Az előzetes ütemterv szerint Ukrajna 2016 decemberében mutatja be új szállító repülőgépét, az An-132D-t. Az állami tulajdonú Ukroboronprom által bemutatandó repülőgéppel az An-32 és An-26 típusokat váltanák le.
Az Antonov An-132-es programját a szaúd-arábiai KACST vállalat is segíti, a két fél még 2015 áprilisában írta alá a szerződést. Megvizsgálták a piaci igényeket a könnyű szállító repülőgépek kapcsán - katonai és civil vonalon egyaránt - és az alap platform kiválasztásánál az An-32-esre esett a választás, Szaúd-Arábia igényeit is figyelembe véve. 2015 májusában az Antonov leszerződött a Taqnia Aeronautics Company-val is, melynek értelmében az An-132-es fejlesztése és gyártása részben Szaúd-Arábiában is zajlana.
Az Antonov, a KACST és a Taqnia megállapodásának értelmében egy An-32-est fognak átalakítani, fejleszteni a kívánt jellemzőkkel, ami alapján majd megszülethet az új An-132D, illetve a technológiai transzfert is biztosítják Szaúd-Arábia számára. A KACST igazgatója, Khlaid A. Almalki még Farnborough-ban beszélt arról, hogy már folyamatban van az új géphez szükséges infrastruktúra kialakítása is.
Tervek szerint 80 példányt építenének meg, de nagyobb piaci érdeklődés esetén ez a szám elérheti a 200 darabot is. Az új An-132D modern hajtóművekkel és elektronikával rendelkezik majd, rendszerei közül például a navigációs rendszer az Egyesült Államokban készül, de több egyéb rendszere is nyugati lesz. Civil és katonai feladatkörökben egyaránt alkalmazható lesz, például személyszállításra, MEDEVAC és tengerészeti járőrfeladatokra is. Az An-132D tesztelése várhatóan 2017-ben indul.
Forrás: defence-blog.com
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.