2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Saab SR-3 felszíni mozgás radar üzemel a Václav Havel repülőtéren

Saab SR-3 felszíni mozgás radar üzemel a Václav Havel repülőtéren
JETfly  |  2016. 08. 29., 13:45

Beüzemelték a Saab SR-3 radarját.

A Cseh Légi Irányító Szolgálat (ANS CR) formailag is jóváhagyta és hitelesítette a Saab SR-3 típusú felszíni mozgás radarját, így az már teljes körűen működik a Václav Havel repülőtéren. Idén márciusban nyerte meg a Saab a szerződéskötés lehetőségét arra, hogy új SMR-t (Surface Movement Radar) telepítsen a Václav Havel reptéren. A Saab kevesebb, mint öt hónap alatt elvégezte a telepítést, valamint a rendszer optimalizálását és most megkapta a végső működési engedélyt a rendszer üzemeltetésére.

“A programot gyorsan és hatékonyan végrehajtottuk. Az SR-3 rendszert az alapokról építettük fel és különösen nagy figyelmet fordítottunk a teljesítményre, az egyszerűsített karbantartásra és a telepítésre. Ezt úgy tudtuk elérni, hogy szorosan együttműködtünk partnerünkkel, az ANS CR-rel”, mondta Anders Carp, a Saab Felügyeleti üzletágához tartozó Forgalom Menedzsment részlegnek vezetője. Az SR-3 radar helyzetfelismerése minden időjárási körülmény közepette megbízható és biztonságos. A radart nem-együttműködő célpontok - köztük repülőgépek, földfelszíni járművek és más akadályok - érzékelésére egyaránt fogják használni, továbbá beépítik a prágai repülőtéren már működő A-SMGCS (Advanced Surface Movement Guidance & Control Systems) rendszerbe. Az SR-3 digitális ASTERIX CAT240, valamint analóg video kimenettel egyaránt rendelkezik, így az elöregedő radarok helyettesítésére is kiválóan alkalmas. Az SR-3 alkalmazásával az ügyfelek költséghatékonyan frissíthetik meglévő rendszerüket.

A Saab szilárdtest radarok fejlesztése és gyártása terén elért tízéves tapasztalatra építve az SR-3 nyílt építészeti megoldásokat alkalmaz, amelyik általános ipari felületeket használ és így könnyen integrálható akár egy új, akár egy más működő forgalomirányítási rendszerhez. A radar az A SMGCS 1, 2 és 3. szintjén teljes mértékben alkalmazkodik az EUROCAE ED-116 és az EUROCAE ED-87B sztenderdekhez.

A Saab légiforgalmi menedzsment megoldásokat kínál hat kontinens több mint 40 országában civil légiközlekedési ügyfelek, repterek és légitársaságok számára.

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.