2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

2018-ban debütál az új CH-53K helikopter
JETfly  |  2017. 11. 29., 14:56
2018-ban debütál az új CH-53K helikopter

A Sikorsky cég megerősítette a hírt, mely szerint a jövő évi berlini légiszalonon fogják bemutatni a nagyközönségnek a CH-53K King Stallion-t – a gyártó ugyanis nagy német megrendelésre számít.

A gyártó cég már korábban jelezte, hogy szeretné kiállítani új nehéz szállító helikopterét a kétévenként megrendezett nemzetközi kiállításon, amihez immáron a hazai fő megrendelője, a Tengerészgyalogság (USMC) is hozzájárult.

A gyártó elsődleges célja a megrendelő részére 2019-ig leszállítani a megrendelt helikoptereket. Frank Crisafulli, a Sikorsky értékesítési igazgatójának nyilatkozata szerint az USMC felismerte, mennyire fontos a nemzetközi közvélemény számára is megismertetni az új nehéz szállító helikoptert.

Az export nagyban hozzájárulhat a gép darabonkénti árának csökkentéséhez, valamint a külföldi megrendelők elvárásai szerint végrehajtott fejlesztések és módosítások (pl. a nagyobb felszállósúlyra vonatkozó igény) a Tengerészgyalogság számára is előnyösek lehetnek.

A német megrendelő a 2023-ig szolgálatban tartandó, de még a 70-es években beszerzett 81 darab CH-53GA/GS flottáját szeretné felváltani a King Stallion-okkal.

Berlin már korábban szeretett volna belevágni ebbe a projektbe, azonban a választások és a kormányalakítás nehézségei háttérbe szorították ezt a kérdést.

Crisafelli rámutatott arra is, hogy bár nincsenek a gyártó kapacitással problémáik, azonban a 2023-as németországi rendszerbe állítás érdekében jó lenne, ha minél hamarabb megszületne a döntés a németek részéről.

Annál is inkább időszerű a kérdés eldöntése, mert a németek helikopterei – és a másik potenciális vásárló, Izrael szállítóeszközei is – hamarosan elérik a bűvös 10 000 órás üzemeltetési határt.

Tel-Aviv összesen 23 darab kiöregedett D-modell CH-53 "Yas'ur" helikoptert cserélne le 2024-től. Nir Nin-Nun dandártábornok, az Izraeli Légierő szállítóerőinek parancsnoka lehetőséget kapott a CH-53K kipróbálására november 7-én, a maryland-i Patuxent River bázison. Nin-Nun képzett Boeing AH-64 Apache pilóta és a 90 perces repülés során irányíthatta a fly-by-wire rendszerű King Stalliont. A leszállás utáni nyilatkozata szerint, bár alapvetően könnyű helikoptereken szerzett jártasságot, nem okozott problémát a „nehéz vas” irányítása.

A King Stallion vetélytársa a nehéz szállítók piacán a Chinook CH-47-es. 2023-tól már csak a Block-II Chinook-ok lehetnek üzemben, ami komoly anyagi ráfordítást igényel majd a használóiktól.

A kérdés pedig nyilvánvalóan fel fog merülni bennük: érdemes-e 2 milliárd dollárt költeni egy nagyjavítással egybekötött modernizálásra, mikor ebből a pénzből gyári új helikopterek vásárlása is finanszírozható lenne?

A Chinook Block-II maximális felszállósúlya (MTOW) 24 500 kg-ra fog nőni a modernizálás után – a King Stallion alapból fogja teljesíteni a 33 600 kg-ot.

Az USMC várhatóan 200 darab CH-53K-t fog rendelni, a gyártó szerint a beérkező külföldi igények sem fognak jelentősen elmaradni ettől a számtól. Crisafulli megerősítette, hogy a gyártó cég képes megbirkózni ekkora mennyiség időben történő leszállításával, bár kétségtelenül nagy kihívásnak néznek elébe.

A CH-53K három GE Aviation T408 típusú hajtóművel rendelkezik, a hajtóművek egyenkénti teljesítménye 5600 kW (7500 LE).

 

Forrás: Flightglobal

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.