2025. 03. 28. péntek
Gedeon, Johanna
: 400 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Októberben ér véget a nyári szezon a HungaroControl számára

Októberben ér véget a nyári szezon a HungaroControl számára
JETfly  |  2016. 11. 02., 09:58

A légi közlekedés szempontjából csúcsidőszaknak számító nyári hónapokban havonta 2-3%-kal nőtt a magyar légtér forgalma.

  • Októberben véget ért a nyári szezon a HungaroControl-nál
  • A csúcsidőszaknak számító nyári hónapokban havonta 2-3%-kal nőtt a magyar légtér forgalma
  • A magyar légtérben az átrepülő légi járatok száma soha nem látott szintet ért el 2016 nyarán

Ez a mérték annak fényében számít jelentősnek, hogy az elmúlt két év drasztikus, 20%-os forgalmi növekedése lényegében beépült a HungaroControl tevékenységébe. A magyar légiforgalmi irányítók ezt a páratlan helyzetet is jelentős késések nélkül kezelik. A nyár az irányítás szempontjából október végéig tart, forgalma pedig közel kétszerese a télinek.

Forgalmi adatok

A magyar légtérben az átrepülő légi járatok száma soha nem látott szintet ért el 2016 nyarán. Az átrepülő forgalom augusztus minden szombatján meghaladta a napi 2700 járatot, és ezen belül is augusztus 6-án új átrepülő forgalmi rekord született, amikor is 2745 járat repülte át Magyarországot. A budapesti repülőtér forgalma 2016 júniusában 3,3%-al, júliusban 1%-al, míg augusztusban 4%-al növekedett. Összességében mindhárom nyári hónap erősebb statisztikai számokat hozott, mint egy évvel korábban.  A HungaroControl légiforgalmi szolgálatai - a kezelt szektorokban együttvéve - idén júliusban és augusztusban is több mint havi 100 000 repülőgép, illetve a fedélzetükön tartózkodó közel 40 millió utas biztonságáért feleltek sikeresen. A légi forgalom nyáron közel kétszerese a télinek. A szezon egyre kevésbé korlátozódik a három nyári hónapra, gyakorlatilag április végétől - október végiéig tart.

Háttér

Az elmúlt két év európai politikai válságai miatt nem csökkent ugyan a légi forgalom, de a kontinens légi útvonalhálózata jelentősen átrendeződött, ami a magyar légteret is érintette. A 2014-es orosz-ukrán válság és a Kelet-Ukrajna feletti Malaysian 17-es járat tragédiája miatt hirtelen 20%-kal ugrott meg a magyar légtér forgalma. Ez a növekedés azóta beépült a HungaroControl és a légiforgalmi irányítók életébe. 2016-ban a törökországi terrorcselekmények hatása ugyan megmutatkozott a légi forgalomban, de a nyaralók utazási kedve nem csökkent, ami további növekedést hozott a legforgalmasabb nyári hónapokra.

A HungaroControlról

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. világszínvonalú technológiája, fejlesztései és szolgáltatásai révén a nemzetközi légiforgalmi irányítás egyik elismert szolgáltatója, az Egységes Európai Égbolt keretében zajló uniós integráció aktív regionális kezdeményezője, együttműködő partnere.

Az EUROCONTROL statisztikái és előrejelzései szerint Európa felett évente csaknem 10 millió járat közlekedik, ám ez a szám a következő 20 évben akár meg is duplázódhat. Az elmúlt években a HungaroControl több olyan jelentős beruházást indított el, amelyek légi navigációs szolgáltatásainak fejlesztését célozzák, garantálják a növekvő légi forgalom biztonságos kezelését, és egyben elősegítik a küszöbön álló uniós integráció sikerét.

A HungaroControl összetett erőfeszítéseinek eredményeképp, 2014. április 3-tól a NATO megbízása alapján a HungaroControl irányítja a Koszovó feletti magaslégtér átrepülő forgalmát. 2015 februárjában – jóval az Európai Unió által előírt határidő (2022. január 1.) előtt – a HungaroControl Európában elsőként vezette be korlátozások nélkül a Free Route Airspace-t a teljes hazai légtérben.

Hagyományos légiforgalmi irányító szolgáltatásainak, műszaki-technológiai háttérének továbbfejlesztése mellett a HungaroControl egyik jelentős stratégiai lépése a régió legmodernebb léginavigációs Tudásközpontjának létrehozása.

Valamennyi beruházásával a HungaroControl célja, hogy a 7 közép-európai országot tömörítő regionális együttműködés, a közép-európai funkcionális légtérblokk (FAB CE) versenyképes szolgáltatásokat nyújtson és a legmagasabb műszaki-technológiai színvonalon működjön.

 

Forrás: HungaroControl

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.