. Az Antonov jelenleg az An-70, An-132D és An-178 típusokat fejleszti, ezek közül az An-132D-t Szaúd-Arábiával közösen. Az ukrán cég továbbá azt is bejelentette, hogy keresi az amerikai fél támogatását az An-77-es feltámasztásához is.

2017. március 31-én levegőbe emelkedett az ukrajnai Szvjatosino repülőteréről az első An-132D szállítógép prototípusa.
bővebben ...

Fontos megjegyezni, hogy az orosz függőség után, most az amerikai féltől fog függeni az Antonov, főleg ha a végfelhasználókat vesszük figyelembe: az USA is figyelemmel követi, hogy milyen országokba kerüljenek amerikai alkatrészek, amerikai kötődésű repülőgépek, így ha egy ország vásárolna Antonov repülőgépet, de közben az amerikai félnél tiltólistán van, akkor oda nem fog tudni értékesíteni az ukrán cég. Példaként érdemes megemlíteni az Antonov egyik korábbi megállapodását, melyet Törökországgal kötött az An-178 alapján kifejlesztendő új szállító repülőgépre. Ha figyeljük a legfrissebb híreket például az F-35-ösök török részre történő leszállításának tiltásáról, akkor nehezen elképzelhető, hogy lesz valami az említett ukrán-török megállapodásból.

Az Antonov döntése ugyanakkor érthető, mert a repülőgépgyártást folytatni szeretnék, típusaik ígéretesek, így Oroszországot kénytelen helyettesíteni jelen esetben most az Aviall cégen keresztül az USA-val. Eldől ez hamarosan, hogy jó döntést hoztak-e.

Forrás: Scramble

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.