Taszár neve sokaknak mind a mai napig egyet jelent az első nemzetközi repülőnappal, ami parádésra sikeredett.
Nemcsak a repülő nyugati csodák és a szovjet technika remekei miatt volt különleges, hanem azért is, mert a civil embert beengedték egy nagyon zárt világba.
De valamit megőriztek ebből a zárt és sokáig nagyon titkos világból és a repülőtér több mint hatévtizedes múltjából. 2005 óta működik a laktanya területén egy repülőmúzeum, ahol sok ezer tárgy mesél a magyar katonai repülés múltjáról, és a somogyi bázis kalandos történetéről. Alkatrészeket, felszereléseket, egyenruhákat, csapatzászlókat, fényképeket, tablókat, kommunikációs berendezéseket, térképeket, fegyvereket gyűjtöttek össze olyan katonák, akik évtizedekig szolgáltak itt.
A tárlat abban a templomépületben kapott helyet, amit a 90-es években az IFOR egység katonáinak építettek.
A kiállítás interaktívra sikeredett, sok minden ki- illetve felpróbálható. Be lehet öltözni amerikai parancsnoknak, vagy magyar vadászpilótának, de akár bepréselhetjük magunkat egy katapultülésbe is egy dögös fotó kedvéért. És mindig van olyan, aki ontja magából a sztorikat. A tárlatvezetés pedig nem 30 vagy 60 perces, hanem mindig addig tart, amíg a látogatónak kedve van hozzá és amíg kérdez.
Fotók: Dömötör László, Tőrös István és archív
Forrás: ÉlményVilág
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.