2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Visszatérnek a Tu-134-esek az Orosz Légierő kötelékébe

JETfly  |  2013. 02. 19., 09:36

Az Orosz Légierő vezetése úgy döntött, hogy ismét szolgálatba állítja a Tu-134UBL típusú kiképző-harci repülőgépeket, amelyeket Oroszország korábbi elnöke, Dmitrij Megvegyev rendelete alapján, 2011-ben vontak ki a rendszerből. Információk szerint a légierő parancsnoksága kéréssel fordult Szergej Sojgu védelmi miniszterhez a repülőgépek javítása, valamint a korábban leírt repülőgépek élettartamának meghosszabbítása, pénzügyi feltételeinek biztosítása érdekében. Előzetes becslések szerint mintegy 20 millió rubelre van szükség a gépek „feltámasztásához”.

A Tu-134 típusú kiképző-harci repülőgépek az orosz Távolsági Repülőerők pilótái és megfigyelői (navigátorai) kiképzésének első számú repülőeszköze. Az UBL verziót elsősorban a Tu-160 típusú, változtatható szárnynyilazású szuperszonikus stratégiai nehézbombázó, valamint a Tu-22M3 nagyhatótávolságú hadászati bombázó repülőgép pilótáinak, míg a Tu-134S verziót a távolsági repülőerők navigátorainak kiképzésére használják. Az Orosz Légierő kötelékében mintegy ötven darab, különböző verziójú Tu-134 található.

Az orosz kormány a Tu-134 típus üzemeltetésének leállításáról egy 2011 júniusában, Petrozavodszk közelében bekövetkezett katasztrófa után hozott határozatot. Medvegyev elnök határozata a polgári repülésben használt gépekre vonatkozott, azt azonban az akkori védelmi miniszter – Anatolij Szerdjukov – is megfontolás tárgyává tette, majd aláírta a légierő Tu-134 típus repüléseinek felfüggesztéséről szóló parancsot és leállította a gépek javítási és üzemidő hosszabbítási költségeinek finanszírozását.

2011-ben az Orosz Légierő vezetése utasítást kapott a Tu-134UBL/S típus leváltására alkalmas repülőgép harcászati-technikai jellemzőinek kidolgozására. A légierő megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a Tu-204/214 alapjain hozzanak létre egy új kiképző gépet, azonban kiderült, hogy az első ilyen „repülő szimulátorok” 2016 előtt nem állhatnak a légierő rendelkezésére.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.