2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újra Pápán Az Ég Katonái!

Újra Pápán Az Ég Katonái!
JETfly  |  2020. 02. 25., 11:56
Újra Pápán Az Ég Katonái!

Tisztelt Olvasóink! A közösségi oldalon olvastuk, hogy az augusztusi felújítás után, ismét Pápán dolgoznak Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület tagjai. Megkerestük a Pápán élő Petrovics Olivért, aki tavaly került a Csapatba. Az ő ötlete volt a mostani munka.

JETfly: Szia Olivér! A JETfly és az olvasók nevében is szeretettel köszöntünk abból az alkalomból, hogy először nyilatkozol nekünk! Hogyan kerültél kapcsolatba Az Ég Katonáival?

Olivér: Sziasztok! Én is köszöntelek benneteket, és a kedves Olvasókat is! Tavaly az év első felében beszéltem először Robival. Addig csak az interneten, és a JETfly-on  követtem a munkáját, és vele együtt az egyesület tevékenységét. Egyik tavaszi beszélgetésünk során, feltette a kérdést, lejönnék-e májusban a toborzóra? Természetesen igent mondtam és elmentem Kecelre. Rabul ejtett a hely, a gyermekkori emlékek, a csapat és Robi szerint a próba munkám is rendben volt! Innen már csak a jelentkezési lap kitöltése és az elnökség pozitív elbírálása kellett.

JETfly: Tudomásunk szerint, édesapád dolgozott repülőműszakiként Pápán. Innen a vadászgépek szeretete?

Olivér:Jól tudjátok, bár a pontos megnevezés: SHM - sárkány-hajtómű-mechanikus. 

A vadászgépek szeretete is ebből ered, a mondás szerint, akit a “kerószag” megcsapott egy életre a rabja lesz! Már az óvodában is a legmagasabb mászóka tetejéről csodáltam, az akkor még ezüst nyilakat, majd később testközelből már tereptarkán jöttek az első olyan élmények, melyek még közelebb hozták hozzám a vadászgépeket.

Petrovics Olivér

JETfly: Simon Robitól tudjuk, hogy az elnökség téged bízott meg, egy nem mindennapi feladattal: A te vezetéseddel újítjátok fel a 1418-as oldalszámú MiG-21U repülőgépet, amit a szegedi Nemzetközi Repülőnapon fogtok elnevezni Dr. Magyari Béla mérnök ezredes Úrról! Mit éreztél a felkéréskor?

Olivér:Így van, hatalmas megtiszteltetésnek érzem, ami hatalmas felelősséget is jelent, ezen kívül váratlanul ért, mivel még egy éve sem vagyok tagja a csapatnak.

JETfly: Honnan jött a gondolat, hogy a 9307-es MiG-21-est is megszépítsétek?

Olivér:A tavalyi pápai bajtársi találkozó alkalmával fogalmazódott meg bennem a dolog. Sajnos a találkozón kiállított MiG-21-es nem volt közelről megtekinthető és a fülkébe sem lehetett beülni, pedig érezhetően lett volna erre igény! Arra gondoltam, jövőre lesz a 20 éves jubileuma a pápai ezred megszűnésének, 15 éve húzták le a zászlót Taszáron is, valamint a típust is 20 éve állították le, ezért jó lenne jövőre méltón emlékezni! Ehhez kell az érezhető/tapintható történelem. Még a találkozó keretein belül beszélgettem erről Negyedi János alezredes Úrral, aki támogatásáról biztosított. A bázis parancsnoksága is támogatja a kezdeményezést, ami ezúton is szeretnék megköszönni!

JETfly: Mi lesz a munka menete, kiktől kaptok segítséget?

Olivér:Mivel a gép az elmúlt több mint 20 évet a szabad ég alatt töltötte, ruhája megkopott, de szerencsére szerkezetileg egyben van.

Sikerült a Bázisparancsnokság jóvoltából egy fedezékben elhelyezni, így már nincs kitéve az elemeknek. Az állapotfelmérés során csupán apróbb problémák merültek fel, melyek nagy részét már sikeresen orvosoltuk. 179db csavar hiányzott, törött volt a páncélüveg, áramvonalazó lemezeket kellett igazítani, a rgv. fülkét kellett takarítani, ezen kívül a jelentős mennyiségű darázsfészket kellett eltávolítani. Ezek után jött egy alapos mosás a pápai RBSZ, és ÜZA kollégák segítségével, itt szeretném megköszönni Balogh Attila főtörzsőrmester Úr, Madarász Károly törzsőrmester Úr, és Negyedi János alezredes Úr segítségét. Február 22-én, szombaton, Az Ég Katonái és barátaik – Szőke Sándor és Fekete László - lecsiszolták a gépet, már a festést előkészítve.

JETfly: Mikorra szeretnétek végezni vele?

Olivér: A jubileumi bajtársi találkozóra mindenképpen szeretnénk látogatható állapotba hozni, mivel a típus kivonás jubileumának kapcsán Taszárról és Kecskemétről is várunk vendégeket!

JETfly: Mivel tied a 1418-as projekt vezetése, kérlek, néhány mondatban mondd el, hogy áll a felújítás?

Olivér:Jelenleg a rgv. fülkék felújítása van folyamatban, ami a katapultülések, műszerfalak, oldalelemek, fülketetők, és magukat a fülketereket jelenti. Akik követnek minket a közösségi oldalon, ők már láthattak pár szép momentumot ezekről a munkákról. Ezek után a repülőgép külső megszépülésén fogunk dolgozni... sok a feladat még! Március elején folytatjuk!

JETfly: Köszönjük szépen azt, hogy rendelkezésünkre álltál! Minden jót nektek a gépek felújításához és az év további feladatainak elvégzéséhez!

Az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület tervei alapján elkészült, új MiG-21-es pólók már rendelhetőek a JETfly Webáruházban! Az alábbi képre kattintva a teljes pólókínálat megtekinthető!

Forrás: Az Ég Katonái

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.