2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter
JETfly  |  2017. 11. 29., 14:56
2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

A Sikorsky cég megerősítette a hírt, mely szerint a jövő évi berlini légiszalonon fogják bemutatni a nagyközönségnek a CH-53K King Stallion-t – a gyártó ugyanis nagy német megrendelésre számít.

A gyártó cég már korábban jelezte, hogy szeretné kiállítani új nehéz szállító helikopterét a kétévenként megrendezett nemzetközi kiállításon, amihez immáron a hazai fő megrendelője, a Tengerészgyalogság (USMC) is hozzájárult.

A gyártó elsődleges célja a megrendelő részére 2019-ig leszállítani a megrendelt helikoptereket. Frank Crisafulli, a Sikorsky értékesítési igazgatójának nyilatkozata szerint az USMC felismerte, mennyire fontos a nemzetközi közvélemény számára is megismertetni az új nehéz szállító helikoptert.

Az export nagyban hozzájárulhat a gép darabonkénti árának csökkentéséhez, valamint a külföldi megrendelők elvárásai szerint végrehajtott fejlesztések és módosítások (pl. a nagyobb felszállósúlyra vonatkozó igény) a Tengerészgyalogság számára is előnyösek lehetnek.

A német megrendelő a 2023-ig szolgálatban tartandó, de még a 70-es években beszerzett 81 darab CH-53GA/GS flottáját szeretné felváltani a King Stallion-okkal.

Berlin már korábban szeretett volna belevágni ebbe a projektbe, azonban a választások és a kormányalakítás nehézségei háttérbe szorították ezt a kérdést.

Crisafelli rámutatott arra is, hogy bár nincsenek a gyártó kapacitással problémáik, azonban a 2023-as németországi rendszerbe állítás érdekében jó lenne, ha minél hamarabb megszületne a döntés a németek részéről.

Annál is inkább időszerű a kérdés eldöntése, mert a németek helikopterei – és a másik potenciális vásárló, Izrael szállítóeszközei is – hamarosan elérik a bűvös 10 000 órás üzemeltetési határt.

Tel-Aviv összesen 23 darab kiöregedett D-modell CH-53 "Yas'ur" helikoptert cserélne le 2024-től. Nir Nin-Nun dandártábornok, az Izraeli Légierő szállítóerőinek parancsnoka lehetőséget kapott a CH-53K kipróbálására november 7-én, a maryland-i Patuxent River bázison. Nin-Nun képzett Boeing AH-64 Apache pilóta és a 90 perces repülés során irányíthatta a fly-by-wire rendszerű King Stalliont. A leszállás utáni nyilatkozata szerint, bár alapvetően könnyű helikoptereken szerzett jártasságot, nem okozott problémát a „nehéz vas” irányítása.

A King Stallion vetélytársa a nehéz szállítók piacán a Chinook CH-47-es. 2023-tól már csak a Block-II Chinook-ok lehetnek üzemben, ami komoly anyagi ráfordítást igényel majd a használóiktól.

A kérdés pedig nyilvánvalóan fel fog merülni bennük: érdemes-e 2 milliárd dollárt költeni egy nagyjavítással egybekötött modernizálásra, mikor ebből a pénzből gyári új helikopterek vásárlása is finanszírozható lenne?

A Chinook Block-II maximális felszállósúlya (MTOW) 24 500 kg-ra fog nőni a modernizálás után – a King Stallion alapból fogja teljesíteni a 33 600 kg-ot.

Az USMC várhatóan 200 darab CH-53K-t fog rendelni, a gyártó szerint a beérkező külföldi igények sem fognak jelentősen elmaradni ettől a számtól. Crisafulli megerősítette, hogy a gyártó cég képes megbirkózni ekkora mennyiség időben történő leszállításával, bár kétségtelenül nagy kihívásnak néznek elébe.

A CH-53K három GE Aviation T408 típusú hajtóművel rendelkezik, a hajtóművek egyenkénti teljesítménye 5600 kW (7500 LE).

 

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.